06.12.2016

Tentația de a face misto în și de social media

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Mă știți, eu râd mult și sănătos. Dar nu tot timpul. Căci există momente, oricât de rare sau de inedite, când nu se cuvine să râzi, ba chiar când râsul e cea mai proastă dintre variante. Și ca ființă 2.0 râd mult. Cred că toată aventura asta a mea în blogosferă are o componentă masivă de distracție, de simțire de bine. Dar nu tot timpul nici aici, nu tot timpul.

Sunt oameni care s-au poziționat în social media de pe la noi ca, dacă îmi permiteți, niște comici vestiți ai ”ecranului” 2.0. Și sunt, e drept, foarte amuzanți și foarte buni pentru ițirea zâmbetului pe fața celor care îi citesc. Unii spun glume reușite, alții fac comentarii savuroase sau fac mișto de acei tovarăși care parcă de aia există, să se facă mișto de ei. Dar sunt și cei pentru care a se exprima sarcastic/vulgar/mizerabil despre tot ce se întâmplă și înseamnă social media e un obiectiv în viață și, din păcate, singurul mod în care ei înțeleg să funcționeze în ciorba asta simpatică numită internetul românesc.

Evident că social media pe la noi nu e un fel de adunătură a elitelor românești, a cărei contribuție la dezvoltarea patriei e decisivă și fără de care bunul mers al țării este de neconceput. Dar nici nimeni în drum nu este. E o zonă în care unii se simt confortabil, altii încearcă să mănânce o bucată de pâine (dacă pică și de o bere, să fie primit) și care, sper eu, se va dezvolta într-o piață bunicică, în care trendul să fie profesionalizarea. Deci, pe scurt, social media pe la noi nu e nici prea prea, nici foarte foarte. Dar e pe drumul cel bun, zic

A face mișto de ce se întâmplă pe zona asta este, pentru mulți, o ocupație. Singura, de altfel. Știu că este greu sa te lupți cu tentația de a zice că aia e nașpa și că aialaltă e de rahat, căci e mult mai ușor, ca în orice domeniu, să pui la zid pe cineva decât să construiești zidul ăla. A face mișto de cineva sau de ceva e la îndemâna oricui și e bine că se întâmplă, e factor de progres, ca să zic așa. Dar să o ții tot așa și tot așa și tot așa, fără să mai prestezi nimic altceva, este doar un semn de lipsă masivă de idei, care, în cele din urmă, te poziționează într-o zonă din care foarte greu o să mai poți ieși când va fi să fie…

Lumea râde de ceea ce zic miștocangii de profesie. Și e mișto pentru tine, ca miștocangiu, să vezi că faci lumea să râdă. Numai că, vezi tu, după ce se termină râsul, fiecare își vede de ale lui, căci momentul hazliu s-a terminat și mai trebe să facem și treabă. Și, după ce ultimele râseste s-au stins, tu rămâi doar un bufon 2.0, la care lumea se uită, printre alele, doar pentru că o faci să râdă. Atâta tot. Iar studiile arată că bufonii sunt printre cei mai triști oameni din lume…

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

La mulți ani, măh nebunilor, măh!

Astăzi am împlinit 30.000. De twituri, firește :))

9 comentarii

  1. luni, 28 februarie 2011, 09:39

    […] acțiunii azi, până la ora 9:30 – Citesc post-ul lui Chinezu despre mișto-urile din social media apoi dau peste articolul din Academia Cațavencu și găsesc […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. luni, 28 februarie 2011, 10:40

    Stii cum e, sunt destul de multi care au vazut ce prinde la TV: scandaluri, controverse, batai si tot asa. Din pacate exista si destui cititori care asta vor, datorita „vastei” lor culturi si bunt simt. Nu e frumos sa lovesti de social media mai als cand vezi cum tehnologiile din spatele retelelor sociale si a blogurilor aduc oamenii aproape si ii determinsa sa se cunoasca si in off-line. Shame on them.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. luni, 28 februarie 2011, 11:42

    Esti in eroare! bufon e ceva, mistocar e altceva.
    Bufonul pleaca din start cu tristetea in spate, pe cand mistocarul nu-si da seama de ea nici dupa ce ea este evidenta.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. luni, 28 februarie 2011, 11:43

    Te cam alinți Chinezule, românii au tentația de ”a face mișto în și de” aproape orice. Da o tura pe la circa financiara, sa vezi acolo ce mistocareala se face de tine. Și in statul român investești mai mulți bani decât în social media.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. luni, 28 februarie 2011, 11:44

    @fanel
    true, true, merci de excelenta completare :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. luni, 28 februarie 2011, 11:47

    bai, sincer, io o ard cam des la misto prin social media, bata-m-ar focu’. adevarat ca nici nu prea o ard des prin social media in general. dar, maestre, sunt unii care toata ziua-s prezenti pe ale noastre canale web 2.0. cand, doamne iarta-ma, gasesc timp, nu stiu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. luni, 28 februarie 2011, 11:52

    @eftmie
    bre, asa e si in apicultura, dar io am decis sa scriu aplic pe social media, nu pe crescatorii de albine :))
    apropo, hai ca mi-ai dat o idee :D

    @Marian Dorobantu
    mah, tu cu milioanele tale de fani, ia fa pasi de aici din discutia intre astia care nu avem fani nici cat sa trecem strada :))))))))))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. luni, 28 februarie 2011, 11:59

    @chinezu: plin de invidie esti, mah :)) hai, scoate si tu una bucata piesa, te umplu de fani :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. luni, 28 februarie 2011, 20:24

    Bre, dacă n-am mai face noi mişto, atunci cine? Televiziunile care dau numai cum murim de foame, cum Boc e bou şi bagă ţara în colaps financiar, cum Băse o rupe în stil masv, cum sindicatele nu-s mulţumite de nimic şi anunţă greve, cum cum cum…

    Io zic să facem mişto, cât mai mult panaramă să fie, ce dreacu’! :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *