10.12.2016

Din nou despre agenții. Cuvenite precizări

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Scrierea mea cu agențiile care UNELE sunt neserioase a stârnit oareșce valuri vălurele în blogosferă. Ocazie cu care am și văzut care cu cine ține și am înțeles (căci îmi permiteți aroganța să cred că văd dincolo de basca ta din păr de oaie pe care o porți cu fudulie 2.0 pe freză) de ce ține care cu cine ține. A fost interesant, recunosc.

Am scris despre chestiunea respectivă pentru că, zic eu, s-a ajuns la acel punct din viața chinuită a blogosferei de la noi în care dacă nu începem să povestim despre gunoaiele pe care le aruncăm sub covor, atunci se cheamă că ne place să trăim, mâncăm, să ne dăm inteligenți printre gunoaie. Iar mie, fire sensibilă, mon cher, nu îmi place asta. Call me chinezu, dar nu servesc, merci, luați-le voi pe toate.

Toți cei care au reacționat la ce am scris eu s-au referit doar la bani. Pentru că da, sigur, aici ne doare pe toți. Numai că m-am întristat să văd că nici unul nu a zis și de ceea ce eu am considerat a fi cheia de intrepretare a ceea ce am zis (încă o dovadă că scriu atât de prost și nu mă fac înțeles încât aș merita să fiu scos din blogosferă, că o fac de rușine). Reiau pasajul în care ziceam de relația umană și care a trecut mai neobservat decât trece o pitulice prin fața unui metrou în viteză:

”La urma urmei, totul se reduce la relația umană. Dacă ești om cu mine, pot înțelege multe din probleme prin care treci. Discutăm și rezolvăm. Omenește. Bărbătește. E foarte simplu. De ce aleg unii varianta aburelii și a fugii de responsabilitatea pe care, oricum o dau, și-au asumat-o, mă depășește.”

Căci da, asta e problema. Nu sunt căzut din avion. Știu că există greutăți și că nu e ușor să faci ce fac agențiile în perioada asta (clienți ciudați, bugete mici, compromisuri din ce în ce mai dure). Discut atât de mult cu oamenii din agenții, încât pot spune, cu aroganța de rigoare, că știu care e situațiunea. Dar cuvântul de ordine este ”discut”. Și nu mai insist. Că insist degeaba. Că tot la bani o să vă gândiți. Ceea ce nu e neapărat rău, firește…

Mi-au reproșat unii că nu am dat nume de agenții. Altfel spus mi-au reproșat mie, cel care a deschis această cutie a Pandorei (expresie de căcat, previzibilă, dar nu îmi puteți cere inovații când vorbesc despre așa ceva) că nu am cojones. Superb, desigur. Faptul că am decis să vorbesc despre asta nu e îndeajuns de coios, firește. Așa că mi-au arătat alții că au coaie 2.0 când au scris DUPĂ ce am scris eu. Că așa e fain, să fie competiție de bile. De ce nu am zis nici un nume de agenție? Ei bine, stimabili coioși, când veți înțelege asta singuri singurei, o să fiți mai câștigați. Până atunci, lăsați-mă pe mine în durerea mea, așa cum și eu vă las în durerea voastră.

Hai să vă mai spun un lucru. Noi fără agenții putem. Agențiile fără noi pot și ele. Dar e mult mai profesionist și mai mișto să putem împreună. Asta e, ca să zic așa, filosofia pe care merg eu și care, desigur, îmi aduce și prieteni, dar și dușmani. Eh, asta este, fiecare facem ce putem, cum putem, când putem și cu cine putem. Și încercăm să mergem înainte. Sau, cel puțin, așa fac eu.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Sfânta treime 2.0 ca social media person, ca să zic așa

Apel către bloggerii care vor dezvoltarea blogosferei

7 comentarii

  1. marți, 22 martie 2011, 08:21

    Si din tepe si neseriozitati poti invata. Important e sa ai chef, timp si energie. Evident ca o sa existe si agentii neserioase, dar ca in orice bransa numarul lor scade, iar profesionistii se inmultesc.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. marți, 22 martie 2011, 09:36

    Probabil aceia care s-au luat de tine nu au citit tot articolul, sau au citit doar ce i-a interesat, si anume legat de bani. Rau sau nu, e cum spui tu, mai bine impreuna decat fiecare pe calea lui…ca altfel unde se vede dezvoltarea blogosferei daca nu in colaborarea ei cu agentiile de publicitate pentru diverse campanii?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. marți, 22 martie 2011, 15:25

    Eu sunt mic, nu stiu nimic, dar invat de la voi. Am citit in mai multe locuri despre subiectul asta si face bine ca toti, la un loc,s coate ti in evidenta aspecte pe care nu trebuie neaprat sa le invatam pe propria piele. fiecare cu dreptatea lui.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. marți, 22 martie 2011, 18:32

    Cred ca doar daca sharuim experientele personale putem ajuta comunitate sa se dezvolte si implict, sa ne protejam de rechinii albi care misuna prin baltoaka :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. marți, 22 martie 2011, 20:31

    CAND am citit articolul tau, manat fiind de multitudinea de referinte de pe Twitter, primul meu gand a fost „hopaaa, la mine cum se intampla cu agentiile?”
    Dupa care am descoperit ca in majoritatea lor fac la fel si cu mine (plati dupa 3-6 luni). Si era sa ma supar pe mine ca nu ma supar si eu ca si tine… :-) dupa care mi-am dat seama ca n-are rost sa fiu nervos daca nu sunt nervos cand trebuie.
    Oare ntelege cineva ce am scris mai sus? Chinezu sigur intelege ca el e chinez… Important e sa vina plata si sa fie lumea multumita. Adica ei, ca eu sunt bine, si multumesc pt asta.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. miercuri, 23 martie 2011, 10:16

    […] exemplu, Chinezu(1, 2) a făcut valuri în toată industria de blog advertising, când a scris, deși fără să dea […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. Trosnel
    miercuri, 23 martie 2011, 14:36

    Uite si aci cate ceva despre agentii :
    http://te-sunam-noi.blogspot.com/

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *