27.07.2016

Despre trenuri. În Germania. Hai și în România…

Sora mea cea mică, Angela, stă prin Elveția și prin Germani de ani buni. Da, știu, e greu, dar cineva trebe să facă și astfel de treburi :D A citit ce am scris despre cum m-am dat eu cu trenul și mi-a trimis mailul de mai jos. V-aș ruga să faceți un pic abstracție de faptul că trăim în România unde drumul de vreo 600 km București – Baia Maere este parcurs de CFR în 14 ore și să încercăm să criticăm delăsarea nemților în chestiunea cu pricina :D

Am citit ieri comentariile tale legate de Koeln, si m-am amuzat sa constat ca aveam si eu aceleasi pareri la inceput. Acuma, dupa cativa ani in Germania, si aproape unul in Elvetia, s-au mai schimbat ideile.

In sumar:
– In Germania: pareri formate dupa 2 ani de circulat intensiv cu trenul (cateva sute de km pe luna) trenurile vin cu intarziere (exista statistici pe net, nu e placut deloc, mai ales cand ai legatura abia o data pe ora, si datorita catorva minute de intarziere pierzi legatura) – e adevarat ca primesti o parte din pretul biletului inapoi in caz de intarziere mare (peste o ora), dar nu te duci cu intarziere ca sa primesti bani inapoi, ci ca sa ajungi sigur si la timp.

– vara sunt o gramada de probleme cu ICE-urile (trenurile de mare viteza) – au fost pline ziarele de articole in care descriu cum le-a picat aerul conditionat  si cum au avut probleme de sanatate mamele cu copii si oamenii mai in varsta – dar asta stiu numai din ziare.

– preturile la bilete sunt foarte mari. Se lauda ei ca e unul din mijloacele cele mai ecologice de circulat. Dar cata vreme e mai ieftin sa inchiriezi o masina, chiar incluzand pretul la combustibil – nu prea au multe argumente (faza cu masina incercata pe propria piele :))

– tot din ziare: se pare ca Die Bahnul e o corporatie inchisa, cine a intrat in sistem ramane in sistem, si e foarte greu sa schimbi mentalitatile.

– In Elvetia: inca nu am circulat deajuns de mult, dar primul lucru observat (si confirmat de multa lume cu care am discutat): trenurile vin la timp, la minut. Cateodata ajung in gara si nu vad destinatia scrisa pe tren, dar dupa o vreme am constatat ca nu are importanta, daca sunt la linia care trebuie, trenul e cel care trebuie.

Cam atata. Stiu ca in comparatie cu Romania problemele astea pot parea ridicole, si e adevarat ca per ansamblu nivelul e mai ridicat… Dar  ca intotdeauna, depinde de punctul tau de referinta…

Pe aceeasi idee: i-am povestit unui coleg neamt ce ai scris tu, si remarca lui a fost: orasul cel mai curat in care am fost vreodata a fost Singapore :)

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Cu cât te distrezi mai tare, cu atât ai bilete la Bon Jovi :D

Vă provoc la un experiment numit ”Voluntariat 2.0”

8 comentarii

  1. vineri, 1 iulie 2011, 08:00

    La Deutsche Bahn nu poti plati cu cardurile internationale in LEI, cele embosate, care ar trebui sa mearga oriunde. Nici pe site, nici la automat. Daca nu ai card in EURO, atunci trebuie sa scoti de la bancomat si sa platesti cash. In Belgia si Austria merg cardurile in LEI fara probleme…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. vineri, 1 iulie 2011, 08:12

    Eu am facut timp de vreo saptamana naveta in Dusseldorf, dar ce ii drept, pe distanta scurta, dar sincer, am fost foarte impresionat. Desi am trecut printr-un episod, in care un tren de pe S8 nu a venit deloc. A venit urmatorul, 15 minute mai tarziu :). Dar si din ce am citit, cica e cel mai avansat sistem de transport feroviar din Europa.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. vineri, 1 iulie 2011, 08:19

    noh, tocmai acum ai scris si tu cand am calatorit si io (fix azi noapte)…sa-ti zic ce am constatat :)) m-a uimit in primul rand faptul ca in 6 mai, cu acelasi tren am ajuns cu 45 de min mai tarziu, adica e acc cluj napoca-bucuresti nord bilet 6 mai pornire: 22:56 sosire 9:22…azi am ajuns la 8:48. De fiecare data la timp :)) (eu eram wooow:)) ). Anul trecut la mare, am ajuns dupa 45 de min de cand trebuia sa soseasca oradea-mangalia, noi voiam sa mergem in olimp si ne ducem la gara si intrebam (ne gandeam ca ar avea intarziere :))), da de unde, deja plecase. Io zic ca la noi se poate, dar ca nu vrem :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 31 octombrie 2014, 15:59

      Sigur ca se poate, dar daca nu s-a preocupat nimeni de asta iar infrastructura e aceeasi ca acum 50 de ani n-ai ce sa faci. Acum e si privatizata, nu mai poate face nimeni nimic. Cat a apartinut de stat preocuparile au fost ciordeala si nu progresul feroviar.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  4. vineri, 1 iulie 2011, 09:11

    adevarul ca noi am considerat ca am avut noroc cand am aflat ca trenul de la frankfurt la koln are intarziere 20 de minute, ca asa am apucat sa il prinde si noi :))
    dar din ce ziceti voi, nu e vorba ca am avut noroc, ci ca a fost ceva normal :))
    nu mai sunt nici nemtii ce au fost candva…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. vineri, 1 iulie 2011, 09:49

    Ce vă mai place să vă alintaţi!
    Nu merge treaba cum trebuie nici în Germania, nici în Austria şi nici în Elveţia. Dar avtobuzul de românia merge la fix http://www.latrecut.ro/wp-content/uploads/2009/01/autobuz-gaz.jpg
    Ce vă mai place să vă alintaţi!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. vineri, 1 iulie 2011, 22:26

    http://pato.ro/2011/06/cfr-face-impresie.html

    daca-mi permiti… din Romania, fiindca n-am avut ocazia sa depasesc granitele tarii

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. vineri, 22 iulie 2011, 04:23

    […] zilele trecute un articol legat de trenurile din Germania. A fost fun sa vad azi pe tabela mesajul de mai jos. Asa ca am scos […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *