28.05.2016

Sunteți sau nu de acord cu urmărirea copiilor prin GPS?

Cei mai atenți dintre voi știți deja că am colaborat de câtea ori și, dacă își păstrează năravurile faine, o să mai colaborez de acum înainte cu cei de la zibo.ro. Care au realizat niște isprăvi foarte faine în ceea ce privește scoaterea copiilor din fața calculatorului și se pare că nu se vor opri aici. Zilele trecute mi-au spus că au făcut un deal legat de ceva sistem de monitorizare a copiilor prin GPS și m-au întrebat ce părere am despre asta.

Ca să vă zic din start cum stau în această chestiune, mie nu îmi place așa ceva. Nu mă simt deloc confortabil să îmi dau copilul în urmărire, ca să zic așa mai de la peluză, chiar dacă intențiile sunt foarte bune. Pe lângă lucrurile bune, pe linie de prevenție, pe care un astfel de sistem le aduce, intervine și partea foarte delicată a libertății ciuntite pe care copilul de care lipești brățara aia ar putea-o simți și care s-ar răsfrânge, uneori, cred eu, decisiv, în relația părinte-copil. Dar, în același timp, cred că e un sistem foarte bun pe perioadă scurtă și determinată, gen când pleacă piticul în tabără sau când sunteți în străinătate în ceva oraș aglomerat. Aici cred că utilitatea brățării este de necontestat și copilul ar accepta fără nici o reticență o astfel de monitorizare, ale cărei rațiuni le-ar înțelege fără probleme.

Pe de altă parte știu că sunt mulți părinți care consideră că o astfel de brățară este obligatorie pentru bine copilului și că neajunsurile sunt doar chestiuni care se pot trece la daune colaterale pentru binele mai mare, dacă vreți.

Și în acest caz, ca în multe alte cazuri, nu există adevăr universal valabil. Ci doar adevărul meu, al tău, al ei, al lui. Căci este decizia fiecărui părinte dacă apelează la astfel de tehnici sau nu. Dar, indiferent de decizie, aceasta ar trebui luată, părerea mea, după o serioasă analiză. Căci a fi trendinez când vine vorba de creșterea copilului tău este o foarte proastă opțiune…

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Diferența dintre Koln și București e una mică de tot

No ia, măh, așa se face un teasing de teasing :D

39 comentarii

  1. vineri, 24 iunie 2011, 08:32

    Bratara ca brata, dar trebuie sa mai aexiste si metode mai putin evidente. Sunt de acord sa fie folosite GPS-uri pentru copii. Daca urmaresti pe harta traseul facut de copil ai sansa de a ramane surprins: vei vedea un unicorn desenat pe harta :))))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. vineri, 24 iunie 2011, 08:38

    eu sunt de acord cu asa ceva, si chiar voi achizitiona, cand se va putea

    nu cred ca il va purta permanent (nici nu as vrea), dar asa cum ai zis si tu: in excursii, tabere, calatorii etc este f util

    acum problema se pune in felul urmator: sper ca doamna mea sa nu doreasca vreodata ca eu sa port as aceva :D :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. vineri, 24 iunie 2011, 09:01

    @Stefan Murgeanu: cu domnele se poate rezolva ușor traba. Dai scula unui prieten, îl trimiți să stea la bibliotecă 5 ceasuri și tu te duci în treaba ta.
    Pe de altă parte, cred că este un lucru util părinților. Ai o siguranță știind unde-ți umblă sau este copilul.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. vineri, 24 iunie 2011, 09:15

    @Stefan Murgeanu: Salut. Ti-am trimis pe email o propunere de colaborare, referitoare la aceste dispozitive. Te rog frumos sa-mi dai un reply. Multumesc.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. vineri, 24 iunie 2011, 09:17

    Sunt impotriva urmaririi PERMANENTE a copilului, dar exista situatii (mentionate si mai sus in articol sau comentarii) in care dispozitivul se poate dovedi (foarte) util. In plus mai exista si caractere sau varste ale copilului care il fac sa fie foarte … volatil.
    Daca dispozitivul ar avea o alta modalitate de plata (cel mai mult ma deranjeaza abonamentul pe minim 12 luni in conditiile in care l-af folosi cam 10% din timp), poate m-as gandi sa achizitionez unul.
    Poate cineva va incepe o afacere in care sa inchirieze astfel de dispozitive si atunci devine o alta poveste.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. vineri, 24 iunie 2011, 09:42

    Nu am copii da cand am :) pe gps ii tin
    Mai ales daca e doamne fereste sa am fata …

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. vineri, 24 iunie 2011, 09:44

    Iti mai dau un case study in care AS FOLOSI asa device: daca as fi ghid turistic si as avea un grup de „seniori” si as merge cu ei in … Venetia de exemplu. Pai daca ii bagi pe stradutele alea intortocheate sigur pierzi mai multi dintre astia decat ai pierde dintre copii…

    Deci clar le pui „catusele” si de pe telefon ii vezi daca sunt toti sau iti lipseste careva si unde e ala pierdut :)

    Sau imagineaza-ti in cazul unei nenorociri ca in Japonia, cati nu ar fi fost bucurosi ca rudele lor sa fi purtat asa ceva si sa poata fi traced?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. vineri, 24 iunie 2011, 09:46

    @soro ; exista deja acei „cineva” – vezi „GH1202” http://www.wscomm.ro/ro/produse.html

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. vineri, 24 iunie 2011, 09:52

    Eu subscriu la parerea ta. In cazuri „speciale” se poate dovedi util. Dar in rest mi se pare o masura exagerata. Pai eu cand plecam pe maidan fara gps cum a fost ? Vad ca nu am fost nici rapit, nici n-am murit. Si mai e o chestie, legata de prevenirea unor evenimente. Experientele de viata ne definesc. Deci chiar si o intamplare nefericita, ajunge sa fie parte din noi, si sa contribuie la construirea noastra ca oameni. Faptul ca te-a muscat un caine la 6 ani, sau ti-ai spart capul la 10 … Pai daca privam copil chiar de orice experienta neplacuta, nu o sa ajunga toti niste robotzi ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. vineri, 24 iunie 2011, 10:09

    Aurel, cand erai tu mic? Pe vremea „noastra” nu te rapea nimeni de pe „maidan” si sa te lase apoi mort in ceva sant dupa ce te-a violat. Device-urile astea nu au aparut artificial ci ca raspuns la tampeniile care incep sa se intample copiilor tot mai des.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. vineri, 24 iunie 2011, 10:23

    Daaaaa!
    Foarte util mi-ar fi fost mie pe plaja cand erau fetele de doi-trei anisori o chestie din asta. Imaginati-va o plaja foarte, foarte aglomerata si o mamica cu doi copii care fug fiecare in alta directie. Sa zicem ca taticu era la bere, ca sa-l scoatem din context. Sa mai spunem si ca mama nu vedea bine la distanta. So, alergam ca nebuna dupa ele doua trei ore dimineata si asisderea la apus. Douazeci de zile. :(
    Va dati seama ce misto as fi stat eu la plaja zilele alea daca pustoaicele aveau bratari din astea?
    Pe de alta parte nu-i tocmai ok sa n-ai incredere in copil, dar daca el intelege ca faci asta pentru siguranta lui si nu-i nicio problema daca se opreste cu prietenii la o inghetata cand iese de la scoala (vorbim de copii de 11-12 ani) cred ca li s-ar parea chiar cool. :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  12. vineri, 24 iunie 2011, 10:40

    Nu-i nevoie. Un smartphone si-un cont de foursquare si s-a rezolvat problema. :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  13. vineri, 24 iunie 2011, 10:43

    Buna ziua,

    ideea nu cred ca este sa urmarim copilul. Important este sa-l putem lasa sa iasa singur la joaca, fara sa mergem dupa el, sa-i stirbim independenta si personalitatea. Si in acelasi timp sa putem si noi sa stam relaxati acasa stiind ca copilul nostru este in siguranta si daca cumva iese din zona de siguranta vom fi alertati pe mobil.
    Acesta este rolul acestui dispozitiv, sa putem crea spatiul si independenta necesara unui copil pentru o dezvoltare normala si nu in dependenta de parinte.

    Multumesc.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  14. vineri, 24 iunie 2011, 10:44

    @toma- care se descarca…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  15. vineri, 24 iunie 2011, 10:51

    Acum cativa ani am vazut telefoane mobile destinate copiiilor si batranilor cu tastatura simplificata care aveau un buton mare de panica (pentru apelarea imediata a unui numar prestabilit) si pe care le puteai urmari si prin GPS contra unui abonament lunar. Care telefon cand e plecat in tabara sau tocmai te-ai pierdut de el iti permite nu doar sa-l localizezi imediat, dar sa si iei legatura cu el. Mi se pare o solutie mult mai ok. Iar acum pe masura ce se ieftinesc telefoanele inteligente vom vedea tot mai multe astfel de aplicatii de monitorizare prin GPS si celula (foarte util in cazul in care conexiunea la GPS se pierde, chiar daca gradul de aproximare a locatiei e mult mai mare). Sistemul celor de la zibo mi se pare bun pentru copiii mici, maxim 7-8 ani (desi vad tot mai des elevi clasa I-II cu telefon mobil) .

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  16. vineri, 24 iunie 2011, 10:52

    Foarte util, când o să am copii pe care să-i trimit singuri o să-mi iau sigur așa ceva. Nu e vorba de încredere în copil, ci de a putea reacționa eficient în caz de ceva. Nu cred că ținta sunt părinții cu copii de 14+ ani, ci mai mici. Foarte bun exemplul de mai sus cu copiii la plajă. Când copilul crește suficient să-și dea seama că ăla nu-i doar un ceas, ci mai face și altceva, este probabil cazul să-l lași fără dispozitiv (sau i-l coși pe neve de căptușeala de la rucsac, mwahahahahahah :D ).

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  17. vineri, 24 iunie 2011, 11:23

    @toma, adina: cele mai mari diferente intre acest dispozitiv si un smartphone sau alt dispozitiv asemanator sunt ca: ceasul/GPS este atasat printr-o bratara de mana copilului, nu se pierde, nu se fura si ca nu atrage privirile unor persoane mai dubioase care sa vrea sa-l fure precum un smartphone.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  18. Bremus
    vineri, 24 iunie 2011, 11:41

    doar sa nu se transforme dintr-un bulgaras de zapada (inocent si inofensiv) in ditai avalansa care sa inghita „libertatea” copiilor. prapastia intre ei si parinti oricum este garantata printr-o astfel de masura. si ca o nedumerire, ce-i impiedica pe eventualii rapitori/raufacatori sa elimine pur si simplu bratara.?!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  19. vineri, 24 iunie 2011, 11:50

    Nu-i rea ideea, mai ales daca bratara o cumperi la oferta si ai una si pentru nevasta, asa, de kiki.
    Mergem cu nebunia mult prea departe!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  20. vineri, 24 iunie 2011, 12:07

    @Dan eu am instalat http://redpanicbutton.com

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  21. vineri, 24 iunie 2011, 14:15

    @Bremus: diferenta intre bulgarasul de zapada si avalansa o face parintele responsabil. :)
    Bratara arata ca un ceas, putem presupune ca un raufacator mai putin informat poate nu-si da seama.
    Dar chiar daca si-ar da seama, bratara dispozitivului nu este ca o bratara obisnuita de ceas si se poate scoate doar cu ajutorul unui alt dispozitiv special si in plus contine un element de siguranta de otel pe interior pentru a nu putea fi smulsa/rupta.

    Si exista si alte aplicatii pentru acest dispozitiv, nu numai pentru copii. Ganditi-va la batranii cu Alzheimer (zilele trecute imi spunea un prieten ce pateste cu un bunic care pleaca noaptea in pijama de acasa) sau alte persoane cu alte deficiente, indiferent de varsta care ar putea beneficia de un astfel de dispozitiv.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  22. vineri, 24 iunie 2011, 15:10

    Mai bine zis daca avem fete trebuie sa le urmarim prin gps. Of saracii parinti din ziua de azi cat au de furca , cu odraslele lor.
    Salutari!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  23. vineri, 24 iunie 2011, 16:53

    Daca esti un parinte iresponsabil ai nevoie de asa ceva. In cazul in care nu ai facut acel copil doar pentru alocatie nu ai nevoie de asa ceva pentru ca esti constient de varsta copilului si TU trebuie sa-ti impui regulile. De altfel, si cu GPS se poate intampla o nenorocie daca parintii sunt idioti. Deci, aleg DA, sunt IMPOTRIVA!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  24. vineri, 24 iunie 2011, 18:07

    nu am copii (încă), dar dacă voi avea mi s-ar părea foarte util un asemenea dispozitiv; o măsură de siguranță în plus.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  25. sâmbătă, 25 iunie 2011, 09:19

    Vai de ea „fericire a copilului tau”.

    De acord cu adevarul tau. :P

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  26. sâmbătă, 25 iunie 2011, 10:54

    @adspedia : corect si ce spui tu. si in plus nici copii din ziua de azi nu prea mai sunt curiosi de prinsa, scunsa …

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  27. luni, 27 iunie 2011, 07:56

    Este utila acea bratara intr-un numar limitat de cazuri. Sa nu uitam ca poate fi scoasa usor de copil de la mana si deja s-a dus utilitatea ei… Pe de alta parte, ganditi-va daca ar fi avut copiii disparuti si gasiti decedati acea bratara, poate ar fi fost evitate nenorocirile respective si acum ar fi fost alaturi de familii… Parti pozitive in principiu, din punctul meu de vedere…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  28. luni, 27 iunie 2011, 07:57

    Bratara poate fi utila dar, dupa cum ai spus si tu, poate afecta relatia dintre parinte si copil…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  29. marți, 28 iunie 2011, 08:29

    Nu-mi vine sa cred ce interes a starnit dispozitivul de urmarire pentru copii.
    Va multumesc la toti pentru comentarii si mai ales pentru sugestii.
    Pentru cei interesati sa-l achizitioneze, le dau o veste buna: zibo.ro va ofera acum dispozitivul la cel mai mic pret din Romania. Intrati AICI, completati formularul de comanda si in cel mai scurt timp veti fi contactati.
    Despre utilitatea acestui dispozitiv cred ca sunt elocvente unele situatii descrise de @nina, @adspedia sau @Jocuri.
    Pentru cineva care inca nu este parinte ii este foarte usor sa se declare impotriva, insa parintii stiu cat valoreaza siguranta copiilor lor.
    Va invit sa ne urmariti in continuare, pt. ca in aceasta saptamana produsul este testat de persoane f.f.f. importante din blogosgera romaneasca (nu spun cine, parol!!). Vom reveni cu detalii.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  30. marți, 28 iunie 2011, 12:13

    Eu cred ca dimpotriva, un astfel de dispozitiv te poate face sa iti lasi mai linistit copilul liber, independent, fara restrictii. Uite cam cum vad eu lucrurile:
    @RBoy – nu poti sa dai altcuiva dispozitivul sa stea in biblioteca in locul tau pentru ca nu il poti desface de la mana! Si in plus, e pentru copii, nu pentru adulti. @soro: asa e, „volatil” e cuvantul potrivit pentru unii copii, la unele varste :) @Nina – valeu, deci stii cum e sa fii „girofar”! Sa stii ca-s chiar dragute ceasurile, le-ar fi utile chiar si fetelor tale! :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  31. marți, 28 iunie 2011, 12:15

    Linkul meu este acesta: http://www.blogonovela.ro/?p=114 Sau pe Blogonovela.ro.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  32. irina
    luni, 4 iulie 2011, 13:32

    Eu sunt deacord cu aceste aparate si chiar ma gandesc sa cumpar unul pentru copilul meu! …si ca sa stai linistita acasa stiind ca nu i-l fura un coleg mai mare de scoala sau ca si-l scoate de pe mana si il uita pe cine stie unde, am vazut recent un dispozitiv cu bratara cu cheita http://www.mqm.ro/gps_trk.html#WT-10_tracker excelenta idee!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  33. marți, 5 iulie 2011, 08:52

    […] “Sunteti sau nu de acord cu urmarirea copiilor prin GPS?” Articol care a provocat foarte multe comentarii (pana acum 32), majoritatea celor care au comentat considerand utila folosirea unui astfel de dispozitiv. Urmeaza ca in zilele urmatoare sa apara reportajul la canal D, apoi parerea lui Cabral pe blogul sau personal si pe cerecomand.ro. Deasemenea, Anca Cristina Ilie, unul din ambasadorii Zibo testeaza dispozitivul de localizare a copiilor si va scrie despre beneficiile acestuia. Aceasta este o monstra de cum poti produce buzz-marketing (marketing viral) pe internet, intr-un timp foarte scurt. De-aia i-am si zis buum marketing. Ai un produs interesant si util pentru copii? Promoveaza-l in sistem Pay Per Action pe zibo.ro. Poti obtine si tu atfel de rezultate! Am demarat si un concurs celor care isi creaza pagina de prezentare pe zibo.ro. Afla AICI mai multe detalii. […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  34. marți, 5 iulie 2011, 11:08

    […] de la Kanal D pentru realizarea unui scurt reportaj, ce va aparea saptamana viitoare la stiri – un articol pe blogul lui Chinezu. Articol care a adus cele mai multe comentarii dintre articolele […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  35. joi, 7 iulie 2011, 10:36

    […] “Sunteti sau nu de acord cu urmarirea copiilor prin GPS?” Articol care a provocat foarte multe comentarii (pana acum 32), majoritatea celor care au comentat considerand utila folosirea unui astfel de dispozitiv. Urmeaza ca in zilele urmatoare sa apara reportajul la canal D, apoi parerea lui Cabral pe blogul sau personal si pecerecomand.ro. Deasemenea, Anca Cristina Ilie, unul din ambasadorii Zibo testeaza dispozitivul de localizare a copiilor si va scrie despre beneficiile acestuia. Aceasta este o monstra de cum poti produce buzz-marketing (marketing viral) pe internet, intr-un timp foarte scurt. De-aia i-am si zis buum marketing. Ai un produs interesant si util pentru copii? Promoveaza-l in sistem Pay Per Action pe zibo.ro. Poti obtine si tu atfel de rezultate! Am demarat si un concurs celor care isi creaza pagina de prezentare pe zibo.ro. Afla AICI mai multe detalii. […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  36. marți, 19 iulie 2011, 23:59

    Salut.. E Tare chestia cu Gps-urile prin urmarirea copilor.. dar daca iau un ceas gps.. eu cum as putea sa ma uit sau pe ce sait sau daca este un program care le-as putea installat. direct pe leptop ptr gasirea copilor. as vrea si eu programu acela.. daca sa poate prin email. ;la Emailu meu the_rapperboy_seby@yahoo.com sunt de acord cu chestia asta.. astept raspunsuri. cei care sa ocupa cu aasa ceva va multumesc tare mult astept reaspuns pe email

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  37. Anne
    vineri, 29 iunie 2012, 19:53

    Am un baietel de 6 ani si o fetita de 1 an. Pt ei este necesar un dispozitiv din acesta. Pt cei de varste mai mari este necesar doar daca intra in anturaje dubioase. Dar pt cei mici as vrea un dispozitiv care sa fie la ei o parte si la mine alta parte, nu neaparat cu gps, doar un dispozitiv care sa ma avertizeze cand depaseste un spatiu impus. Daca stie cineva va rog mesaj. Multumesc

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  38. denis ivanuta
    luni, 19 august 2013, 13:35

    stimati parinti! cu durere va spun ,ce mi sa intimplat mie in data de 1 august 2013,eram la plimbare ,veneam de la piata cu sotia mea si copilul meu de 4ani fara 4 luni,pe alea care mergeam copilul a luato inainte,si de o data nu lam mai vazut,eu am luato spre dunare,unde stiiam eu ca fuge ,si sotiia spre casa ,crezind ca sa dus spre casa,eu mam dus direct la locul unde stiiam ca il gasesc,dar nu era ,atunci am inceput sal caut prin toate parcurile,dar degeaba ,nu era am plecat spre casa crezind ca sa dus acasa,nici acasa nu era,am fugit inapoi la dunare,nu era am intrebat de toti ,si nimeni nu la vazut,a trecut desa peste o ora de cautari,si am plecat sa anunt politia,lau cautat si eii,si nu lau gasit,in trun tirziu dupa vreo 5 ore niste copii spun ca au vazut niste adidasi ,linga apa,si niste copii iau aruncat in apa,atunci un tinar sa bagat in apa sa,inoate sa vada daca nu este ceva la fund,cind sa bagat cu picioarele la fund,a simtit ceva moale,atunci am chemat politia navala,cu o salupa,si cind a bagat cancea,la scos pe fiul meu mort,va dati seama ,cum mam simtit atunci,degeaba totul a fost prea tirziu,in timp cel cautam ,ma gindeam ca de ce nu am cumparat un sistem de monitorizare gps,poate as fi ajuns inaintea lui ,si las fii salvat.atunci am jurat ca dupa inmormintare,sa ma ocup de aceste sisteme,care sint vitale la copii,de pina la 6-7 ani.cine ar putea sa ma ajute cu firme producatoare ,inportatoare de sisteme gps care monitorizeaza copii,in direct .

    Thumb up 3 Thumb down 0

    Răspunde
  39. Tudor
    marți, 21 iulie 2015, 01:10

    buna seara, eu am luat o bratara de siguranta din silicon cu datele parintilor, site-ul e din Romania, http://www.safeid romania

    Pentru mine este suficienta.

    Numai bine

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *