24.07.2016

De ce e importantă monitorizarea comentariilor

Hai să vă spun, cu încruntarea de rigoare, că acesta este un subiect care ar merita mult mai bine dezbătut acilea la mine pe chinezu.eu. Doar că, din păcate, sunt cu piciorul pe pedala de acceleraţie şi nu pot să mă opresc prea mult timp asupra sa. Doar să punctez câteva chestiuni şi să mergem mai departe. Că aşa e viaţa mea acum, mai zbuciumată decât ar vrea feng shuiul meu :D

Precizez că tot ce scriu mai jos se referă la branduri. Fie că sunt companii, fie că sunt persoane. Branduri să fie. Şi gestionate ca atare să fie.

Aţi văzut cazuri în care un comentariu de la o postare de pe un blog să creeze mai mult buzz decât postare în sine? Fireşte că aţi văzut, căci asta se întâmplă destul de des. Ca să nu mai zic de blogurile care au comunităţi închegate în jurul lor şi unde adevărata discuţie se poartă în comentariile care pornesc de la postarea în sine. De multe ori, în timpul acestor discuţii, se fac anumite asocieri şi conexiuni, care numai bune pentru coraconul unui brand nu sunt…

E bine să monitorizezi comentariile pentru că:
– poţi reacţiona cât de repede cu putinţă când un Gigel o ia pe arătură şi le bagă de la zi-le Loredana despre brandul tău
– poţi afla chestiuni reale despre ce se întâmplă în anumite părţi cu brandul tău, ştiţi voi, comentariu gen „La mine la Poplaca, atunci când intri în firmă la ăştia vezi cutii de bere aruncate pe jos”, adică ceva ce pe sistemul vostru de info intern nu aveţi cum să aflaţi
– poţi înţelege, privind în ansamblu la corpul comentariilor despre brandul tău şi pe termen mai lung, că lumea 2.0 are alte imagine despre brandul tău decât crezi tu că o are, caz în care treburile stau cam împuţite…
– poţi acţiona pe partea de client service, căci atunci când tu te duci pe un blog şi răspunzi acolo unuia care are nişte nelămuriri, impactul este muuuult mai mare decât dacă o faci pe sistemul clasic; care sistem clasic, de altfel, nici măcar nu este folosit de către cei care preferă să pună astfel de întrebări în comentarii pe bloguri
– poţi să câştigi de partea brandului comentatorii care sunt – hai să le zicem aşa – nehotărâţi, căci atunci când omul vede deschidere din partea ta şi când vede că vii în zona lui de confort (adică pe blogul unde a comentat şi unde el este mai „acasă” decât la departamentul tău de relaţii cu clienţii) şi dacă faci asta mai des, o să vezi că o să fie bine
– unele companii consideră că e atât de important să ai grijă de comentariile despre brandul tău, încât optează, contra unui abonament, să plătească gestionarea comentariilor pe un site precum taximetre.ro 

Gata. Că şi aşa m-am cam întins :)) Dar, v-am spus, subiectul este foarte ofertant. Doar că mă opresc aici şi vă las pe voi să mai găsiţi argumente. Şi să vă spun că cei de la Zelist sunt responsabili pentru că m-am activat să scriu despre asta, căci tocmai ce au lansat serviciul de monitorizare a  comentariilor.

PS Am scris aceste rânduri în fix 12 minute. Asta ca să vedeţi că sunt în mare viteză şi că aşa o să cam fiu în perioada următoare…

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

HHC România primeşte 1 milion de dolari după o licitaţie în Anglia

Ofer tricouri olimpice unei echipe formată din 3 bloggeri

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *