Relax că nu mă apuc să vă zic cum să faceți bani cu social media :)) Este vorba despre o carte cu același titlu, scrisă de Jamie Turner și Reshma Shah și pe care o să am onoarea să o citesc în perioada următoare. Cartea mi-a fost oferită de cei de la okian.ro, moment al discuției în care vin la voi cu o întrebare. Mai precis cu un fel de invitație la a gândi o campanie impreună :)
Brieful campaniei, ca să o luăm așa mai tehnic: eu o să iau din când în când câte o carte de la okian.ro, o să o citesc și îi fac un review pe blog. Am și câte un premiu de fiecare dată, mai precis câte o carte la alegere de pe okian.ro (bine, să nu sărim calul și să fie o carte de 1000 de euro că not funny :D).
Provocarea: cum ziceți voi că e mai bine să ofer acest premiu? Eu am niște variante în cap, dar tare mult aș vrea să văd contribuția voastră la conturarea acestei campanii. Mititele, e drept, dar tare, tare simpatice. Căci, la urma urmei, câștigătorul va fi una/unul dintre voi :)
Mulțumesc.
16 thoughts on “How to make money with social media”
Concursurile pe extragere se bazeasca strict pe noroc, eu as prefera sa ne ceri sa gandim putin :) iar cel mai bun comentariu sa castige, nu cel mai norocos :D asta daca imi permiteti umila-mi parere :)
Provocarea la concurs ar trebui sa porneasca tocmai din review-ul facut de tine. O intrebare despre tema prezentata, gasirea unui slogan pentru promovarea cartii, inventarea unui subtitlu, povestirea unei experiente asemanatoare din viata noastra, motivul pentru care ne-am dori cartea, transpunerea unei secvente din carte in mediul 2.0…. sunt doar cateva idei.
Sa intrebi care este ultima carte pe care am citit-o si sa dai premiul celui care a citit cartea cea mai frumoasa…
eu zic sa nu se bazeze pe extragere la sort,sau random.org alea alea ca ala e chiar un noroc chior.. mai bine ca fiecare sa comenteze la acel review,si care crezi ca a lasat comentariul cel mai atractiv si original pentru cartea respectiva,sa castige premiul.
Prin comentarii, altfel n-avem cum să luăm legătura cu tine, implicit cu okian.ro. Tu pui întrebările (dacă vrei ajutor zici) noi răspundem, sau poți face mini-concursuri: ne pui să scriem un eseu/compunere/descriere/apreciere de X cuvinte, care să conțină cuvintele 1, 2 și 3 iar cel care îndeplinește condițiile și cu care ești și tu de acord, ăla să fie. Sau nu :D
Alege o carte, sa zicem „Purple Cow” al lui Seth Godin (pe care o poti pune si in concurs)
a. Poti sa provoci lumea sa dea un titlu total diferit de ce e cel prezent dar care sa fie in legatura stransa cu continutul. Cel mai original titlu castiga
b. Poti sa-i pui sa dezvolte un paragraf ales de tine
c. Sa faca o poza la carte in cele mai interesante locuri
Restul ideilor sunt prea scumpe ca sa fie puse aici:)
Eu cred ca in loc sa o castige CINEVA, mai bine o citim mai multi, pe rand. :) Cred ca ideea lui anda_elena poate fi adaptata pentru cine o citeste primul. Cu ocazia asta mai si socializam unii cu altii si poate mai schimbam si o parere despre carte.
Daca luam 500 de carti si le citim pe rand schimbandu-le intre noi cine mai cumpara cartile alea? Ideea e ca unu o castiga, daca zice ca e buna o mai cumpara 3. Asa e normal, frumos si elegant.
Si vezi ca eu nu pot sa intru in concurs, ca am alta colaborare eu pe partea de carti :)
Câștigătorul să fie ales dintre cei care argumentează într-un comentariu de ce le-ar face plăcere să citească respectiva carte. Așa, cartea ajunge la cine trebuie.
@DevHell e cam stupid să îți dai cu părerea despre o carte înainte să o citești. Pot spune o mie de povești despre plăcerea mea de a citi o anumită carte pe care nu o cunosc. Ar fi culmea să cumpăr cartea, să o citesc, să îmi spun părerea despre ea, apoi să câștig aceeași carte pentru ca la rândul meu să o fac cadou altcuiva (care și el cumpără cartea și o face cadou altcuiva pe cea dată de mine). No uite idee de concurs Chinezule :)))))
@Haotik Macar de s-ar share-ui atatea carti cat sa nu mai aiba cine sa le cumpere. :) Daca e buna si iti foloseste o sa o cumperi pentru a te uita in ea si alta data.
Foarte interesantă ideea de a da cărți ca premii. Presupun că s-ar putea alege un câștigător dintre cei care comentează inspirați de ceea ce ai scris despre carte, sau să existe cum spune Corina un fel de share al cărții printre oameni, așa o să fie mai multă lume fericită.
@Andrei Ciubotariu nu am zis nimic de dat cu părerea, ci doar să argumentezi de ce vrei acea carte. Dacă vrei o carte, o vrei dintr-un motiv anume, cred eu, pentru că vrei să înveți din ea, să o recitești cu plăcere etc. Doar nu vrei o carte pentru titlul său, asta chiar e stupid! De exemplu, eu vreau cartea „How to make money with social media” deoarece lucrez în departamentul de marketing al unei firme și vreau să învăț să fac campanii în social media.
@DevHell imaginează-ți o carte cu folie. Argumentează de ce vrei acea carte :)) Pentru mine contează 1-coperta, 2-titlul (astea două se mai schimbă între ele), 3-ce-scrie-pe-spatele-ei, 4-prima-pagină în care scrie despre autor și două-trei idei despre conținutul cărții și apoi 5-încep-să-citesc-o-pagină, dacă mă atrage din prima o cumpăr oricât ar costa. Așa aleg eu cărțile. Dar dacă sunt înfoliate…e mai greu doar după titlu și copertă. Acum 5 ani mi-a atras atenția o carte „Metafizica tuburilor” (Amelie Nothomb) am citit jumătate din ea lângă raft. Până azi am luat toate cărțile autoarei. Și de doi ani tot caut prin librării dacă a mai apărut ceva nou. Sunt vreo 22 de cărți dacă mai țin bine minte, din care cam jumătate le am împrumutate. O carte bună atrage după titlu și copertă, asta mi-e concluzia. Și da, e superbă senzația când mergi la librărie să cumperi o carte fără să știi despre ea. E ca și cum ai descoperi ceva. Ce te făceai dacă pe cartea asta scria „Corabia părăsită” și era vorba de social media? O mai cumpărai? Te mai uitai la ea? Normal că o cumperi după titlu. Că de aia îl are. Titlul e primul contact cu cititorul. Titlul și coperta. Tocmai de asta și o temă de blog atrage la prima vedere mai mult decât articolele. Normal, după aia îți dai dacă merită a fi citit blogul. Prima impresie contează. E destul scris :))
Eu as face concursul in doua parti: in prima parte bloggerii sa scrie cu ce au ramas in tartacuta dupa ce au citit una din cartile prezente pe okian si in a doua sa scrie de ce ar vrea sa citeasca o anumita carte de pe okian (cartea pe care si-o doreste ca premiu)
Sau şi mai bine: fă-o bazat pe pile. )
Iar dacă vorbim serios, câte un concurs bazat pe nişte indicii, chestii?!
(Poate fi vorba și de aceeași modalitate de concurs cum a fost cândva pe Tweetika.)