Așa zice EU Kids Online, care a făcut și niște recomandări cu această ocazie, pe care le puteți găsi (plus alte multe documente) aici.
Deci copiii români stau în medie 119 minute zilnic pe net, în medie, față de media europeană de 88 de minute. Dacă vă interesează, deși mă îndoiesc, vă spun că ai noștri prunci și ai vecinilor bulgari sunt cei mai internautiști țânci din cele 25 de țări europene unde s-a efectutat studiul despre care vorbim.
O fi bine că e așa? O fi rău? E bine că devine internetul un fel de a doua natură, adică se pregătesc pentru ce va să urmeze. E rău pentru că, zău, la vârsta asta ar fi mai bine să facă altele. E bine pentru că se maturizează mai repede cu atâta informație în jurul rău. E rău că se maturizează mai repede cu atâta informație în jurul lor… Și tot așa. Discuția, evident, este un fel de cine a fost la început oul sau găina 2.0?
11 thoughts on “Copiii noștri petrec, în medie, 2 ore pe zi pe net”
Pai si ce fac in alea 119 minute? ca sigur nu belesc ochii in Y!M. nici nu inventeaza cuvinte noi.
Pe aceeasi tema: media aia de 119 minute iese si daca ma pui pe mine langa un grup de 5 indivizi care n-au auzit de calculator.
clar ca e un lucru bun.se informeaza si d ebine si de rau,atunci intervine educatia parintilor sa il ajute (nu sa ii impuna) sa distinga binele de rau si sa aleaga ce il reprezinta.apoi mai e si industria porno care e buna pt toti zic eu.eu nu am inteles din post parerea ta chinezu .e bine sau nu e bine dupa tine?
ai mei nu petrec ca nu-i am dar lasa ca petrec eu in locul la toti 4 :P
fiind vorba de copii intre 9 si 16 ani, nu mi se pare exagerat. :)
din nefericire se joaca, stau pe chat si inventeaza o limba romana de care n-a auzit nimeni. daca ar face ceva util…
mai trist este faptul ca s-a ajuns aici din cauza parintilor. e mult mai usor sa il lasi la pc, decat sa-l convingi sa citeasca o carte, sau sa iasa cu mingea afara. si considera ca e „safe”, nu pateste copilul nimic. inca nu vede prea multa lume monstrii de dincolo de ecran.
@Cris, adaug: şi mai trist e faptul că există oferte pentru activităţi educative (cu şi despre învăţare, şcolăreşti 100%) dar prea puţini le bagă în seamă, nu s-au deranjat ei, de ce să se deranjeze, precum nici alţii de la case mai mari nu se deranjează, e mai simplu să spună la ştiri cum că oamenii din sistem sunt categoric depăşiţi (de tehnologie, de performanţele copiilor, etc) – vorbesc din experienţă, cunosc astfel de exemple, s-au deranjat fix doi să colaboreze întru învăţare iar restul… restul eventual se laudă că au net şi tot felul de harduri, softuri, gadgeturi, şi atât, nimic mai mult (adică, ba da, le folosesc ei dar aşa cum spuneai, pentru jocuri, pentru alte scopuri).
@B,
Softurile educationale costa, si, de ce sa nu recunoastem, unele sunt facute ca sa ia banii parintilor. Iar site-urile educationale inca nu ofera variante pe termen lung pentru copii. Ca sa faci asta costa, si nu prea dispune nimeni de fondurile necesare, iar un site de genul nu va reusi sa se sustina singur.
Dar cati parinti asociaza timpul la calculator cu invatarea? Il lasi la pc sa se distreze, si atat. Putini stiu ce face concret copilul acolo…
Nu ai citit studiul in amanunt, Chinezule :). Se pare ca ideea asta ca vor deprinde skills-uri mai repede si mai bine si ca vor genera continut mai rapid este preconceputa. Studiul a aratat ca, de fapt, un procent mic dintre copii ajunge sa foloseasca internetul la varste precoce mai bine decat parintii si ca in general ei folosesc continut deja generat, nu se pun in situatia de a crea continut.
Am comentat aici mai pe larg. Cred ca pana la urma e o chestiune de responsabilizare a parintilor si a educatorilor.
http://joculorb.blogspot.com/2011/10/internetul-copiii-si-educatia.html
@Criss (#comment 314281): trebuie să completez din nou, te referi la ofertele contra-cost, da, aşa este, ele există dar… suntem liberi să alegem, nu? Există şi oferte în regim de gratuitate (la unele, toată „problema” se pune la modul liber, benevol, doar pentru cine doreşte să şi cine vrea să – însă-i tare greu să vrei să-nveţi, mai ales dacă trebuie să şi demonstrezi, să prezinţi dovezi/probe că într-adevăr ai învăţat!) dar cin’ să le valorifice, dacă ei nici măcar nu se deranjează?! (am mai spus, vorbesc din experienţă).
@B,
Am mentionat softurile educationale pentru ca acolo ai cat de cat control asupra continutului. Am si o lista foarte scurta din pacate de site-uri pe care ii permit sa stea (la 8 ani nu trebuie sa ramana de capul lui singur la pc), si din care consider ca are ce invata. Nu le numesc, dar in medie, mai mult de 10 min nu are ce face pe ele. Rezolva seria de intrebari zilnice si cam atat. L-am mai lasat sa aprofundeze informatii din enciclopediile pentru copii, l-am invatat cum sa rezolve temele de la scoala (nu pe „referate ro”!), dar e copil. Vrea sa se joace, cum nu sunt atenta sare pe site-uri de jocuri. Doar vorbesc colegii la scoala de ele… inca nu le-am blocat, ca nu are acces la pc cand e singur.
L-am intrebat de ce e asa suparat, raspunsul a fost „altii copii fac ce vor la pc!”.
Am uitat de gradinita, unde, la superbul optional de „calculator”, copiii se joaca – nu spun ce, ca nu vreau sa fac reclama. Nu invata nici macar cum poti porni un calculator, si toti vor la optional sa se joace… Ce poti invata la 5 ani la pc? Sigur poti invata sa desenezi in paint, si sa-ti deschizi singur programul. Doar dezvoltarea indemanarii in manuirea mouse-ului nu cred ca e un obiectiv suficient…
In schimb parintii – la modul general, sunt incantati ca stie copilul sa umble, „mai bine ca ei”. Pe unde exact… cred ca nici ei nu isi dau seama.
Mi s-a intamplat de multe ori sa fiu abordata pe net de copii. Nu am vorbit niciodata cu ei fara sa intreb inainte daca mama/tata sunt acolo, daca ei stiu ca vorbesc cu mine, daca au cerut voie… mai e cazul sa spun raspunsurile?
Ai dreptate, putem alege. Ideal e sa alegem intre lucruri de calitate, si nu intre rau si mai putin rau. Doar de dragul de a alege ceva.
@Criss, la 8 ani e chiar bine şi foarte bine dacă dedică 10 minute pentru „seria de întrebări zilnice” – activitate ce presupune exersare în moduri diverse (trebuiesc citite cerinţele şi eventualele variante de răspuns, să gândească/aleagă varianta corectă, ş.a.m.d.). În rest, s-ar putea juca, de ce nu? (evident, nu zilnic jocuri ce presupun utilizarea PC-ului, vorba @Chinezului, cu @Ora FB pe la companii, stabiliţi 1-2 zile pentru jocuri folosind calculatorul şi… respectaţi programul; în celelalte zile alegeţi alte activităţi/jocuri, de interior/exterior). Sau, ar putea dezvolta serii de activităţi cu durată mai mare, să spunem de una-două săptămâni, în care să citească un titlu din bibliografia conformă vârstei/cerinţelor şcolare, etc. iar după ce termină lectura, să-şi continue activitatea alcătuind o diagramă cu personajele sau cu întâmplările sau cu altă temă inspirată de materialul lecturat – folosind un free tool pentru diagrame (sunt atâtea, sunt atât de simplu de utilizat, nu mai zic de beneficii precum simplul fapt că-l ajută pe copil să perceapă ansambluri/detalii/nivele/relaţionare/etc). Cât despre faptul că vorbesc între ei, află unii de la alţii (despre jocuri era vorba), asta se ştie şi e dovada că majoritatea percep şcoala doar ca loc de socializare şi eventual de adăpost câteva ore din zi, că, de i-ar preocupa învăţătura, altele ar fi subiectele lor de discuţie (de exemplu, am asistat involuntar la o discuţie în care o fetiţă de 11 ani spunea despre unii părinţi că sunt imaturi şi că există o coincidenţă evidentă şi indiscutabilă între aceşti părinţi imaturi şi problemele şcolare pe care le au copiii lor). In fine, subiectul poate fi dezvoltat mult şi bine însă nu e cazul acum, aici.