08.12.2016

Legea Apei scrie pe mine în următoarea perioadă!

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Să vă spun cum a fost. Îmi dă mail Miruna în care zice că trebe să ne întâlnim să povestim ceva. Eu, disciplinat, mă duc, firește. Și a durat câteva minute până să înțeleg despre ce este vorba, moment în care am întrerupt-o total nepoliticos și am exclamat ”Foarte fain, mă bag 100%!”. Era vorba despre Legea Apei.

Înainte de a vă mai spune câte ceva, vă rog eu din suflet să intrați să votați. Durează foarte puțin și este pentru ceva în care eu chiar cred că trebuie făcut. Explic mai jos de ce. Și o să o fac dându-vă 3 motive mari și late și de suflet.

Motivul 1. Câți dintre voi, cei care aveți copii, știți că e recomandabil ca bebelușii să consume apă care are până în 10 mg/L nitrați în compoziție? Nici eu nu am știu până acum, recunosc, dar acum, că știu, vreau să mă lupt să afle toată lumea. Nu pentru că ar însemna că dacă le dăm copiilor noștri apă cu o cantitate mai mare de nitrați îi otrăvim sau ceva de genul, pentru că nu e cazul, doar că e important să știm ce le dăm să bea. Ceea ce mă duce la motivul 2.

Motivul 2. Vreau să știu ce pun în gură. Pe șleau o zic, românește. De aceea vreau ca Legea Apei să oblige producătorii să scrie pe etichetă faza cu nitrații și să mai scrie următorul text: Copiilor până în 12 luni este recomandabil să li se dea apă care să nu conțină mai mult de 10 mg/L nitrați. Sau un text care să fie mai bine conceput de specialiști, dar care să precizeze aceste lucruri. Pentru că vreau să fim INFORMAȚI despre asta. Ca să știm ce cumpărăm.

Motivul 3. Vreau să văd că suntem în stare, ca națiune, să strângem 100.000 de semnături pentru a trimite o lege spre dezbatere în Parlament. Ar fi o victorie civică foarte importantă pentru societatea noastră. Iar Legea Apei ne oferă acest prilej, de care trebuie neapărat să profităm.

O să mai revin asupra subiectului, vă garantez. Pentru chestiuni de astea mai tehnice, vă recomand să citiți ce a scris doctorul în chimie Make. Și vă las și cu filmarea pe care am făcut-o ca susținător al legii. Vă mai spun doar că printre susținători se numără Ivan Patzaichin, Marius Urzică, Daniela Nane, Claudiu Bleonț, Andreea Raicu, Nadine și atâția alții.

Te invit să ni te alături. Căci Legea Apei este și pentru tine, nu doar pentru noi.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Ce-mi mai place să fac prezentări….

Ce mișto este să fii Pepsi și să faci de astea…

48 comentarii

  1. marți, 27 martie 2012, 07:20

    Sefu, ala de pe masa nu-i iPadul meu ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. marți, 27 martie 2012, 08:40

    Semnat-am !

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. marți, 27 martie 2012, 10:07

    Unde gasesc textul legii ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. marți, 27 martie 2012, 10:17

    Ei, uite si articolul meu pe aceasta tema; poate arunci o privire! http://blogdedorna.wordpress.com/2012/03/27/sustin-legea-apei/

    Am si votat!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. Corson
    marți, 27 martie 2012, 10:37

    „Legea” e o vrajeala. Campanie de marketing 100%.
    Nitratii sint mult mai putin periculosi decit NITRITII. Standardele europene impun urmatoarele concentratii maximale: 50 mg/L pentru nitrati si 0.15 mg/L pentru nitriti. De 35 ORI MAI PUTIN.
    E imbucurator ca, dupa ce a vindut sifonul „Dorna” catre Coca Cola, domnul Valvis e interesat si de segmentul premium al apelor minerale. Simpaticul elvetian s-a adaptat atit de bine plaiurilor mioritice incit nu se mai jeneaza nici sa copieze ambalajele altor producatori straini, ca despre manipularile din reclame nu merita sa vorbim.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 27 martie 2012, 10:55

      @Corson
      Ce imi place sa vad oameni care stiu tot din prima. Eu nu am cum sa fiu asa, am limitatarile mele. Asa ca o sa sustin Legea Apei. Tu da-i inainte cu ale tale, io cu ale mele, asa e viata si lumea asta in care traim.

      @dep
      Crezi ce vrei, desigur. Eu am spus ce am avut de spus si o sa fac ce o sa vezi ca o sa fac in perioada urmatoare pentru Legea Apei :)

      @Ionut Dragu
      Esti un vizionar, se pare. Caci tu stii dinainte ce o sa se intample. Ideea e – asa cum o vad eu, desigur – ca nu ai de unde sti ce se va intampla cu Legea Apei pana nu incerci sa o impui pe agenda Legislativului. Asta cu ”sigur nu o sa iasa”, fara sa incerci, nu ma coafeaza, nu e pe stilul meu.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  6. marți, 27 martie 2012, 10:45

    am luat la cunostinta ..ps sa speram ca nu este datorita unei reclame la apa (ceea ce mi se pare pur marketing, asa cum a zis si corson)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. marți, 27 martie 2012, 10:51

    Foarte bombat pieptul tau … Dar parca petitiile online nu au nici un efect legislativ. Eu asa stiam ultima oara cand am verificat. S-a schimbat ceva pe undeva şi a trecut pe lângă mine ? Sau vine cineva acasa la mine sa ii dau semnatura si CNP-ul pentru petitie. Pana una alta, draguta reclama la Carpatica … dar fara efect legislativ.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. marți, 27 martie 2012, 10:58

    @Corson Gresesti. Limita maxima de nitriti in apa potabila este de 0,1mg/l, conform HG1020, si nu de 0.15, din ce stiu eu. Corecteaza-ma, te rog, daca ma insel :) Apoi, arata-mi te rog o apa care contine nitriti, in cantitate de peste 0.05mg/l – adica limita detectabila de majoritatea laboratoarelor. Apele minerale imbuteliate nu contin nitriti, care sunt forma instabila a NO3 si-s cu mult mai toxici. Si care reprezinta forma luata de nitrati, odata ingerati si ajunsi in organism. Daca ai gasi nitriti intr-o apa minerala imbuteliata, problema ar fi una cam mare – inseamna ca zona de extragere e extrem de poluata. Dar asta nu se intampla in mod curent, de asta bataia de cap e in ceea ce priveste nitratii.

    Si da, e o problema reala si nu „o campanie”, fiindca tu habar nu ai ce contine apa pe care o bei. Asa cum probabil ca nu stii nici ca medicii recomanda de fapt un maximum de 10mg/l, mai ales in privinta copiilor http://bit.ly/GT8Bhq.

    But well, de ce sa ne informam cand putem sa devenim cu totii critici :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. Corson
    marți, 27 martie 2012, 10:59

    Nu vreau sa fiu inteles gresit, ca nu sint nici actionar, nici director executiv, nici macar simplu angajat al vreunui imbuteliator de apa. Sint doar consumator, n-am interese pecuniare.
    E utila o lege care sa oblige producatorii sa afiseze compozitia chimica a apei pe care o vind. Analiza chimica sa fie facuta de un tert independent. Sa zicem nemtii de la Fresenius. Sint bune si campaniile de informare. Exagerarile si heirupismele… sa avem pardon.
    Sa-ti faci campanie de marketing manipulind subtil, nitrati/nitriti, „cea mai pura din lume”, grija fata de nou-nascuti, n-am auzit de VodaVoda si e doar o coincidenta ca sticlele noastre sint la fel… Prea romaneste, exagerat de romaneste pentru un elvetian onorabil.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. marți, 27 martie 2012, 11:07

    am votat si eu,desi inca mai beau apa de la robinet.dar imi plac oamenii cu initiativa,poate reusim sa schimbam ceva,sa stim exact ce mancam si ce bem.la mai multe!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. Corson
    marți, 27 martie 2012, 11:10

    Deci nitritii provin din surse de poluare. Deci nici o apa minerala veritabila nu are cum depasi continutul, cit o fi el, maxim admis de nitriti. Ca nu mai e apa minerala
    Pe de alta parte, nitratii sint periculosi in concentratii mult mai mari decit cele care se gasesc chiar si in apele minerale obisnuite, daramite in cele premium. Probabil 75% din apa minerala are maxim 10 mg/L nitrati

    Si atunci, cum se cheama cind un anume brand de apa minerala premium cheama la o „lege a puritatii apei minerale romanesti” cu exact argumentele pe care si-a construit brandul? O simpla coincidenta si asta. Ca si forma sticlei luata de la un concurent

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 27 martie 2012, 11:13

      @Corson
      Hai sa o lamuresc in ceea ce ma priveste. Ca vad ca tu o tot dai cu marketingul. Poate sa fie campanie pentru mama si pentru tata si pentru unchiul matusii oricarui brand atata vreme cat REZOLVA O PROBLEMA. Iar ce sustine Legea Apei eu consider ca rezolva o problema. A sta pe margine si a comenta ca vaaaaaai e un brand implicat si, prin asta, sa ramanem cu problema nerezolvata asa nu ma intereseaza. Caci, fireste, sunt om care face ceva, nu care vorbeste despre ce fac altii si de facut din parti.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  12. marți, 27 martie 2012, 11:19
    • marți, 27 martie 2012, 11:19

      @Tudor
      Multumesc, apreciez :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  13. marți, 27 martie 2012, 11:23

    @Corson eu sincer nu inteleg, esti pro sau contra obligativitatii afisarii concentratiei de nitrati? Daca esti pro, inseamna ca ai acelasi obiectiv ca legea. Si atunci despre ce vorbim? Despre partea de marketing, ce vrei sa iti spun, ca orice firma isi face reclama produsului? Despre partea cu nitritii sunt perfect de acord ca ei sunt mult mai toxici, dar sansele ca ei sa apara in apa sunt mult mai mici.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  14. marți, 27 martie 2012, 11:29

    ma, si eu am votat… mai avem ceva pana la 100000…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  15. marți, 27 martie 2012, 11:37

    @Corson citeste aici, poate intelegi mai multe http://www.mariusmatache.ro/te-intereseaza-ce-bei/

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  16. Tina Suciu
    marți, 27 martie 2012, 12:07

    Votat si eu! MIe imi plac aceste dezbateri si vorbe in contradictoriu, ne ajuta sa ajungem la fondul problemei.
    Ce am invatat eu din aceasta polemica si evident dupa ce m-am mai documentat un pic pe internet, e faptul ca „nitratii” sint ca un barometru de curatenie al apei. Jongleria legislativa cu limitele legale este foarte permisiva (50 mg/l – mi se pare ENORM). Atita vreme cit circuitul natural al nitratilor are ca rezultat un continut de 2,5 mg/l…eu nu inteleg de ce o apa minerala imbuteliata, dintr-o sursa presupusa a fi protejata ar avea mai mult. Am citit eu undeva ca de la aceasta valoare vorbim deja de poluare. Eu aplic o logica simpla: nitrati = poluare, cu cit cantitatea e mai mare cu atit e mai rau. Daca as stii citi nitrati are fiecare apa, as alege in cunostinta de cauza. Acesta e motivul pentur care sustin aceasta initiativa.
    Iar ce zice Corson acolo, povestindu-ne foarte convingator despre speculatii de marketing, ma duce automat cu gindul la mentalitatea noastra de romani: „sa moara capra vecinului”. Sa imi explice el cum altfel decit prin promovare si marketing poate ajunge un mesaj la consumatori?
    Ce conteaza ca un imbuteliator a avut initiativa. Face ceva rau? Foarte bine ca a avut-o. Mai departe ramine la latitudinea fiecaruia sa sustina initiativa sau nu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  17. marți, 27 martie 2012, 12:50

    Am votat, am scris si pe blog :D s-au mai adunat cateva sute de voturi in scurt timp

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  18. Corson
    marți, 27 martie 2012, 12:55

    Sint pentru o lege a apei care sa opreasca S.C. Miki&Pussy2012 SRL sa foreze un put la Cucuietii din Vale si sa imbutelieze „apa de masa”, „apa de izvor” sau „apa naturala”, pe care sa o vinda in lanturile de hipermaketuri. Sau nici macar sa mai foreze, ci sa ia apa din canalul de irigatie (stiu, nu mai avem sisteme de irigatie).

    N-am nimic impotriva sa apara pe etichete analiza chimica a produsului. N-am nimic impotriva ca un anume producator sa-si construiasca strategia de promovare pe continutul de nitrati, calciu, magneziu, sau sinii naturali ai unei vedete de film. N-am nimic impotriva ca pletora de yuppy din multinationale sa-si cumpere apa minerala care-i reprezinta, chiar daca-i face sa se arunce pe fereastra. In reclame.

    N-am nimic impotriva nici macar ipocriziei in afaceri. Daca din asta iese ceva bun. Cum ar fi o lege a apei care sa reglementeze mult mai mult decit concebtratia in nitrati.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  19. marți, 27 martie 2012, 13:28

    Votat si eu. :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  20. marți, 27 martie 2012, 14:19

    Am votat petitia si am scris oarece pe blog
    http://www.d-petre.ro/generalitati/sustin-legea-apei/

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  21. marți, 27 martie 2012, 18:02

    Am votat şi eu! :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  22. Nelu
    miercuri, 28 martie 2012, 02:33

    @ Corson
    Ai vorbit de „ipocrizia in afaceri”. Cred sincer ca nu esti bine informat si vreau sa iti fac un cadou, un simplu link catre textul DIRECTIVEI „Nitrati” produs de niste alti „ipocriti”, cei de la Comisia Europeana ! http://ec.europa.eu/environment/pubs/pdf/factsheets/nitrates/ro.pdf

    Vei observa o fraza in acest text (singura Directiva UE scrisa pt Ape…pana azi) care spune: „Utilizarea agricolă a nitraților în fertilizanții organici și în cei chimici reprezintă o sursă majoră de poluare a apei în Europa.”

    Normalmente, fiind consecvent cu „logica” ta, aceasta declaratia ar trebui sa fie o fraza ascunsa de Marketing,nu?

    Acum Corson astept sa vad de la tine cele alte Directive UE care vor fondamenta cele alte strategii de Marketing adica „Directiva de Calciu in apa”, „Directiva de Magnesiu in apa” si …asta este cel mai interesant, „Directiva al siniilor naturali ai unei vedete de film in apa” !!!

    Corson, cand va veni timpul asta unde oameni nu mai vor simti nevoia sa reproduc Gica Contra ?
    Chiar omule bun nu faci diferenta intra ceva IMPORTANT la nivel social vs „Strategia de marketing unui produs” ?

    ps: cred ca nu ai copii ! …asteapta ,o zi vor veni… si vei schimba logica asta :)… Its a Wish Corson !

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  23. Catalina
    miercuri, 28 martie 2012, 08:55

    Am votat!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  24. miercuri, 28 martie 2012, 08:56

    @Ina @Tina @Gaby @sunshine @d-petre @Mihaela @Catalina
    Va multumesc frumos, sunteti niste minunati! :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  25. miercuri, 28 martie 2012, 11:11

    […] Legea-Apei.ro, pe care o sustin din tot sufletul. Mi-am spus argumentele si obiectivele aici http://chinezu.eu/2012/03/27/legea-apei-scrie-mine-urmatoarea-perioada/ De aceea va rog sa ma ajutati in promovarea acestei initiative. Si pentru ca BlogalInitiative.ro […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  26. miercuri, 28 martie 2012, 11:20

    Daca producatorii sunt obligati sa scrie pe eticheta compozitia apei, nu ar trebui sa facem presiuni asupra organismelor de control sa isi faca treaba si sa verifice daca ce scriu aia pe eticheta se regaseste si in pahar?
    Mi se pare ca e mult mai usor sa convingi (desi cu asta ar trebui sa se ocupe oricum) departamentul de verificare dintr-un minister sa faca 20-30 de analize de apa (care costa mai putin decat hosting-ul pe un an), decat sa strangi semnaturi pentru a initia o lege, ce poate sa zaca luni prin sertarele parlamentului.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • miercuri, 28 martie 2012, 11:23

      @NetuLiber
      Te contrazici usor in anumite chestii. Adica departamentele alea de control trebe sa aiba o lege pe care sa controloze. Chiar si cu o lege e greu sa ii faci sa se miste cu talent, dar ea trebuie sa existe si aia e ideea cu legea-apei.ro. Iar faza cu zacutul prin legile Parlamentului nu o sa se intample. Pentru ca exista procedura de aprobare tacita. Si mai existam si noi, cei care o sa le aducem parlamentarilor aminte sa nu uite de ce au mers la birou :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  27. miercuri, 28 martie 2012, 11:31

    @NetuLiber
    Nu cred ca ai inteles ce isi propune initiativa. Problema nu e daca ceea ce scrie pe eticheta se regaseste in compozitia apei, problema e ca pe eticheta nu scrie tot. Sunt elemente chimice care nu sunt trecute pe eticheta, deloc. Asta isi propune legea asta – sa determine producatorii (ca sa nu spun oblige) sa treaca pe eticheta, in mod deschis, si nitratii.
    Daca vei face un experiment in supermarket, ai sa vezi ca, din apele romanesti, exista vreo 2-3 care indeplinesc conditia asta (si unele scriu numai la plata, la carbogazoasa uita). :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  28. miercuri, 28 martie 2012, 11:36

    O lege ii obliga pe aia sa scrie elementele din apa. Niste legi ii obliga sa se incadreze cu acea apa in niste limite, altfel nu obtin autorizatia. Evident ca pe baza acestor legi, organele de control pot face verificari, ar fi stupid sa nu poata. Acum cateva luni a fost faza cu apa de la kaufland. Aia au venit si au facut teste, etc. Deci se poate.
    Mai mult, oricine poate sa cumpere o apa imbuteliata sa se duca cu ea la un laborator omologat si sa faca un test al apei, care o sa vina cu un buletin de analiza oficial. Daca valorile ce apar in acel buletin nu sunt ca cele de pe eticheta, poate face o plangere initial la anpc. Iar aia vor cere expertiza noua acelor departamente ce ar trebui (si poate ca ele chiar verifica, dar nefiind nimic in neregula nu au ce sa raporteze) sa se ocupe de treaba asta.
    Ca sa ajunga o lege la aprobare tacita, trebuie sa treaca intai de comisiile parlamentare. Scrisesem un articol la un moment dat despre o ineptie de lege, care desi a fost respinsa de comisii si apoi in plen, tot a durat minim 1 an pana sa fie scoasa din circuit.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  29. Nelu
    miercuri, 28 martie 2012, 20:56

    @ NetuLiber : Legea permite pana la 50mg/L ! Te duci la SuperMarket, cumpari o sticla, o duci la Laborator si afli ca sunt in ea 23 mg/L ! Ce faci ? Producatorul sticlei (chiar daca nu a mentionat nivelul NO3 pe eticheta) este in TOTALA legalitate…dar mamica care pregateste lapte sugarului cu acesta apa de 23mg/L intoxica practic copilul ei !

    ESTE UN EXEMPLU CONCRET CU O APA CARE CIRCULA AZI PE PIATA !

    Ce facem ? —> cerem informatia pe sticla , nu existe alta calea ! Metodele de control fizicochimic garanteaza veridicitatea informatii pe eticheta dar nu rezolva VIDUL legislativ si nu dau protectia pt copii.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  30. miercuri, 28 martie 2012, 21:08

    Valorile celorlalte substante din apa ce sunt trecute pe eticheta, depasesc normele din lege? NU. Si totusi sunt trecute. Daca valoarea nitratilor/titilor nu depaseste valoarea legal admisa ar trebui scrisa. Daca nu apare, ceva nu e bine. Aia cu controalele trebuie sa isi faca treaba. Daca au valori peste, amenzi, suspendare de licenta, etc. Daca nu o depasesc, amenda pentru ca nu afiseaza toate componentele. Si gata. Nu trebuie sa facem o noua initiativa parlamentara care sa ii oblige pe astia sa afiseze ceva ce sunt si acum obligati sa afiseze. Si mai ales nu trebuie sa facem aceasta campanie, avand ca element vizual un logo asemanator cu al apei ce sponsorizeaza campania.
    Mai mult, o mama responsabila, daca s-a informat si stie de faza cu nitritii, o sa caute o apa pe care scrie concentratia. Cum sunt cateva pe piata care o scriu deja pe eticheta, acelea vor avea de castigat clienti. Ca si in cazul acelora, valorile pot fi scrise ‘la misto’ si sa nu fie adevarate, este o varianta. Dar sa nu credeti ca aia de la dorna nu cumpara bucovina si o testeaza probabil zilnic din diferite surse, tocmai pentru a gasi ceva gresit si sa trimita o reclamatie pe numele concurentei.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  31. Nelu
    joi, 29 martie 2012, 00:40

    @ NetuLiber : Observa ce ai scris tu, te rog : „Daca valoarea nitratilor/titilor nu depaseste valoarea legal admisa ar trebui scrisa.”

    Precis asta este cheia problemei : Exceptand 2-3 marci, la toate sticle de apa din RO valoriile nu depasesc limita (de 50) si PRECIS NU ESTE SCRIS pe eticheta ! –> si tu completezi : ” Daca nu apare, ceva nu e bine”.
    ASTA spunem si noi, ceva nu este bine,forurile „competente” nu au reactionat, statul nu aplica Directiva 40/2003 care precizeaza clar obligatia statelor membre sa cobor continut admis de NItrati—si…ce facem ?

    La acest problema incearca (initiativa Legea Apei) sa mobilizeze opinia publica si cu cele 100.000 Parlamentul este obligat sa-l aplice. Dupa mine, cu ultima ta postare, pe fond, esti cu aceasi frecventa cu spiritul al initiativei!

    Te invit sa votezi, …si iti urez o noapte buna NetuLiber ! :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  32. joi, 29 martie 2012, 07:04

    Eu te intreb asa: aqua carpatica, a avut de la inceput aceasta informatie pe eticheta?
    Daca da, atunci e normal ca oamenii sa fie suparati ca apa lor ce respecta niste standarde ridicate, nu este apreciata si mai ales vanduta in volumul dorit. Pentru a se diferentia de ceilalti producatori, trebuiau sa iasa cu o campanie si nu neaparat cu publicitate traditionala. Cand a fost pe traditional, am vazut, au copiat cu nerusinare logo-ul de la o alta firma.
    Daca nu au avut acea substanta scrisa, inseamna ca pana acum, ca si ceilalti din piata ce nu scriu, au scaldat-o cu voiosie, eludand legea. Asa cum nici bucovina nu avea scris pana acum 2 luni, de cand au schimbat eticheta (si probabil reteta), au pus pe sticla „bebe bucovina”
    Sunt de parere ca trebuie verificati acum toti producatorii de apa pentru a se stabili clar in acest moment cine si ce produce. Si repet, daca o mamica nu vede scris o concentratie ce o intereseaza (poate pe cineva intereseaza cat este depunerea acelei ape) are optiunea sa nu o cumpere.
    Sunt de acord sa dau si bani daca vreti sa cumparam 10-20 de marci de apa sa mergem sa le facem testul, dar hai sa incetam cu campaniile facute din fotoliu si like-uri.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  33. joi, 29 martie 2012, 09:29

    […] ci pentru cea/cel care se implică în susținerea inițiativa legea-apei.ro :) Am explicat aici de ce susțin 100% această inițiativă, nu mai repet. Dar vă invit pe toți cei care vreți să […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  34. joi, 29 martie 2012, 11:07

    […] sa incep cu o scurta introducere…Il cunosc pe Chinezu si stiu despre Blogal Initiative prin prisma job-ului. De fiecare data cand vorbeam cu Matei […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  35. Nelu
    joi, 29 martie 2012, 16:01

    @ NetuLiber : Observ ca schimbi in continuu subiect ! Aici nu este vorba de Branding sau de strategiile de Advertising ! Ai constatat la penultimul tau comment ca o apa, care nu depaseste cantitatea de Nitrati stabilita prin lege, ar trebui sa declara pe eticheta acest lucru Te am invitat se adopti o pozitia clara vizavi de Legea Apei si tu evitand raspunsul deschizi alte subiecte cum este ce face Bucovina si ce face aqua carpatica !

    Subiectul aici este Legea Apei, reamintesc, si cred ca multuple scimbari de tematica denota sau un comportament partinitor sau o doza de empatia (putin fanatica).

    Observ si ceva surprinzator (pentru mine cel putin) : Nu stti definitia privind apele minerale NATURALE : minerala naturala este o apa care reprezinte un continut specific (propriu si unic) de seruri : „schimbarea de reteta”, cum a spus pt Bucovina este un act TOTAL ilegal .Un imbuteliator de Minerala nu are absolut de loc dreptul sa intervine la compozitia apei. Asa ceva fac numai cei care trag de un put la bucuresti si livreaza bidoane de apa potabila la companii ! Compozitia apei trebuie in plus sa fie Constanta. Un izvor ca „misca” in sererile lui seamna ca nu este protejat de infiltratii (ca sau fara nitrati)

    De ce totusi ne preocupam ce face unul sau altul ? Propunerea emisa, la cine este responsabil si are un sens civic, poate fi descris in felul urmator : Nitrati sunt factor MAJOR de poluare…vreau sa-l vad pe eticheta !
    La asta sunt numai 2 solutii : Votez sau mi este indiferent (adica beau orice)

    ps: Cu ce ai spus pt un Laborator serios si (adaug) acreditat prin metodele STAS/ISO, sunt absolut de acord !

    Nu fugi spre alte …esti invitat, VOTEZI ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  36. sâmbătă, 31 martie 2012, 14:58

    […] am eu impresia. Sa va spun ce concluzii am tras cu privire la aceasta campanie care, pornita de la chinezu, tinde sa dea batai de cap si batai de inima celor implicati. Pentru ca este foarte […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  37. sâmbătă, 31 martie 2012, 15:00
  38. lucca
    luni, 2 aprilie 2012, 16:05

    Eu as zice ca e OK chestia asta cu apa daca nu te gandesti la alte cele (pet-uri, BPA, apa de robinet imbuteliata ca super izvor etc.) Vezi http://www.220.ro/documentare/apa imbuteliata-sursa de imbogatire. Asa ca sincer, mai bine pun un filtru la robinet si folosesc apa de retea decat sa cumpar ,cu destui bani, apa ( de exemplu Borsec) imbuteliata la fabrica de pe marginea soselei ( de exemplu in Prahova, ca s-o fi schimbat geografia patriei de 20 de ani incoace).
    Altfel, tot respectul pentru Dom’profesor Menci, da’ daca recomanzi ca aliment minune margarina atunci nu mai poti veni cu chestia asta cu apa ,ca se intampla ca in povestea cu Petrica si lupul.
    O zi buna!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  39. luni, 2 aprilie 2012, 21:42

    […] rapoarte (plus sanctiuni pentru cei ce sunt gasiti in neregula), nu am mai ajunge la astfel de discutii. Share this:ShareFacebookTwitterLike this:LikeBe the first to like this post. Published: aprilie […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  40. Alexandru Andrei
    marți, 3 aprilie 2012, 18:12

    Daca vreti sa va imbolnaviti de toate bolile (puteti chiar sa faceti si paduchi) beti apa imbuteliata care a fost folosita in procese chimice industriale si ei spun ca e apa pura de izvor. Eu unul sunt tare multumit de apa pe care o beau de la robinet … sanatate 100%. Dar de peturile in care este ambalata nu spuneti nimic sau de celelate substante pe care le contine?
    Sau o alternativa ar fi purificarea apei in gospodariile proprii. Eu chiar am astfel de sistem de distilare pentru etanol si probabil o sa-l adaptez si pentru oxid de hidrogen.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  41. sâmbătă, 7 aprilie 2012, 11:34

    […] sa aud de la Chinezu despre continutul de nitrati din apa, recunosc eram convins de faptul ca aproape toate apele […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  42. Nelu
    joi, 12 aprilie 2012, 21:18

    Multi sceptici cand au aflat despre Campania pentru etichetele transparente au spus : Legea Apei ?—> un „marketing mascat” a apei AQUA Carpatica !
    Acum, cand si Rio Bucovina a decis public sa sustina si ea Legea Apei ce vor spune (cei sceptici) ? : „marketing mascat” pentru doua marci facut simultan ?!?

    http://www.facebook.com/aqua.carpatica/posts/415143245182343?ref=notif&notif_t=share_comment

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  43. miercuri, 30 ianuarie 2013, 18:48

    […] mai mult decat evidenta importanta apei insa am o intrebare preluata de la Chinezu. Cati dintre voi stiti ca e recomandabil ca bebelusii sa consume apa care are pana in 10 mg/l […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *