Când am fost la Social Media Snow Camp la Pârâul Rece, am avut plăcerea să conduc un Ford Focus. Căci a fost o plăcere. În cele ce urmează voi încerca să vă explic cum am văzut eu mașina. Dar nu ca un specialist auto, dă-i pace, ci ca un șofer de ăsta de la peluză care sunt și care se uita la mașină nu la nu știu ce tehnicalități, ci la feelingul pe care îl are și încercând să răspundă acelei întrebări rostite sau nerostite ”bre, tu ai cumpăra mașina asta?” :D Așadar din perspectiva aceasta vreau să citiți rândurile de mai jos.
Noul Ford Focus îți atrage privirea de cum îl vezi. Sau cel puțin așa am simțit eu, care sunt fanul genului compact, dar nu ”pătrățos”, adică să vezi și tu o zvâcnire de personalitate, un far care parcă îți face cu ochiul, o grilă a radiatorului care parcă râde la tine, înțelegeți ce vreau să zic :)) Adică mașina să vorbească de cum o vezi cu tine, să te îmbie să o iei la plimbare. Iar Focusul are din plin feellingul ăsta. Iar după ce îi dai ocolul de rigoare, intri în mașină…
Primul lucru te uiți la volan (la obiectul muncii, cum ar veni :D) și la bord. Și îți place ce vezi, adică ai senzația aia că toate sunt la locul lor, accesibile și intuitive. Îți ia maximum 1 minut să înțelegi basicul ăla de funcționare care să îți permită plecarea la drum cu mașina fără să riști să te proptești cu ea în gard sau ceva de genul :))
Te uiți în jur și constanți că mașina e mai spațioasă decât pare de afară. Eu la cei 1,83 am o problemă cu mașinile care îmi pare că și-au propus conspirativ să îmi stea pe creier. Din fericire pentru nervii mei, Fordul nu are această problemă, spațiul fiind generos în această privință. Mi-a plăcut și scaunul, aveai senzația aceea de confort sigur, ca sa zic așa, care s-a menținut și după o tură de 500 km făcută într-o zi. Căci am terminat această călătorie fără să mă simt obosit sau să mă doară spatele, așa cum pățești la alte mașini. De altfel confortul pe care îl simți în această mașină cred că e unul din punctele sale forte. Cel puțin pentru un timp comod ca mine, căruia îi place mult să conducă pe distanțe lungi, dar nu cu riscul de a-și rupe șalele :))
Apropo de rupt șale, m-a surprins un pic suspensia. Care e foarte lejeră și te ajută cu ușurință să treci și peste denivelări mari dar și pe carosabil de ăla gen ”șmirghel” de faci break dans pe el :D Zic m-a surprins pentru că vechiul Focus parcă nu era așa de bun din punctul acesta de vedere. Dar așa cum se prezintă cel nou, e mai mult decât valabil.
Nu mă întrebați de chestii tehnice, gen cuplu putere și transmisie și alte de altea, că mă întrebați degeaba :)) Ce pot să vă spun, însă, că versiunea de 1,6 la 150 de cai este exact ce iti trebuie. Adică trage corespunzător când calci pedala și vrei forță (deși, e drept, ca să scoți ce e mai bun din motor trebe să treci ca lumea în treaptă inferioară) și scoate un mârâit plăcut rău când sare de 2500 turații (iar urechea mea fină muzicală chiar a apreciat asta :D), dar și rulează fin la viteze și turații lejere, gen croazieră. ”Covrigul” se manevrează ușor, iei curbele cu lejeritate, deși parcă, nu știu de ce, simți că se poate mai bine. Nu că ar fi nasol, nu e vorba de asta, dar parcă direcția nu are finețea aia la care te aștepți de la mașina care la celelalte capitole punctează masiv.
Și cum știam că o să vă intereseze consumul :)), am setat computerul să îmi spună media. Și vă raportez că pe distanța București – Pârâul Rece – Sibiu – Alba Iulia și retur la București pe același traseu am scos o medie de 7,1. Cu mențiunea că am pornit, firește, căldura și că la întoarcere am rulat cam 1 oră și jumătate cu vreo 5 km/h pe la Bușteni, știți voi cum e duminica.
De departe cea mai mare problemă pe care am avut-o eu cu mașina a fost interacțiunea genunchiului meu cu consola centrală. Căci în timp am simțit o oarecare jenă din cauză că prea se ”pupau” cele două entități, ca să le zic așa :)) Cel mai probabil că dacă ai pe la 1,70 nu ai probleme de astea, dar eu am simțit din plin înălțimea mea :)
Bun, cam ce vedeți mai sus am avut eu să vă spun despre mașină. Dacă aveți și alte întrebări, fire away. Și, dacă vă pot răspunde la ele, apoi vă răspund :))
Închei prin a vă răspunde la întrebarea inițială ”bre, tu ai cumpăra mașina asta?” Răspunsul meu categoric este: da. Ba mai mult, cum anul viitor se pare că va fi anul în care o să renunța la Juji (cum îmi alint eu Nissanul Almera :D) și să îmi iau o mașină nouă, Ford Focus intră lejer în top 3 opțiuni de analizat la modul foarte serios. Pentru că din zona de mașini cu prețuri între 15.000 și 20.000 de euro, mașina asta îmi face rău cu ochiul…
Cât despre poze, mă iertați, dar prefer să vă trimit la sursă. Nu de alta, dar decât să vedeți fotografiile mele, mai bine lăsați… :))
17 thoughts on “Ia să încerc eu să vă spun cum e noul Ford Focus”
L-ai pus sa parcheze singur?
Motor nu foarte mare care dezvolta destui de multi cai putere, un consum bunicel.
Acum depinde foarte mult si de rezistenta masinii in timp, nu ai cum sa sti dupa 1 test drive/cateva zile.
Sunt foarte curios cum este parcarea aceea „inteligenta”
Asta e una din masinile mele preferate, dupa Golf 5
@KooKool, @Victor Dulu
de data asta nu am parcat inteligent, dar am facut-o data trecuta cand am condus masina
nu e pe placul meu, sincer, adica e un sentiment tare ciudat sa stai degeaba in timp ce computerul face treaba :))
io prefer the old school. ca nu degeaba mi-am luat carnetul ala cu poligon and shit :))
@parazitul
dap, mi-a placut foarte tare de ea
@Chinezu am condus si eu masinuta saptamana trecuta si am fost blown away cu ce poate motorul ala. Eu in schimb am condus-o extrem de sportiv si am scos un consum de 9.5, ce-i drept nu m-a interesat consumul. Eu am 1.82 si nu m-a deranjat deloc consola, poate conteaza si cum ti-ai reglat scaunul (inaltime, distanta etc).
Chiar e o masina care merita banii, am filmat si cum functioneaza minunatia aia cu Self Parking-ul, nici eu nu prea cred ca as folosi-o. Daca-mi permiti sa dau un link cum am vazut eu masina uite aici http://www.celmaitaredinparcare.ro/drive-test/drive-test-ford-focus-1-6-ecoboost/ daca ti se pare putin prea deplasat, da-i te rog un edit :)
Frumusel consum ai reusit. Oricum, cred ca ai fost destul de cumintel, ca sa zic asa… :))
@Sorin Grumazescu, sigur a fost, eu azi am condus un C-Max de 125 CP pe benzina si m-am chinuit sa scot 7.1 litri/100 km, ce-i drept Focusul are de partea sa sistemul Start and Stop
@Sorin Grumazescu
sefule, am condus masina gandidu-ma ca ii ai pe ai mei in masina :)
adica pe sistem de croaziera
dupa cum am zis, io nu testez masina ca voi, profesionistii, ci ca mine, cel care are ca scop sa se bucure de experienta de parca ar fi a lui :)
@Andrei Monenciu
pai de ce sa editez? ba chiar ma bucur ca ai zis si tu cum a fost experienta cu ea :)
Pingback: Cum m-am înțeles cu noul Ford Focus | Adrian Ciubotaru
Nu se spune nimic despre faptul a noul Ford a imprumutat din tehnologiile Volvo (doar sunt o familie, nimic rau in asta) :) Insa mult laudatele tehnologii pe care le are noul Ford Focus erau pe Volvo de 2-3 ani, poate chiar de mai multi ani :)
@Mihai
asa o fi cumj zici tu, dar cu ce ma incalzeste pe mine asta?
cum ziceam, eu intru in masina si ma vad cum ma simt in ea
zau daca ma uit in cartea tehnica sau ceva de genul asta
@chinezu sunt total de acord cu tine, dacă ai ocazia încearcă și o cutie de viteze automata, te vei simți și mai bine, defapt cred ca nu cred c-o sa mai vrei sa duci mașina înapoi :)))
Pingback: Hatereala pentru auto piscotarii 2.0 - Corvin Blog
Pingback: Ford Focus este mașina anului. Cu bloggeri incluși ca torpedoul :D | Chinezu
Pingback: Bloggerii și mașinile (în teste sau nu, după preferințe) | Chinezu
Pingback: Cum am condus 800 km motorul Ford EcoBoost de 1 litru | Chinezu
Pingback: Despre test drive-ul cu Ford B-Max cu motorul EcoBoost de 1 litru • Chinezu