Să zicem că eu, viețuitor atroce al cotoloanelor cele mai ascuse ale social media de pe la noi, văd un anunț de angajare ca și cel al Brandient. Adică ditai compania (căci, indiferent de ce zic unii, asta este) angajează, cum zic ei, Social Media Ringmaster. La cerințe sunt parfum, corespund din toate punctele de vedere: ”Excellent knowledge of social technologies, equally good at people and with a strong understanding of brand mechanics and communication. Effective collaboration skills, quick response to emerging opportunities. Proven content management and creative writing skills”. Inima îmi vibrează, deja mă imaginez cu mii de euro pe lună stând pe twitter și pe facebook și halind ultimele clipuri de pe YouTube, de astea, știți voi, ce face un social media… ceva.
Numai că imediat după primul thrill, începe să mă atace angoasa 2.0. Că dacă nu sunt atât de bun pe cât mă cred, dacă pălăria e prea mare pentru mine, dacă nu cumva e riscant să mă bag la stăpân (adică să îmi pierd libertatea mea de ființă 2.0), mai multe ”dacă” de astea. Bun, dacă sunt în toane chiar proaste, mă gândesc că oricum nu înțelege Brandient nimic din social media așa că mai bine nu mă încurc io cu de ăștia (scuza omului căruia îi e frică nu de ce ar putea să facă, ci de ce știe că el nu o să fie în stare să facă vreodată). Și îmi mai vin niște gânduri de astea, așa că, în cele din urmă, nu mai trimit nici un CV. Și asta e cea mai mare greșire posibilă pe care pot să o fac…
Cine știe social media în România? Cine are patalama că e social media shit? Cine pune ștampilă pe cine că e corespunzător din punct de vedere 2.0? Răspunsul este nimeni. Dar răspunsul este și noi toți. Hai să luăm jobul pe care îl scoate pe piață Brandient. Cum știi dacă ești potrivit pentru el? Păi nu știi, nu ai de unde să știi dacă nu încerci, dacă nu trimiți CV-ul, dacă nu te duci la interviu, dacă nu, cine știe, primești jobul. Da, știu, este greu să te auto-evaluzei în stadiul ăsta, pentru că nu ai termeni de referință, nu știi cu cine să te compari, nu știi ce ai avea exact de făcut. Dar hai să îți spun un micuț secret: nici Brandient nu știe exact. Pentru că nu are de unde să știe. Și cei de la Brandient au niște bănuieli, au niște idei de cum să pună problemă, dar nici ei nu știu exact. De aia au nevoie de tine. Pentru că tu știi social media. Sau, cel puțin, crezi că știi. Și singura modalitate prin care poți să afli este să încerci să obții jobul.
Încă ceva. Toată amușinarea asta reciprocă între social media ceva (care suntem noi, ăștia de o ardem prin 2.0) și posibilii angajatori este în perioada sa de glorie. În care ai cele mai mari șanse să obții un job și să bagi și tu umărul la crearea regulilor de joc, să pui, cum ar veni, și tu o cărămidă la construcția unei piețe valabile și reciproc avantajoasă, dacă îmi permiteți. În maximum 2 ani o să fie mult mai greu să prinzi job în zona asta. Nu pentru că nu o să fie slujbe, căci o să fie căcălau, ci pentru că o să fie alții care nu își pun atâtea probleme câte îți pui tu acum că nu ai fi bun pentru job și o să se arunce cu capul înainte. Și chiar o să le iasă.
14 thoughts on “Gata cu joaca, mă angajez. Vreau să fiu Social Media… ceva”
Bun … defapt foarte bine punctat.
Nu ai de unde sa stii daca vei fi cel potrivit pentru un viitor job, necunoscut exact pana acum, daca ai curajul sa incerci
Dar, daca asta ar insemna ca posturile de pe Chinezu.eu sa se rareasca, sa stii ca eu stiu pentru tine … nu … neah … nu cred ca te-ai potrivi job-ului :d
de obicei cei cu tupeisti si mai prostovani au de castigat in fata celor mai cu capu’ pe umeri, dar fricosi si tematori de a incerca ceva nou… un set de „cojones” in plus poate face o mare diferenta…
Ca tare bine mai zici! Si ideea de baza se aplica in toate domeniile. Daca nu incerci, daca nu participi la un interviu, nu vei sti niciodata la ce nivel te afli si cum te vinzi/prezinti in fata unui angajator! :)
Hai sa luam un pic altfel: E frumos sa zici ca ai nevoie de un Ringmaster, Jedi, Ninja, Guru si alte denumiri care nu se regasesc in nomenclator. Realitatea insa este ca o companie ca si Brandient (si multe altele care isi cauta cate un responsabil social media) au o idee destul de buna de ce au nevoie.
In primul rand exista responsabilitati clare, de la managementul conturilor social media ale clientului pana la generarea de continut text/audio/video pentru acesta, cunatificat in primul rand la volum si in al doilea rand calitativ (in urma unor analize de engagement).
Intr-adevar, foarte multe companii nu stiu ce sa caute, dar aici intervin „oameni 2.0” ca si tine, care sa-i ajute, sa faca training omuletilor pe care ii angajeaza si nu in ultimul rand, sa le „construiasca” strategia de social media.
De aceea zic sa fim totusi rezervati, companiile care au nevoie de asemenea oameni stiu aproape exact de cine, pentru cine si in ce conditii :)
Interesanta perspectiva si pledoarie in spiritul clasic chinezesc.
E o provocare pentru proclamatii „Social Media Ceva”. Ce imi place e ca se vede clar ca nu ai cum sa fii un SM fara un bagaj serios de ,,altceva” (PR,Marketing, ,,Comunicare”, Sociologie). Adio ,,stau pe facebook” si sunt SMManager!
(PS. editabil: poti face rost de grila de evaluare pentru pozitia asta? e interesant si util sa stie lumea pe ce sa insiste ca sa devina ,,ceva in SM”)
@Lorand R. Minyo
ia du-te tu, asa de test, la interviul pentru jobul de care ziceam mai sus
si apoi sa imi spui cum a fost
caci altfel si tu si eu vorbind doar din ceea ce credem ca se intampla
cu mica diferenta, daca imi permiti, ca io sunt mai aproape de ei si urechea mea aude mai multe
si in nici un caz nu vreau sa inteleaga lumea, cum ar putea face din ce zici tu mai sus, ca iau la misto abilitatile oamenilor de la brandient de a intelege ce se intampla in 2.0
nici pe departe
dar nici sa imi spui ca ei stiu sa angajeze un social media ceva asa cum angajeaza un designer
hai sa fim rezervati cand vorbim despre asta, vorba ta :)
Daca nu se grabesc si mai asteapta pana ii cresc, le trimit CV-urile INVADATORILOR.
Sunt sigur, cu ei vor merge la sigur!
Pana atunci, ti-i dau daca arme secrete, daca te hotarasti (totusi) sa te bagi tu.
Asa este Cristian,
Multi pleaca asa descurajati, eu n-am nicio sansa nu mai incerc sa depun CV-ul nu are rost.. Crezi ca daca nu depui CV si cum zici si tu, nu te duci la o proba interviu ceva, te va ruga cineva sa muncesti pentru ei? NU!
Eu unde am putut mi-am incercat norocul, adica unde stiam ca sunt capabil sa fac ceva… Am dat concurs, nu am luat, am castigat experienta macar, dar macar am incercat. Si din a doua incercare, am capatat si un job relativ ok in domeniul IT, mai mult hardware dar imi place ce fac.
Asta e ideea, pana nu iti joci cartea, nu te va ruga nimeni cu un job, si mai ales dupa cum spui, unde stii ca nu prea e concurenta, de ce sa nu incerci la urma urmei.. :)
Nu stii daca vei face fata unei provocari decat daca incerci. Eu zci asa: chinezu sa dea CV-ul la ei si apoi sa fim noi, ceilalti, Ringmasters Minnions :)) Sa facem vot: cine il vrea pe Chinezu si Ringmaster? Din cate citesc eu pe aici jungla 2.0 nu iti e straina, Chinezule, asa ca dau si eu cu paru si zic sa dai un CV. Sau, macar sa fii colaborator, daca n iti place sa fii angajat. Ceva s-o gasi.
@Chinezu,
Departe de mine insinuarea ca cei de la Brandient nu ar sti ce cauta. :)
Ma refeream strict la paragraful cu cine considera ca esti corespunzator sau nu. Pana la urma compania decide acest lucru pentru ca, har Domnului, fiecare candidat are (sau ar trebui sa aiba) un istoric Social Media.
Intamplarea face sa fi angajat oameni de social media pentru diferite companii – unele stiau de ce au nevoie, altele aveau nevoie de un pic de indrumare. Probabil am avut doar experiente placute in sensul asta
In incheiere le doresc celor de la Brandient mult succes, oameni capabili in domeniu exista si in Romania si sunt sigur ca-si vor gasi o persoana potrivita :)
baga moshule siviu’
Pingback: Cum e bine sa angajezi in social media « katai
Nu pot sa iti dau dreptate aici cu „stampila” aia. Sunt oameni care merita ascultati pentru experienta lor si care pot sa puna acea „stampila”.
Cat priveste job-ul…bafta!
Exact, este o perioadă de pionerat şi merită încercat.. la urma urmei nu este mai periculos decât ce a făcut Vlaicu în perioada pioneratului aviaţiei :)