09.12.2016

Cumpără o carte și poți câștiga o mașină. Hmm…

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Am trecu pe la Universitate și am văzut mașina din imagine, pe care, firește, am fotografiat-o. Cu un gust amar și ciudat. Pentru că, deși înțeleg perfect de ce au făcut cei de la Litera această campanie și chiar apreciez că văd campanii cu premii atât de mari inițiate de o editură. Așa că din acest punct de vedere acord o bulină roșie binemeritată editurii.

Numai că (și aici și pe mine m-am surprins când m-am încruntat, zău) mi se pare ciudat să promovezi cumpărarea de carte (căci despre asta e vorba, nu despre promovatul lecturii, evident) oferind premiu o mașină. Pentru că distanța dintre cele două entități (dacă îmi permiteți să le spun așa în acest context) e imensă și îmi pare că fac parte din galaxii diferite. Sigur că o editură e un business și că trebuie să trăiască în aceste vremuri care numai literare nu sunt, dar a vinde cărți prin tombole de astea îmi pare că se îndepărtează prea mult de, totuși, misiunea socială și culturală pe care o are o editură. Sau, mă rog, așa mi se pare mie, așa văd eu lucrurile. Căci mercantilizarea și comercializarea și marketizarea (în sensul de adaptarea tehnicilor de vânzare a unui detergent la vânzarea de cărți) în acest domeniu ar trebui, zic eu, să țină cont și de spiritul produselor care trebuie vândute, nu doar de litera lor, ca să zic așa.

Poate că aberez degeaba pe aici și nu înțeleg io că totul e un business și punct. Dar mi-am sus părerea. Așa cum am făcut tot timpul și o să fac mereu.

Acestea fiind spuse, chiar îmi doresc ca această campanie a editurii Litera să fie un succes. Adică să vândă cât mai multe cărți. Căci în această campanie e clar că făcutul de bani înseamnă succesul.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Când ați fost ultima dată la o recitare. De poezii, firește

O cartografie subiectivă a culturii independente

4 comentarii

  1. sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 11:08

    iti dau dreptate. pe de alta parte, daca dai numai carti risti sa te vada lumea ca pe omul a carui singura realizare e ca citeste.
    intr-un fel concursurile cu premii mari valorizeaza mai mult produsul respectiv, in cazul asta cartea, si inlatura perceptia omului cum ca daca citesti ramai intelectual si cam atata.
    ai carte, ai parte!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. Chinezu
    sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 11:26

    @ioana
    e drept ca e de discutat pe subiectul asta
    cum ziceam, apreciez ca se fac campanii, dar parca asta mi se pare ca iese din ce ar trebui sa fie o campanie pentru carti
    si de vandut dar si de citit :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. Bogdan Th. Olteanu
    sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 15:49

    Subscriu la ce spune Ioana. Si adaug: între extrema „cărțile se vând singure” si excesul de marketing din poza ta aleg varianta 2. E ceva mai sănătoasă.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. Chinezu
    sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 16:38

    @Bogdan Th. Olteanu
    mah, daca ai de ales intre varianta a si b, atunci si io aleg b
    o fac cu inima neimpacata, dar clar e varianta mai buna
    desi s-a dus dracu poezia din toata afacerea…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *