Întrebarea asta o primesc din ce în ce mai des. În diferite forme și de la diferite persoane (uneori sunt chiar surprins de cine mă întreabă asta…). Iar răspunsul meu e invariabil: Depinde.
De ce depinde? Aiaiaiaiaiaiaiaiai. Hai să încercăm să le iau pe rând, pe rândul din capul meu, cum ar veni :D Și să discutăm nu doar cât să ceri pe o postare, ci și dacă să accepți o anumită propunere de asta.
Depinde de ce blog ai. Dacă scrii exclusiv despre lepidoptere, ar fi nu știu cum să ai o reclamă pe blog la o firmă de dezinsecție. Numa’ zic…
Depinde cum scrii pe blog. Dacă ești de un anagramiticialism de nota 10, nu prea înțeleg de ce te agiți să convingi pe cinvea să bage bani în blogul tău. Riscul ca tu să scrii greșit inclusiv numele celui care se riscă să îți dea câțiva euro pe un link este atât de mare încât dă-i pace. Iar dacă mai și înjuri tot din două în două propoziții, atunci, absolut firesc, corporațiile se vor înghesui la ușa căsuței tale de mail ca să arunce cu contracte în tine.
Depinde de contact. Dap, de contact. Pentru că, hai să o zicem pe aia dreaptă, tu nu ești nu știu ce vedetă pe care să o găsească lumea dintr-un simplu telefon. Și atunci când eu, care, nu știu de ce, mi-ai căzut cu tronc și aș vrea să te prind într-o campanie, încerc să dau de tine și tu nu ai nici măcar o mizerie de pagină pe blog cu date de contact, atunci dă-te-n campania mea de profesionist care vrei să îți iei mașină din banii de pe blog.
Depinde de cât de provincial ești. Ia intrați aici și citiți ce am scris, că e de referință.
Depinde cine te cunoaște. Cine crede că valoare în sine se vinde singură, atunci să mai stea o tură la coadă. Blogosfera nu este literatură de sertar. Blogosfera trăiește doar când este citită și apreciată. Faptul că tu scrii genial și ești absolut impresionant în existența ta internaută nu face cât o ceapă degerată (observați contrastul subtil anterior) dacă nu ai ceea ce îndeobște se numește un minim trafic. Adică cine te cunoaște. Adică dacă nu scrii doar pentru tine (sanchi).
Depinde pe cine cunoști. Iar dacă reușești să îți faci niște amici printre șmecherii ăia care au niște mii de oameni care se uită la ce prostii mai scriu și primești un link, o atenție, o măslină de la ei, atunci se cheamă că oamenii ăia te cunosc și că numai bine poate fi. Și dacă mai și cunoști niște oameni prin agenții sau prin departamentele de comunicare și marketing (sau cum se numesc ele pe acolo), atunci te poți pupa singur, ești pe drumul cel bun.
Depinde cât de des îți pică blogul. Deci tu vrei să faci bani căcălău din blog. Și pentru asta te-ai pregătit temeinic din punct de vedere al serverului: ai alocat fenomenalul buget de 3 euro pe an pentru hosting la celebra firma Ceamaitarefirmadehostingdeapartament. Desigur, există mici probleme, cum ar fi că blogul tău e mai mult jos decât sus și, căci așa se întâmplă, de fiecare dată când un potențial client se uită pe blogul tău, el nu merge. Și așa că nu merge nici banul. Iar, când totuși merge, se încarcă precum ochiul mortului. Bravo, succes depin și binemeritat.
Depinde de cum te vinzi. Lumea nu e așa atentă pe cât te aștepți tu la cât ești tu de bun. Ba chiar lumea e superficială, indolentă și, pe alocuri, mofluză. Lumea nu are timp să te descopere ea pe tine, iar tu nu ai timp să aștepți ca lumea să te descopere. Și atunci trebuie, simplu, spus să te vinzi. Dacă nu ai înțeles ce am vrut să zic aici, nasol moment atunci.
Depinde de cine ești tu în realitatea. Contează mai mult decât ți-ai putea imagina vreodată. Ceea ce faci tu în online, cum te vinzi, te aduce în atenția celor care contează. Dar ceea ce te validează cu adevărat în ochii lor este cum ești tu cu adevărat, ca om, în trăirea ta offlineeană.
Or mai fi mai multe ”depinde” de astea. Dar, după cum vă spun eu de când mă știți, tot offlineul ne mănâncă. Adică mi-a venit meșterul care arde de nerăbdare să se apuce de lucru la parchet și chiar nu le înțelege pe astea de le discutăm noi :D Mai bagăți voi alte ”depinde” că sunteți majori și vaccinați. Unii… :)))))))))
19 thoughts on “Îmi zici și mie cât să cer pe o postare?”
Acestea fiind zise, pot fi contactat pentru sume variind între 1000 şi 5000 de euro, la adresa… :))))))))))
Chinezule, stiu ca e cliseu ce zic eu acuma, dar este excelent articolul.
Multi cred ca avem de invatat din el. Si multi cred ca am primit anumite raspunsuri pe care le cautam.
Presupun ca discutia are loc doar cand e vorba de cineva care are domeniul lui si hosting platit. Mai bag si eu depinde: depine de cati bani bagi in blogul tau, si nu e vorba numai de hosting(cum s-a zis mai sus), ci trebuie lucrat si la un design custom (facut dupa fata ta si cu dintii lipsa, daca este nevoie :D ). Depinde de ce oferi in afara de articolele tale. Depinde de cat de mult te plangi in articole sau la comentarii ca nu scoti banii pe care ii meriti :))))) Aia e deja lame si ma astept ca unul care face asa sa poate fi cumparat si pe un covrig stricat :)))
cristi, cat sa`ti cer ca sa te citesc? :))) #aroganta de dimineata
foarte misto articolul, serios vorbind :)
Industria bloagelor, prinsa in norme si condusa de guideline-uri. Deliciu sau uzina? Cacat.
@Rasta Man
sa-ti fie de bine si sa nu te arda la stomac
aha deci ai primit si tu mailul ala :)
@Piticu21
mailurile, sefu, mailurile :))
ca sunt mult prea multi cei care cred ca exista un ghid la purtator despre cum sa faci o factura in 2.0 :D
si pe mine, caci sunt baiat simpatic, ma intreaba :D
Asta cu pe cine cunoşti mi-e cam şubredă. Sunt de acord că cine te plăteşte preferă să ştie că şi ăi mai mari vor trimite cititori pe blogul tău, implicit îi vor vedea reclama, dar în aceeaşi măsură eu nu mă aştept ca tu, chiar dacă mă cunoşti, să-mi hrăneşti blogul. Sau m-am obişnuit eu prost?
@Bogdan
fa un exercitiu: uita-te cine sunt cei care au bagat bani in blogul tau
si apoi vezi pe cati ii stii personal
ia in calcul si intermediarii, daca sunt, care ti-au adus contractul
PS. vorbim de bani aici, da? adica de niste sume din care sa poti tragi o concluzie cat de cat decenta :)
Articolul este kul. Ironia nu iti lipseste. Nu stiu cum se face, insa in scrierile tale se simte si autoironia.
Ma gandesc sa te supun unei noi provocari, mai mare decat cea cu intrebarea aceasta: cate procente vrei sa-ti dau din contractele care mi le aduci ca sa debitez verzi si uscate pe blogul meu?
Daca te ocupi si de incasare, iti trimitem si o fotografie cu autograf, si iti punem bannerul pe un blog pe care nu-l mai folosim!
Inca o data, felicitari pentru umor!
Conteaza „Depinde cine este beneficiarul” ?
Una este sa postezi pentru un „maibah” si alta e sa postezi pentru o „dacia” care-si plateste singura benzina.
Intrebare : conteaza orientarea politica ? Sau macar pe ce parte a „carosabilului politic” merge ?
@Glass and Iron
asta cu ”conteaza” e ca si cu ”depinde”
deci, depinde :))
deci daca vreti o campanie si sa imi aveti blogul partener… puneti la bataie un camaro ss din 2010, culoarea neagra, mata.
depinde cu cine faci blogging :)
Bine mai spune Tudor, dar mai depinde si de standardele pe care vrei sa le adopti.
Pingback: Gazeta de perete – saptamina #2 | coolnewz about hot thingz
Pingback: Despre bani pe blog si KFC | chestiuni.info
„ușa căsuței tale de mail” :D Aş mai adăuga însă încă un „depinde”, şi anume cât de disperat eşti „să te vinzi”. Iar disperarea se simte în glasul blogărilor (pls RT via DM), se vede în articolele de jumătate de pagină cu cel puţin 8 link-uri, în banner-ele afişate ostentativ şi care eclipsează chiar logo-ul blogului respectiv.
P.S. Contrar a ceea ce se spune câteva rânduri mai sus nu contează beneficiarul.