Am fost la multe evenimente, de tot felul, în viața mea. Și cum am și eu o oareșce aplecare înspre organizarea de astfel de isprăvi, mă uit mai atent la detalii de astea organizatorice, ce să fac, nu mă pot abține :D De aceea când particip la un eveniment care, din toate punctele de vedere, rămâne de referință, apoi trebe să o zic, ca să mai audă și alții :D
Așa s-a întâmplat când am fost în Riga, la invitația Michelin pentru a testa noile anvelope Michelin Latitude Alpin și Michelin Pilot Alpin. Unde am văzut o organizare șnur, începând de la mașina care a venit să ne ia din fața casei ca să ne ducă la aeroport, până la altă mașină care ne-a luat de la aeroport și ne-a adus în fața casei. Iar despre ce s-a întâmplat între cele două momente ”transportatorice” vă raportez mai jos :D Cu mențiunea că fac doar niște spicuiri, ca să zic așa, pentru că altfel ar trebui să scriu un roman despre câte s-au întâmplat pe acolo. Plus că, pentru că așa e bine în viața, câteva momente de mare angajament petrecute acolo le vom păstra în amintirea grupului vesele de români alături de care am fost în această deplasare, întru amuzamentul și distracția care mă face și acum, când scriu aceste rânduri, să zâmbesc :)
The Romanian Funky Bunch. Așa ne-am zis noi la Riga, unde au fost prezenți jurnaliști din mai multe țări. Doar că noi, pe lângă faptul că am fost mai mulți decât alte delegații, am făcut și o figură tare frumoasă, cum ar veni :D Și nici nu avea cum să ne întâmple altfel. Pentru că atunci când ești alături de Cabral, Roxana Ciuhulescu, Laurențiu Petrache, Valentin Mănuș, Dragoș Băltățeanu și Lucian Sonea, nu ai cum să nu te simți într-un mare fel. Ca să nu mai vorbesc de our great leader, Răzvan Diaconu de la Michelin, care pentru mine a fost surpriza ediției, căci după cele câteva întâlniri formale pe care le-am avut cu el și în care a păstrat masca de profesionist și serios, l-am văzut la Riga ca un super tovarăș de comitet și de distracție. La fel de profesionist, dar, desigur, mai puțin serios, ceea ce nu i-a stricat deloc la ten :D
Mie mi-a prins foarte bine să stau câteva zile cu niște profesioniști în ale mașinilor, pentru că așa s-a mai legat și de mine ceva :)) Căci, v-ați prins, deși îmi place teribil de mult să conduc, eu mă uit doar la partea de feeling, nu la chestiile mai tehnice, care nu mă pasionează decisiv. Numai că atunci când testezi niște anvelope precum cele lansate recent de Michelin și vezi rezultatele acestor teste, asta te pune serios pe gânduri. Să vă explic de ce.
Dincolo de orice aspect tehnic, eu am înțeles un lucru fundamental: anvelopele bune pot să salveze viața ta sau a altora. Pentru că acei 2 metri pe care îi câștigi la distanța de frânare cu anvelope bune înseamnă, tradus pe românește, că te oprești înaintea unui copac, spre exemplu, și nu cu creanga fluturându-ți pe scaunul din spate. Sau te oprești înainte de a lovi un pieton și nu cu el pe parbriz. Le zic dur și pe românește pentru că asta, cred eu, trebuie înțeles atunci când alegi să cumperi anvelope mult mai bune decât cele pe care le-ai ales pentru ți s-au părut foarte ieftine. Ideea e că un astfel de incident poate că ți se întâmplă doar o dată în viața. Dar dacă nu reușești să eviți obstacolul sau pietonul și pentru că ți-ai ales prost anvelopele, atunci…
Am văzut anvelopele Michelin Latitude Alpin și Michelin Pilot Alpin la lucru atunci când ne-am dus pe un circuit de teste, cam la vreo 30 de km de Riga, unde, cu o organizare excelentă (din nou o spun) am testat niște super-mașini încălțate cu aceste anvelope. Pentru că în momentul în care te urci într-un Mercedes 63 AMG de 525 de cai putere și începi să calci accelerația pe un traseu de zăpadă topită, simți cu totul altfel senzația de siguranță pe care frânarea în câțiva metri ți-o dă și controlul pe care îl ai asupra monstrului. Dacă vreți, ca să o zic mai metaforic, anvelopele bune sunt ca Greuceanu care dă peste bot zmeului cu toți caii lui putere :))
Surpriza ediției a fost pentru mine momentul în care am fost aduși în fața a 8 Porsche 911 Carrera S și am fost invitați să ne alegem câte unul și să pornim pe traseu, așa, la liberul feeling. Pe zăpadă. Mi-e greu să vă explic în cuvinte senzația de libertate pe care o ai într-o astfel de bijuterie când ești lăsat să te joci cu ea, așa cum am pățit noi :) Ok, joaca, joacă, dar la testul comparativ dintre 911 echipat cu anvelope Michelin și un 911 echipat cu alte anvelope, joaca în cazul ultimelor a fost mai joacă, dar atunci când ești în real life situation le prefer pe cele Michelin. Pentru diferența aia de 2 metri de frânare și de stabilitate în curbe și de stat bine pe drum la accelerarea în linie dreaptă.
Ultimul test a fost o tură prin pădure cu Range Rover Evoque echipat cu, firește, anvelope Michelin. Asta a fost așa ca o aducere aminte când ieșeam cu băieții la pădure :)) Cu diferența că de data asta stăteam cam ferm pe drum, nu ne bălăngăneam în toate părțile :))
O să mai scriu despre experiența de la Riga. Pentru că, așa cum vă spuneam, am material de un roman :D Deocamdată mulțumesc încă o dată celor de la Michelin și tovarășilor mei din această deplasare, care rămâne una de referință :)
11 thoughts on “The Romanian Funky Bunch, powered by Michelin”
Ce frumos! Cred ca a fost o excursie pe cinste. Eu stiu de la tata ce bune sunt anvelopele Michelin. Noi cred ca avem X-Ice de la ei. Dar diferenta se simte! Dupa ce le-am luat am recomandat marca si altora. Pe principiul scump, dar extraordinar de bun! Mai ales ca si noi le-am testat in conditii mai dificile intr-o iarna.
Pingback: Două chestiuni cu care am rămas după Riga « Republica Culturală Chineză
@Dianora
Stai sa vezi ca mai am de povestit de pe acolo :))
Am scris si pe RCC despre doua intamplari. Si mai urmeaza :D
Dap, a fost de mare angajament ce s-a intamplat acolo, din toate punctele de vedere :)
N-am reușit să trec mai departe de prima propoziție, m-am blocat. Ai fost tu la multe evenimente, Chinezule?!
@Julius
Asta e doar al doilea, mah, dar te rog io nu mai spune nimanui… =))
Ai adus civilizaţie? :)
@BogDan
Nu prea, doar niste amintiri despre letonii care au un centru istoric mititel dar pe care stiu sa il vanda intr-un mare fel, nu ca noi :)
Civilizaţie, totuşi. Nu mă miră. Nici nu ştiu câţi ani au trecut pentru ca prin centrul nostru să se poată circula decent. Venea lumea acolo şi cădea prin gropi…
in centrul vechi din Bucuretsi dai in gropi, dar dai in gropi de milioane de euro ca se tot chiunuie cu ele si nimic ….nicio finalizare sa spunem asa:))
O „excursie” minunata. Cu asemenea dotari cred ca m-as incumeta si eu in zapada pe drum mai lung.
Pingback: Aşa, ca idee, anvelopele all season sunt o abureală - Cristian China Birta