De multe ori, atunci când discut cu cineva care tatonează, ca să zic așa, lumea asta a noastră a blogosferei (indiferent că e potențial client, potențial blogger sau doar curios), io mă lansez în propovăduirea chestiilor faine care se întâmplă prin zonă și fac în așa fel încât să-l entuziasmez și pe interlocutor. Dar, uneori, mă blochez nu la întrebări ample, care îmi ridică mingea la fileu și care îmi oferă teren să îmi desfășor arsenalul, ci la întrebări simple și directe, care necesită, în mintea celui care întreabă, un răspuns la fel de simplu.
Bine, mă blochez e mult spus, căci în mult prea rare ocazii mi se întâmplă mie așa ceva :)) Dar, recunosc, nu am un răspuns standard și, dacă vreți, PRistic la ele. Adică să răspund în câteva cuvinte simple, directe și cuprinzătoare la întrebări de genul celei din titlu.
Ca să înțelegeți mai bine ce zic, imaginați-vă că sunteți în fața unui potențial client, care vă roagă să îl ajutați cu promovarea unui produs pe social media, dar nu prea are habar cu ce se mănâncă. Și printre primele întrebări pe care vi le pune este și ”Dar, de fapt, ce este și ce face un blogger?”. Și încercați să răspundeți cât mai profi și mai sintetic puteți colea în comentarii mai jos. Mulțam :)
12 thoughts on “Care ar fi cea mai bună definiție a unui blogger?”
Nu știu ce este și ce face un blogger, dar pot spune ce sunt și ce fac eu, ca om care are un blog:
– sunt o ființă umană, pasionată de oameni și ce fac ei, dar mai ales cum fac ei
– scriu despre ce-mi place, ce nu-mi place, impărtășesc diverse experiențe și o fac cu mare bucurie
– le ofer citiorilor mei ocazia să afle ceva nou, din care să și învețe ceva
– promovez valori, bun-gust (așa cum îl înțeleg eu) și nu uit că cititorul trebuie să se și simtă bine când citește, așa că îmi păstrez tonul glumeț în orice articol
Suficient? Că mai pot :)
Mulțumesc
Tehnic vorbind un blogger este un detinator de site personal unde scrie fie din experienta proprire, fie despre lucrurile care il intereseaza. Tot ce scrie, scire in felul sau, personal si, de cele mai multe ori, fara restrictii (decat cele autoimpuse). Daca isi exprima gandurile itnr-un mod suficient de convingator, atunci are sansa de a crea o comunitate in jurul blogului. Acolo e influenta, mai ales cand este vorba de un client care vrea sa faca niste campanii in social media.
Ce face bloggerul? Scrie despre ce ii place, promoveaza ceea ce ii place si tine legatura cu cei asemenea lui. Cum astea nu-s de ajuns, mai si invata cate ceva, mai da o mana de ajutor ici si colo, comunica asa cum stie cu cititorii si isi face cunoscuta parerea.
„Un blogger este o persoana normala, care cu ajutorul comunitatii din jurul blogului sau poate creste expunerea produselor/serviciilor oferite de dvs. Poate obtine feedback cu privire la acestea cu ajutorul cititorilor si poate face ca brand-ul dvs sa fie pe buzele tuturor printr-o campanie de social media.”
Cam asta ar fi raspunsul meu….acum mai depinde si de om, daca e cineva pe care il cunosti personal discuti altfel, iar daca e cineva la care mergi special ca sa il convingi sa investeasca bani intr-o campanie facuta de tine altfel se poarta discutia. Mai ales daca omul nu are habar cu ce se mananca si e reticent cu privire la acest tip de promovare.
blogger este cel care scrie un blog (web log). în rest, putem operaționaliza definiția în funcție de context și necesități, de la antreprenor (online) până la social media manager
Eu voi raspunde cat mai scurt la intrebarea „ce este și ce face un blogger?” in realitate. Ambalajul „vandut” unui potential client e o alta mancare de peste si nu ma intereseaza.
In mare, bloggerul e o persoana ce freaca menta online. Cu deosebit atasament fata de exprimari laudative la adresa proprie: „eu muncesc (mai mult), eu gandesc mai mult, mai profund decat altii, eu am bun-gust / bun-simt intr-o tara / lume in care nu prea se mai intalnesc.” La fel ca orice Gigel de pe net, ii plac si alte generalitati: „scriu despre ce ma pasioneaza, promovez adevaratele valori, …”. Desi scrie o groaza de platitudini si are nenumarate articole mediocre, are impresia ca e un izvor de originalitate (si daca n-o are, macar ii prosteste pe cei ce accepta). Ar fi chiar incredibil sa nu fie asa avand in vedere ca scrie minim 5 articole pe saptamana. Dar nu intelege ca originalitatea nu e un poster pe care-l gasesti la orice colt.
Succesul tradus in bani al unui blogger e consecinta faptului ca Gigeii online nu-si pun intrebari „filozofice” de genul: „Ok, ce te diferentiaza pe tine de alti Gigei online ? In mod intrinsec ? Spui ceva original ? Ai realizat tu ceva demn de apreciere ?”. Gigeii online sunt o turma careia ii arati pozitia in Zelist si este convinsa ca acolo se afla valoarea.
Măi Esqvilyn, ce să zic… Bravo ție că ai descoperit ce sunt bloggerii în realitate :)) Sincer :D. Știi zicala aceea „filozofică”: oamenii au impresia că vorbesc despre alții, însă, de fapt, vorbesc despre ei înșiși?
Dacă-mi permiți, am să-ți mai pun o întrebare, pe care am pus-o și altcuiva pe aici pe blog: Știi celebra replică din „Caldură Mare”, aia cu „Amice…”?
Mersi
P.S. îmi cer scuze față de Cristi pentru off-topic. Și la fel ar trebui să faci și tu :)
@Laurentiu Horubet: Eu nu obisnuiesc sa scriu „pe langa”. Eu am definit ce inseamna multi bloggeri pentru mine. Nu minciuni spre a fi vandute.
„oamenii au impresia că vorbesc despre alții, însă, de fapt, vorbesc despre ei înșiși?”
Daca vrei, putem analiza cat de mult ma incadrez eu in definitia pe care am dat-o in comentariul meu precedent si cat de mult se incadreaza alti bloggeri. Alegi tu celalalt blogger, de preferinta „mare”. Si numaram laudele de sine din articole si judecam meritul asociat ideilor expuse si (presupuselor) fapte.
Adaug un lucru important: a masura, a argumenta. Turma nu se simte confortabil atunci cand comunicarea urmand aceste principii depaseste anumite limite de timp si spatiu (de text scris). Ar umple nenumarate randuri (per total, in timp) cu „ce cool a fost la party-ul cutare :D”, dar cand vine vorba de argumente prea multe, nu mai au timp.
„Știi celebra replică din “Caldură Mare”, aia cu “Amice…”?”
N-o stiu, spune-o tu. Dar cel mai important, argumenteaza judecata pe care o faci pornind de la aceasta replica.
Mai adaug ceva, ca-s in pauza de masa :D
1. Ce este un blogger: Un om care are un blog, adica tot un fel de site, numai ca apar posturile cronologic descrescator :)
2. Ce face un blogger: scrie chestii pe al lui blog, al altora, pe twitter, pe facebook etc. (ce, cum, cat deja e o problema de perceptie, deci subiectiva) si se adreseaza tuturor cunoscatorilor de limba romana (in cazul .ro). Mai face si ce poate sa-si promoveze blogul cu pricina, astfel ca acei cunoscatori de limba romana sa-l acceseze in numar cat mai mare si sa se tot intoarca :)
Mersi
Cred ca blogger-ii nu se pot incadra, toti, intr-o singura definitie – „Blogger-ul este …”.
Cred ca blogger-ul este ceea ce face, asa ca sunt tot felul de „chestii” in care el se poate „intrupa”.
Asa, pe scurt, blogger-ul este ceea ce blogăreşte.
Pingback: Cine va câștiga războiul? Jurnaliștii sau bloggerii ? | dienutza1991
Pingback: onlined | A avea sau nu Blog
As dori sa Ami fac un blog că sa Ami pot antretine fata