06.12.2016

Cu ce probleme se confruntă un blogger la început de drum (caz aplicat)

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Generos, după cum îi este felul, sau exasperat de nedumiririle mele de biban într-ale bloggingului, tovarăşu’ chinezu m-a combinat la un guest post nesperat. Guest post care, pentru mine, este un fel de mătuşa Tamara 2.0 devenită realitate. Lucru pentru care îi dau onorul în cel mai sincer mod cu putinţă: trăiască Republica Chineză şi supremul ei conducător!

Plecând de la ideea că, prin răspunsurile voastre, va scăpa tovarăşu’ de întrebarile mele, să purcedem la drum.

Am lansat la apă zoomzet.eu pe la sfârşitul lui februarie. Am scris ceva post-uri de atunci şi am tot gândit şi regândit categoriile de subiecte astfel încât să mă reprezinte, dar şi să genereze trafic. Problema este că, din ce am reuşit să-mi dau seama în prima etapă, nivelul meu de implicare şi interes pentru un subiect era invers proporţional cu cel al vizitatorilor mei.

Spre exemplu, toate postările mele cu iz filosofic, existenţial sau de natură mai profană nu au acumulat împreună nici un sfert din vizualizările pe care le-a avut o singură postare scrisă în doru’ lelii despre confruntarea dintre Gâdea şi Ungureanu la Antena 3! Scoatem din discuţie chestiunile care ţin de SEO, cuvinte cheie şi alte tehnicalităţi. Aşa că poţi fi tu genial cu postările tale (ceea ce, oricum, nu e cazul), dar dacă nu se lipesc de audienţă printr-o experienţă comună sau printr-un interes comun, degeaba. Cu alte cuvinte, este mult mai greu să faci un om să aprecieze ori să ia în considerare un lucru (indiferent de cât de bun este lucrul respectiv) cu care nu are nici în clin, nici în mânecă decât să răspundă ori să-l implici într-o chestie, poate cu totul banală, dar la care el deja rezonează sau care îl motivează cu ceva anume.

Cam asta am învăţat eu despre conţinutul postărilor în cele câteva luni de blogging part-time, ca să-i spun aşa. O lecţie despre vânzări, de fapt. Poate îmi veţi spune că am descoperit eu acum că apa este udă…Aşa o fi, dar când te uzi tu pe mâini înţelegi mai bine ce înseamnă asta.

Ori, dacă am învăţat prost, vă rog să-mi spuneţi. Asta este şi ideea. Mi-ar fi de mare ajutor părerile voastre privind acele categorii de pe zoomzet.eu cu atât mai mult cu cât sunteţi muşterii de calitate cu buletin de China.

Ar mai fi multe de spus despre implicare în tot felul de campanii şi strategii de creştere a unui blog generalist, social media, înscrierea în directoare etc., dar nu pot abuza nici de ospitalitatea lui Cristian. Aşa că orice sfat, dojană, critică etc. sunt pentru mine mană cerească.

P.S.: postări pe blog au fost mai multe, dar le-am şters de curând pentru a nu încurca ceea ce vreau să devină blogul în continuare.

Peace!

Notă: Guest post scris de Mihai Zota, pe care l-am rugat să răspundă la întrebarea: Cu ce probleme se confruntă un blogger la început de drum?

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Cum m-am întâlnit cu Zlatan Ibrahimovic

Știrea FARMECătoare a zilei: Daniel pleacă voluntar în Africa

2 comentarii

  1. vineri, 29 iunie 2012, 07:39

    cu multe probleme…Dar oricum nu cred ca nu pot fi depasite..Desi eu nu ma consider la inceput de drum, mai mult un un renascut :)), cred ca poti creste calitatea scrisului si blogului cu timpul..de pe o zi pe alte devii mai bun..asa ca celor la inceput de drum succes…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. vineri, 29 iunie 2012, 21:23

    ei, acum cu una mai putin…mc cotos!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *