24.05.2016

Cel mai ieftin post plătit aici pe chinezu.eu

Cu ceva vreme în urmă, mă întreabă Raluca (una din PRistele simpatice și deștepte de pe la noi – dai o cafea pe faza asta, da? :D), își ia inima în dinți și mă întreabă pe mail dacă nu aș fi tentat să testez meniul zilei de la Smart Food. Zâmbesc, apăs butonul de reply și vroiam să o refuz politicos, spunându-i ceva de genul că îi mulțumesc frumos, dar că la faza cu mâncatul mă descurc io bine merci. Numai că, în timp ce scriam ce vă ziceam, îmi vine o idee de postare. Adică să mă transform în cobai acilea pe blog la mine și, pornind de la o astfel de întâmplare, să discutăm un pic despre ce vă propun mai jos.

Știți de disputa dintre bloggeri și PRiști. E drept că în ultima vreme se fac pași masivi către o reconciliere națională, ca să zic așa :)), căci și PRiștii au început să înțeleagă cu ce se mănâncă social media, dar și noi ăștialalți am început să înțelegem cam ce vor ei de la noi. Dar tensiuni încă există, firește. De aceea vreau să vă arăt, din când în când, ce mi se întâmplă mie în relația cu ei și să discutăm pe tema asta. Pentru că, vă spun din nou, nu cred că cineva este deținătorul adevărului absolut în astfel de chestiuni, că are cineva formula ideală. Plus că, evident, mai multe creiere gândesc mai bine, indiferent de cât de puțini neuroni per capita sunt implicați :))

Bun, revenind. Ce a făcut Raluca intră la categoria cum abordezi un blogger. Teoretic a dat un mail cu o propunere cam neserioasă (adică un meniu de vreo 15 lei? ce naiba e asta???). Asta la prima vedere. Numai că Raluca mi-a dat mailul ăsta după ce ne întâlnisem de câteva ori, momente în care mi-a explicat cam ce fac ei și ce clienți au deschidere spre social media, mi-a mai trimis apoi niște mailuri în care mai povesteam una alta, deci legătura era stabilită deja. Și știa că tot ceea ce riscă atunci când îmi trimite mailul cu propunerea cu meniul ar fi doar un refuz. Dar că, totodată, mă și testa să văd cum reacționez la așa ceva :)

Adică, mai pe românește, odată ce tu, ca PRist, ai stabilit relația cu un blogger, întreține-o și testeaz-o permanent. Cu bun simț, dar și cu îndrăzneală. Încearcă să înțelegi cum funcționează ”motorașul” 2.0 al bloggerului, care sunt domeniile sale de interes, la ce reacționează, chestii de astea, v-ați prins voi. Căci, zic io în mintea mea, ai fi mult mai câștigat, tu, ca PRist, să mergi pe calea asta a comunicării constante și diversificate, decât să trimiți bloggerului un comunicat sec, o dată la 24 de zile. Cu adresa de mail a bloggerului în cc, firește…

Al doilea motiv pentru care am acceptat propunerea de a gusta meniul de la Smart Food (by the way, chiar foarte bună mâncare la banii ăia, serios), a fost ca să discutăm despre how low can you go ca blogger când accepți o campanie? Să nu înțelegeți că dau faza cu Smart Food ca exemplu negativ, căci dacă înțelegeți asta, atunci sunteți, cu tot dragul vă spun, pastă. E doar studiu de caz, pe care mi l-am asumat tocmai pentru a crea această discuție. Atâta tot.

Există printre bloggeri discuția asta legată de ”cât ia celălalt?”. Pe lângă faptul că așa ceva ar trebui să fie confidențial, căci asta nu mai e chestie de 2.0, ci de contracte și legi care le reglementează, chestiunea merge de cele mai multe ori în faza cu ”bă, ăla ne strică piața, că cere prea puțin”. Ceea ce, pe undeva, are o doză de adevăr. Dar prea puțină…

Să zicem că bloggerul W cere 30 de euro pe o postare. Atâta crede el că e ok/merită/poate să primească. Treaba lui. El își face strategia, el doarme cum își așterne. Ce îmi scapă mie este de ce bloggerul X, care cere 100 de euro pe postare, se enervează pe bloggerul W pentru că, zice el, acesta din urmă îi strică piața? Sigur că există o piață a blogosferei, din care fac parte toate blogurile, indiferent dacă au intrat sau nu în circuitul făcutului de bani. Dar această piață blogosferică, luată la nivel general, e doar de statistică, doar ca să arătăm că existăm în marea lume a economiei de piață. Pentru că la nivel practic, aplicat, adică acolo unde bloggerul face niște bani, nu funcționează piața blogosferică în general, ci doar piața bloggerului W, piața bloggerului X, piața bloggerului Z și tot așa. Și acestea însumate creează piața mare, dar aia de statistică.

Partea de adevăr este că un client vine la tine și ridică sprânceana a mirare de ce îi ceri 100 de euro, când la ălalalt era 30 de euro. Și s-ar putea ca tu, cel care ești mai scump, să nu prinzi campania. Numai că, vezi tu, și aici reiau faza cu piața proprie pe care tu, ca blogger, o ai, dacă ești bun și dacă reușești să convingi potențialul client că ești bun (dap, e dureroasa partea asta cu vânzârile, știu, căci tu ești prea bun și ar trebui ca lumea să vină să se roage de tine să îți dea bani, nu-i așa?), vei vedea că te preferă pe tine, cu cei 100 de euro ai tăi, decât să mai apeleze la cel cu 30 de euro.

E mult de discutat pe cele două subiecte. Dar eu mă opresc aici. Ca să vă las și pe voi să vă spuneți părerea. Iar eu o să vă răspund în comentarii. Vă rog, însă, să nu vă rezumați la comentarii care, sincer vă spun, sunt jignitoare și pentru mine, dar și pentru voi, gen ”ce fain” sau ”mișto idee”. Puteți mai mult și, zău, mai bine nu le postați căci vă faceți singuri de telecomandă :)

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Cât de dezbrăcat 2.0 ești fără smartphone?

Ce fel de blogger nu mai vreau să fiu în 2011

84 comentarii

  1. luni, 3 ianuarie 2011, 09:46

    legat de titlu si de faptul ca nu se spune cat primesti pentru o postare, ai primit un meniu ?:D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. luni, 3 ianuarie 2011, 09:48

    @alex
    meniul l-am primit fara nici o conditionare
    adica puteam sa nu zic nimic si era ok
    (by the way, era si greu sa se ceara asa ceva la un meniu de 10 ron sau ceva de genul, serios…)
    dar am preferat sa scriu tocmai ca sa discutam despre asta, ca studiu de caz
    acuma tu daca vrei sa faci misto, no, ce sa zic, treaba ta
    dar io cred ca poti mai mult, ca poti sa spui o parere mai lunga de un rand cu un :D in coada
    :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. luni, 3 ianuarie 2011, 09:50

    De la un meniu s-a ajuns la 100 de euroi. No, ce părere să-mi dau când eu nu primesc nici- nici? Îmi dau demisia :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. luni, 3 ianuarie 2011, 09:54

    @Pavel
    bai, zau daca am scris ditai cearceaful asta aici ca sa o dai tu pe caterinca?
    :))
    hai, serios acuma, spune-mi parerea ta, adica sa incercam sa discutam un pic pe tema asta
    sa iesim, macar din cand in cand, din zona asta de facut misto
    chiar daca, stiu, si mie si tie ne place de foioioioioioi :)
    numai ca, macar din cand in cand, hai sa incercam sa fim baietii aia seriosi pe care ii banuie lumea, dar ii vede prea rar
    deal? :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. luni, 3 ianuarie 2011, 09:55

    Aici nu pot decat sa fiu deacord cu tine. Fiecare persoana isi negociaza pretul pentru un artico / banner, nu trebuie sa fii bun doar in a fii blogger, daca vrei sa mergi mai departe trebuie sa fii si un bun negociator, si cum ai spus tu, sa-ti convingi clientul ca tu meriti acei 100 euro (desigur, a nu se intelege ca trebuie sa-l tragi in jos pe cel cu 30 euro cu chestii de genul „la ala te duci de 10 ori sa scoti ce scoti de la mine dintr-o campanie”).

    Eh, in rest La multi ani & co.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. luni, 3 ianuarie 2011, 09:57

    Sincer eram curios, adica mi-ai starnit curiozitatea, nu faceam misto. Lasand asta la o parte e interesant ca nu de putine ori se intampla ca un blogger sa scrie despre ceva care ii place chiar si fara bani, doar pentru ca ii place. A fost exemplu la tine cu Nissan Juke, cand la comentarii eram toti ca ba cristi e urata masina, ba.. nu stiu ce. Dar tu ai fost sincer si ai zis de ce ai scris.
    Iar de calitate si pret, e logic, doar si in blogging se tine cont de calitate ca in orice alt domeniu. Pot face o comparatie simpla si reala. Mi-am luat o bicicleta cu 200 de lei, am luat-o de la Carrfur si m-am zgarcit si nu am dat 500-600 la un magazin specializat, ce am patit? mi-a cazut pedala dupa 1 km. La fel si aici.

    Iar legat de PR, inca nu m-am lovit foarte mult de oameni de aici, a trebuit sa joc eu rolul asta de cateva ori dar au fost doar pt scopuri non-profit si oamenii au reactionat pozitiv, nu stiu cum ar fi fost daca ar fi fost vorba si de castiguri.

    Piata e ciudata, in Cluj inca nu e o piata de bloggeri, is 5-6 care sunt abordati si restul inca nu sunt luati serios. Deci nu e competitie :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. luni, 3 ianuarie 2011, 09:57

    cu alte cuvinte, fetele s-au scos :-p

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. luni, 3 ianuarie 2011, 09:58

    Aceeasi discutie apare si in cazul artistilor – unul cere 1000 de euro, altul cere 100 de euro. Si exista piata si pentru unul, si pentru altul. De ce nu s-ar intampla asa si in cazul bloggerilor. De ex., de ce sa dau 1000 de euro pentru un post despre un laptop pe chinezu.eu cand pot da doar 250 pentru acelasi post pe un site de leptoape, cu un sfert din traficul chinezu.eu, dar sigur mai relevant.
    Daca suntem decenti, e loc pentru toata lumea.

    P.S. La mine postul e doar 30 de euro, dati navala :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. luni, 3 ianuarie 2011, 09:58

    asta cu datul vinei pe celalalt ca i-a stricat piata este peste tot, nu numai in bloggerime. Daca esti bun il tai pe ala ce cere 5 euro si determini clientul sa plateasca 50. Deja cu datul vinei, e golaneala.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. luni, 3 ianuarie 2011, 10:04

    @Liviu
    si chiar te rugasem in finalul postarii sa nu bagi comentarii de astea…
    subiectul e serios si io chiar m-am spetit scriind (vorba vine :D)
    asa ca hai baga si tu ceva mai consistent, ca sa nu zica lumea ca esti ceva troll, doamne fereste :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. luni, 3 ianuarie 2011, 10:17

    In legatura cu plata articolelor pe blog. Depinde de nisa blogului, de credibilitatea autorului si de mediatizarea lui. Fiecare are strategia lui in legatura cu pretul, sa dau un exemplu de marketing bun: Steve Jobs/Apple. A facut un telefon scump care a prins foarte bine. Si totusi e un telefon scump. Cum asa? A promovat telefonul ca un produs magic. Oamenii au vrut sa se considere unici cu ceva magic in buzunar si l-au cumparat. Aici e chestia. Poti sa ceri dublu la un articol, daca tu crezi ca esti unic sau ca cititorii au incredere in tine. Aici e vorba si de cel care plateste articolul. Adica eu ma cred mai tare daca ti-am platit tie dublu, ca eu am dedus de la tine din articole ca esti bun si ai influenta. Ceea ce conteaza mult la un articol platit. Ca de aceea ai spune articol platit, nu e ca un banner pe care il pui pe blog. Acolo conteaza afisarile si calitatea bannerului. (scuzati eventualele greseli gramaticale da am scris repede)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  12. luni, 3 ianuarie 2011, 10:23

    @alex, @Liviu
    mnultumesc ca ati inteles ce am vrut sa zic :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  13. luni, 3 ianuarie 2011, 11:05

    Parerea mea poate pare al dracu de aiuristica dar…
    Cred ca doar facand ceea ce iti place cu pasiune si devotament ,neuitand de tot ceea ce te-a motivat sa pornesti la drum poti ajunge acolo unde ti-ai dorit. Asta indiferent ca vrei sa destelenesti un pic sufletele si mintile romanilor,fie ca aperi pe unii si ii pui la zid pe altii.Critici poti sa primesti cu duzina ,daca esti norocos (cazul meu:))) si cate un filmulet porno + o trimitere la aragaz),conteaza asa cum spune cantecul>>>cat si cum gandesti!
    Despre euroi astia te cam obliga la o anumita linie …articolul trebuie sa fie asa,sau asa ,etc,stii mai bine ca mine ce inseamna asta in jurnalism ,si cum e cu articolul la comanda.(Nu ca m-as referi la tine.)
    In rest bafta si cat mai multi..ce vrei tu.!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  14. luni, 3 ianuarie 2011, 11:27

    @surry
    apoi asta cu pasiunea e litera de lege la bloggeri, ca altfel suntem doar niste contopisti 2.0 :))
    nu am zis de pasiune pentru ca aia e inclusa ca TVA :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  15. luni, 3 ianuarie 2011, 12:29

    Dupa cum a spsu si Marius Matache,si in randul artistiilor e cam a fel,eu spun pe domeniul cu care ma ocup,un mozaic de 1mp e 1000euro,eu ca tanar,il fac la jumatate de pret,poate unii considera ca stric piata,poate fac mai bine sau mai rau decat unul care cere 1000euro,dar mai e o chestie,ca sunt unele persoane care considera ca daca e mai ieftin e mai proasta calitatea,sau ca daca ai un nume si o varsta ies lucrari mai bine,chiar daca e mai scump,iar in domeniul asta nu e cazul,ca mozaicurile nu stau artistii sa le faca,un artist are ucenici si tot un student le face,doar ca le face mai prost,pentru ca daca nu e lucrare proprie nu e nici interesul atat de mare,plus ca plata nu e aceeasi.Deci mai bine fac mai ieftin,am si eu lucrarile mele,si castig mai bine decat daca as lucra pentru altcineva.Este loc pentru toata lumea.Sper ca m-am exprimat bine,( e o ora cam matinala pt mine :P inca nu m-am trezit cum trebuie)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  16. luni, 3 ianuarie 2011, 12:41

    […] mai bine, indiferent de cât de puțini neuroni per capita sunt implicați )”…  sursă: Lacina Traore window.fbAsyncInit = function() { FB.init({appId: "", status: true, cookie: true, xfbml: true}); […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  17. luni, 3 ianuarie 2011, 12:52

    Foarte bine gandita postarea.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  18. luni, 3 ianuarie 2011, 13:00

    Elegant !
    Ti-am spus eu in ultimul sms… :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  19. luni, 3 ianuarie 2011, 13:02

    E în regulă să practici ce preţuri doreşti, atunci când piaţa în care activezi e una matură şi când nu ne luptăm cu toţii să o maturizăm, Cristi. Sau nu scrii articole ca ăsta, dacă tot faci campanii pe 15 lei. Şi eu le simpatizez pe fetele din pr, ne ajutăm reciproc, negociem preţurile şi le apreciez pentru munca lor, dar campania e campanie, clientul e client, piaţa e piaţă. De aia mă gândesc uneori că ar fi bine să existe un consiliu al concurenţei şi pe internet. Poate greşesc, iartă-mă dacă o fac, dar cred că ăsta e cel mai prost articol pe care l-am citit pe blogul tău.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  20. luni, 3 ianuarie 2011, 13:07

    @Alexandru Negrea
    nu ai inteles nimic, bai
    nu am scris o campanie de 15 lei, ce dracu???
    daca atat ai inteles, atunci e grav, mah, e foarte grav
    am pornit de la asta doar ca sa avem subiect de discutat
    caci este un subiect de discutat
    si, spre deosebire de altii, eu nu fug de discutiile tabu, eu chiar le starnesc
    cat despre cat de prost e scrisa postare, e dreptul tau sa crezi asta
    numai ca si tu si eu stim ca de fapt altceva te doare la ce am zis eu mai sus
    sunt dezamagit ca citesti atat de superficial, foarte dezamagit…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  21. luni, 3 ianuarie 2011, 13:12

    Poate nu am înţeles eu, sau poate asta transmite articolul tău. Mă afectează direct subiectul, deci nu pot fi foarte obiectiv în problema asta, nu când de 3-4 ani nu fac altceva decât să mă lupt cu agenţii şi clienţi care au impresia că bloggerii sunt nişte kinderi cu pretenţii de jurnalişti. :)

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  22. luni, 3 ianuarie 2011, 13:15

    Chinezule, Raluca ti-a cerut, in mail, sa scrii si ceva despre ei, sau doar sa iti trimita meniul ala sa vezi cum e? ca aici cred eu ca e partea in care lumea intelege gresit cum ai pus tu problema. Ca ei cred ca meniul asta a fost plata pentru articolul de fata.

    Dar de fapt, tu ai scris despre ei ca ai vrut, ca ai putut. Si pe deasupra ai ridicat o problema interesanta, aceea a rate card-urilor pe bloguri.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  23. luni, 3 ianuarie 2011, 13:15

    @Alexandru Negrea
    unii chiar sunt exact asa, niste kinderi cu pretentii de jurnalisti
    si asa o sa ramana mereu, indiferent cat de tare vor unii sau altii sa ii maturizeze
    iar despre partea cu maturizatul, apoi sa stii ca in 2011 o sa facem concurs, daca vrei
    fiecare cum poate si fiecare cum stie
    avem obiective comune, stiu, dar uite ca modalitatile sunt uneori teribil de diferite
    vedem ce o sa iasa, ce sa zic…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  24. luni, 3 ianuarie 2011, 13:16

    Alexandru negrea ,cum te afisezi asa te inteleg,kinder sau nu….:)))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  25. luni, 3 ianuarie 2011, 13:19

    @ihearlights
    evident ca nimeni nu a conditionat nimic, dar asta ti-ai dat si tu seama :)
    cine intelege ca am luat 15 lei ca sa scriu un post, atata poate sa inteleaga
    io am zis ce aveam de zis
    iar intentia mea este exact cum ai zis tu sa discutam despre subiecte de astea
    din care, cred eu, putem invata toti
    dupa cum se poate vedea :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  26. luni, 3 ianuarie 2011, 13:24

    Aia cu Consiliul Concurentei nu am inteles-o la Alex Negrea – adica in muzica ar fi ceva de genul „Daca nu canti pe 1000 de euro n-ai voie sa mai canti?”. Daca da, ma sperie rau.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  27. luni, 3 ianuarie 2011, 13:25

    Chinezule, nu crezi ca ar fi cinstit, daca tot nu te feresti de discutii tabu, sa ne spui si noua ce-l doare pe Alex cu adevarat? Daca el nu a fost suficient de barbat incat sa spuna verde-n fata care-i problema lui, poate reusesti tu. La mine, la tara, abia ne-au tras curent. Mai dureaza pana vor creste piaristele dar am dori si noi sa aflam mai multe

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  28. luni, 3 ianuarie 2011, 13:27

    Preţurile sunt stabilite de piaţă, iar în cazul în speţă de numărul de cititori. Ca bloger profesionist ai o „clientelă” fidelă ce-ţi citeşte articolele. Dacă publicul care te citeşte e cuprins în targetul agenţiei / firmei ce doreşte publicitate, cu atât e mai interesată respectiva companie să încheie un contract cu tine. Acesta e cazul ideal în care nu se uită la preţ ci la efectul obţinut cu banii investiţi, dar… managerii înţeleg destul de greu rolul social-media, iar pe la noi prin ţară e „moda” managementului prin buget.
    Ceea ce e cu adevărat greu pe această piaţă, e să găseşti o listă completă a blogurilor şi a influenţei lor în media 2.0. Zelist nu e o opţiune ideală, iar ca să afli cine şi cui i se adresează cere prea mult timp (doar în Zelist ai peste 50.000 de bloguri, dar câte nu sunt cuprinse?).

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  29. luni, 3 ianuarie 2011, 13:27

    @ACM
    nu e vorba de ce il doare pe Alex personal, ca nu de el e vorba
    ci de anumiti amici
    nu dau nume, pentru ca nu e vorba de tabu, ci de chestiuni de bun simt, peste care, imi pare, rau dar nu pot trece acum

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  30. luni, 3 ianuarie 2011, 13:27

    Aici nu vorbim de stricatul pieţei. Până la urmă, să fim serioşi, ce numim noi piaţă de bloghing e defapt o mână de oameni care totodată au fost primele persoane care au avut curajul de a scrie pe net. Io zic că piaţă e impropriu spus şi deocamdată se aplica regula primului venit (primul servit) care şi-a făcut o imagine (brand personal).
    Acum cerutul banilor. Aici, în capitalism, vrei nu vrei trebuie să (ştii să) te vinzi (vorbind strict de vândutul imaginii tale). Eşti propriul tău director executiv, PR, marketer online etc. Şi aici ridic problema Goodwill-ului. Mno.. chestia asta o are fiecare, problema e: cum monetizezi Goodwill-ul tău (auditul contabil n-a reuşit încă să facă asta) ?! Neexitând o metodă de calcul, e estimat ochiometric, adică „bă, io nu mă pretez la 30 de euro că-s un numa deja, şi dacă dădeau un google ştiai asta deja şi mai puneai încă 70 de auro la ofertă”.
    Aşa că trăgând linie, aruncând vina pe „ăla” că îţi stică piaţa nu mă face decât să te consider bun de upgrade sau, cu părere de rău, bun de recicle bin. Numai bine că-i faci loc la „ăla” care lucrează mult pe bani puţini să ajungă şi el sus, la comoditate.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  31. luni, 3 ianuarie 2011, 13:29

    rectific: “bă, io nu mă pretez la 30 de euro că-s un nume deja, şi dacă dădeai un google ştiai asta deja şi mai puneai încă 70 de euro la ofertă”.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  32. luni, 3 ianuarie 2011, 13:29

    Cristi, eu mi-am spus punctul de vedere, că nu pot să tac când mă irită ceva. Ştiu sigur că sunt mulţi kinderi, dar îmi place să cred că nu despre ăştia vorbim când vorbim :), deci nici nu intru în zona aia.
    Ideea e că, din punctul meu de vedere, întrebarea „how low can you go” nici măcar nu există, sau nu mă aşteptam să stârneşti tu o astfel de discuţie. De ce să go low, până la urmă, când vorbim despre campanii comerciale? Ce e discutat pe tema asta?

    PS: Eu văd un link către smartfood într-un articol controversat şi e suficient pentru o campanie, voită sau nu :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  33. luni, 3 ianuarie 2011, 13:32

    bai chinezule, tu stii cel mai bine ca am simtit problema asta de cateva ori si am si discutat pe tema asta…
    problema nu e numai la PRisti ci si la bloggeri

    bloggerii nu sunt pregatiti sa faca bani.. toti, dar absolut toti, viseaza la asta.. viseaza ca vor ajunge sa faca bani, dar raman la nivelul asta… se afunda in poezie si raman acolo

    multi primesc propuneri sa scrie articole pe 10 euro sau sa primeasca niste sample-uri sau produse in teste… unii accepta altii isi spun ca decat sa scrie pe 10 euro si sa se afle in piata ca scriu pt asa putin mai bine scriu in continuare pe gratis (mai exact pe cei 5-10 euro pe luna care se aduna din google adsense)

    pe de alta parte, PRistii seriosi urmaresc blogosfera, twittosfera, facebook etc si vor stii exact ce au de facut si la cine sa apeleze

    restul PRistilor intr-adevar au o problema si pentru asta e bine sa existe discutii ca aceasta, pentru ca in cazul in care ar da o cautare pe google sa inceapa macar sa isi faca o idee…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  34. luni, 3 ianuarie 2011, 13:33

    @Marius Matache – trebuie cumva interzis să faci dumping. Indiferent de cât de roz vedeţi voi situaţia, dumpingul a fost interzis pentru că piaţa era afectată negativ.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  35. luni, 3 ianuarie 2011, 13:34

    @Alexandru Negrea
    trebuie discutate de astea gen how low can you go pentru ca si intre noi se discuta astea, stii foarte bine
    si cred ca sunt necesare pentru maturizarea de care vorbesti tu
    si daca, asa cum zici tu, intrebarea nici nu exista, de ce te-ai enervat incat sa consideri postarea asta cea mai proasta?
    cam mult nerv pentru ceva ce nu exista, nu? :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  36. luni, 3 ianuarie 2011, 13:39

    Nervul e pentru The Fua, că îmi place să-l văd jubilând

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  37. luni, 3 ianuarie 2011, 13:40

    nu m-aș fi băgat în discuție, cum nu fac parte dintre cei care monetizează – sau chiar trăiesc – din activitatea lor online, însă am o oarecare nedumerire legată de poziția enunțată de Alexandru Negrea: cine îmi poate impune mie, ca autor/creator de conținut, prețul pe care doresc să-l cer pentru munca mea? vorbim de creație intelectuală aici, nu de șaibe (care nu se pot vinde oricât de ieftin, din rațiuni evidente)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  38. luni, 3 ianuarie 2011, 13:44

    Camil, îmi e aşa greu să reiau discuţiile astea, pentru că am mai trecut de 3-4 ori prin ele şi întotdeauna a ieşit turnul babel. Ideea e că, oricânt de mult ne-am dori noi să fim liberi şi să facem ce vrem, cea mai bună soluţie e să ne adaptăm la comunitatea din care facem parte şi să colaborăm. Aşa, de capul nostru, nu o să reuşim niciodată să trecem de un anumit nivel.

    Mă rog, nu e vorba că îţi impune cineva ceva :) E o chestiune morală…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  39. luni, 3 ianuarie 2011, 13:45

    Vai, ce subiect ai atins….si n-ai spus tot:). E atat de complex subiectul cu banii in blogosfera…de cum unii PRisti apeleaza la acelasi manunchi de bloggeri indiferenta de profil, campanie…chiar daca bloggerii respectivi n-au nici o treaba cu profilul campaniilor. Cum intarzie banii la campanii si 6-8 luni….Si atunci? Cine castiga? O, lunga discutia asta:)…

    Legat de piata si preturi…hai sa discutam in termeni de magazin. Mergi la market ca sa cumperi suc. Ce alegi? Un suc la 5 lei natural de 1 litru sau o cola de 2 litri? Sau…dai 10 lei pe un Santal natural sau 10 lei pe 5 litri de pepsi?

    Daca vrei calitate si sanatate, iei suc natural.

    Cam asa si cu campaniile..ma gandesc!:) Am sa scriu si eu ceva ofuri despre treaba asta…asa cat ma pricep si de ce m-am lovit:).

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  40. Ruben
    luni, 3 ianuarie 2011, 13:52

    Nelămurirea mea este: unde-i comunitatea?

    Doar pe Alex Negrea îl văd nemulţumit şi comentând pe aici.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  41. luni, 3 ianuarie 2011, 13:53

    A. Negrea
    din câte înțeleg eu, e ceva de felul „nu e corect ca unii să ceară prea puțin pentru un anumit serviciu (articol) pentru că mă dezavantajează pe mine/pe restul”, poziție cu care nu prea sunt de acord.
    imho, nu cred că e vorba de adaptarea la comunitate sau de moralitate (?!), ci de libertatea de alegere/acțiune a fiecăruia.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  42. luni, 3 ianuarie 2011, 13:57

    @Camil şi apartenenţa la o comunitate are nişte avantaje. Depinde care dintre poziţii îţi aduce mai multe satisfacţii. Eu am ales comunitatea :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  43. luni, 3 ianuarie 2011, 14:02

    rugaminte pentru toata lumea:
    cum deja am sters 1 comment in care cineva l-a injurat pe Alex, va rog sa fiti asa de civilizati cum stiu eu ca sunteti
    si sa ii puneti intrebari lui Alex pornind de la ideea ca e unul din cei mai cu capul pe umeri din social media de pe la noi
    multumesc

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  44. luni, 3 ianuarie 2011, 14:03

    din punctul meu de vedere, treaba sta cam asa:

    1. asta e un articol cu o targetare mai fina sa zicem, spre un public al blogului tau putin mai specializat decat generalul. PR-isti, marketeri, sociologi, jurnalisti…. Altii nu stiu cat de familiarizati sunt cu conceptul de marketing/vanzari samd. Eu inteleg ce ai vrut sa spui, fiindca sunt si eu un mic absolvent de PR si stiu ce-i aia o targetare, dar……ai inteles tu…

    2. normal ca un client apeleaza la tine, fie ca ceri 100 sau 200, dar numai in conditiile in care tu atingi publicul/targetul care pe el il intereseaza. In unele conditii, sa apelezi la un blogger pentru marketing, sunt simple mofturi. Sunt oameni/firme care NU au un departament, sau un om care sa le faca o targetare a publicului tinta a produsului, si-atunci se gandesc ei ca ar da bine sa apara si ei pe blog la Chinezu, ca ii tare si NuStiuCine a avut un oarecare succes asa, dar produsul lor nu „pusca” nici cum cu profilul „consumatorului” de Blogul lui Chinezu…..

    3. Pana sa ajungi sa ceri 100 de euro pe postare, trebuie sa treci prin pasul in care ceri 30 de euro. Si ca sa ceri 30 de euro trebuie sa treci prin pasul in care nu ceri, doar scrii. Fiindca trebuie sa iti faci un pic de branding si marketing personal. Sunt putini oameni care le au de-a gata. Si aceia sunt oameni politici si oameni de televiziune, nu sunt „de formatie” bloggeri.

    PS la punctul 3 : felicitarile mele pentru brandingul personal pe care l-ai facut pentru tine (sau felicitari pentru cine ti l-a facut.). E in topul preferintelor mele.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  45. luni, 3 ianuarie 2011, 14:07

    Pun si eu o intrebare dar nu va inghesuiti cu raspunsuri triviale ..
    Cat ar valora o postare de a mea?:)))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  46. luni, 3 ianuarie 2011, 14:10

    @surry
    o sa primesti raspunsurile exact pe masura intrebarii
    adica nu prea…
    iti raspund eu, dar doar din politete, dar si cu oaresce tristete ca, desi am rugat sa lasam caterinca la o parte la postare asta, tot ai bagat (unii ar zice ca esti troll, dar eu nu zic. inca…)
    la intrebarea asta tu trebuie sa iti raspunzi, nimeni altcineva
    pentru ca eu vin si te intreb: iti dau 5 euro sa scrii o postare la tine?
    accepti?
    daca da, atunci esti de 5 euro
    daca nu, atunci tu zici la cat de evaluezi
    daca lasi pe altcineva sa iti faca evaluarea, atunci tu pierzi

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  47. luni, 3 ianuarie 2011, 14:11

    Giulie – a punctat bine…:)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  48. luni, 3 ianuarie 2011, 14:12

    Mercy ,vezi tu facand pe „trolul” pe aici am obtinut raspunsuri si pentru ceilati poate asa reusesc sa faca altceva.
    Roger and out!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  49. luni, 3 ianuarie 2011, 14:17

    Mda, iar incepem discutia asta despre cat ar trebui sa coste un post sau un banner pe blog. Si aici, ca in alte tipuri de piete, conteaza cererea si oferta.

    Daca tu ceri 100 euro si clientul te vrea tare de tot/vede relevanta prezentei tale in campanie, atunci o sa dea. Daca nu, atunci poti sa ceri si 10 euro pe post, ca tot nu o sa-ti dea bani sa scrii.

    Treburile astea cu consiliul concurentei sau mai stiu eu ce organisme de reglementare sunt SF atata timp cat nu exista o piata cu cel putin 4-5 comunitati de bloggeri mari, care isi reprezinta interesele.

    Nu mai bine ne concentram noi pe scris mai bine, pe metode de promovare mai inteligente si pe niste strategii de vanzari? Asta daca vrem sa facem bani din blog.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  50. luni, 3 ianuarie 2011, 14:20

    hai ca simt nevoia sa-l sustin pe Alex :))

    modul in care e pusa problema e… usor dubios.

    eu unu nu mi-as fi permis sa fac o astfel de propunere unui loc 2 din Topul Influencerilor. Faceti abstractie de Chinezu. Sa zicem ca era.. nuj… Orlando pe locul 2. Eu ma uit in topul ala (pentru ca sunt PRist si stiu topul) si ma intreb daca e ok sa fac propunerea. Nu e ok. E ok sa vin cu o idee foarte inovativa ca sa suplinesc deficitul de buget.

    ce s-a intamplat aici nu ajuta deloc brandul, ba chiar s-a creat o situatie de criza pentru ca lumea o sa tina minte postul cu partile negative cu tot.

    teoretic anumiti oameni (care sunt intr-un circuit de bani multi) ar trebui sa evite aceste „semi-campanii”. care de fapt n-ar trebui propuse din start de PRisti.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  51. luni, 3 ianuarie 2011, 14:22

    @hoinaru
    tovarase studinte eminente,
    nu mi s-a propus o astfel de campanie
    am facut-o io cu de la mine putere
    tocmai ca sa am onoarea unui comentariu de-al lu’ matale acilea la mine :)
    adica tocmai pentru a discuta pe un asemenea subiect
    ceea ce, dupa cum vezi, facem :)
    PS. de ce crezi ca am zis de faza ca ma pun singur de cobai? :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  52. luni, 3 ianuarie 2011, 14:23

    Blogul trebuie să te reprezinte. Şi prin asta vreau să spun că – cel puţin din punctul meu de vedere – ar trebui să vă uitaţi mai puţin la bani şi mai mult la scriitură.

    Probabil sunt eu ceva mai relaxat decât alţii, dar mi se pare că văd din ce în ce mai multe articole care cerşesc bani printr-un stil cu totul diferit decât cel pe care-l ştiam. Şi asta e trist. Tot prostituţie se cheamă.

    Din fericire, pe blogul de faţă stilul a rămas acelaşi.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  53. luni, 3 ianuarie 2011, 14:27

    Internetul si-a castigat popularitatea prin faptul ca a fost „la liber”, in sensul ca nu reprezinta o piata reglementata, fixa, rigida etc.

    Singurul criteriu dupa care se ghideaza piata este sita rezultatelor. Exemplu: Eu fac o campanie cu Gigel, Jenel si Georgel si daca nu-mi place cum iese ma orientez spre un produs mai scump si care imi poate oferi un rezultat viabil. E foarte simpul si nu avem nevoie de Organisme care sa zica ala e un blog bun si ala e un blog prost. Ne dam cu stangu’ in dreptu’ intrducand birocratia pe care o tot blamam de ani si ani din pozitia de „freelanceri”(bloggeri).

    Incepem 20.000 de proiecte fara plan, finantare si perspective, bazandu-ne doar pe „Internetul de cumetrie”. Nu intelegem ca internetul business se supune aceluiasi set de reguli ca in orice alt tip de business si ca in mod practic tre sa invatam „afacereza” business-ului de internet ca sa putem avea o opinie corecta sau ca sa cerem STAS-uri.

    Se simte frica de competitie in piata chiar daca se prezentau bilanturi linistitoare la finalul lui 2010.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  54. luni, 3 ianuarie 2011, 14:30

    @Mircea Mester
    daca imi schimbam stilul, indiferent de cate campanii bagam aici la mine pe blog, nu cred ca mai stateai tu acuma sa imi bagi mie comentarii :)
    merci

    @fanel
    of, asta cu lipsa de strategie, de un plan cat de cat…
    e boala grea la noi, ai dreptate…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  55. luni, 3 ianuarie 2011, 14:36

    @Chinezu eu stiu cum era pusa problema de la agentie si de-asta spun ca dat-o dubios pe blog. ca sa starnesti buzz, evident. dar brandu lor saracu… s-a dus.

    nu-ti pria sa iei un pranz si sa-l mananci doar sau sa refuzi. trebuia tu sa scrii pe blog :))

    Solutia mea era in felul urmator: decat sa dau la 10/15 bloggeri niste mese de 15 lei, dadeam pe 1 blog un abonament de o luna la concurs. pentru oamenii care mananca la serviciu.

    asta asa ca idee, ca nu stiu exact ce buget au avut and stuff

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  56. luni, 3 ianuarie 2011, 14:36

    Treaba cu stricatul pietei e ignoranta. Tu ca blogger ar trebui sa stii ce oferi clientului si in functie de asta sa iti stabilesti anumite limite de pret. La fel e si cu vanzarea de link-uri.
    Degeaba ceri 100 de euro pe postare doar deaia ca a cerut si altu 100 de euro, cand tu nu poti da la schimb ce poate da celalalt. Daca ceri prea mult, iar clientul este dezamagit, a doua oara nu mai cumpara nimic de la tine. E relativ simplu.
    Oricum, cat timp faci un ban cu munca ta…e ok. Indiferent cat faci.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  57. luni, 3 ianuarie 2011, 14:51

    Aoleu, Fanele, asa vorba mare sa spui tu, ca e frica de competitie in piata :P

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  58. luni, 3 ianuarie 2011, 15:01

    @hoinaru si cum era pusa problema, daca stii de la agentie? Problema nu a fost pusa in niciun caz in modul in care ai interpretat-o tu.

    Atunci cand nu esti un nume intr-o industrie, oricare ar fi ea, incerci sa te faci cunoscut. Smart Food incearca sa se dezvolte prin social media cu o strategie care implica si ce zici tu – concursuri pe pagina de Facebook si mai urmeaza si altele, nu numai pe Facebook, am fost prezenti la BeerTweetMeet si altele, pe care nu o sa le povestesc aici pentru ca e o strategie care inca se desfasoara.

    Ce am facut noi a fost sa rugam oameni care ne-ar putea ajuta clientul sa creasca, sa-si dea cu parerea despre mancare – nu e o campanie asta, nu am obligat pe nimeni la nimic, nu am zis scrie, fa ceva, doar zi-ne daca-ti place si, prin word of mouth, sa ajungem si la alti oameni din companii, care sa devina clienti Smart Food.

    Au fost multi oameni pe care i-am rugat sa testeze mancarea, fara sa cerem nimic la schimb.
    O firma de catering care nu-si da produsele la testat n-are nicio sansa sa convinga cat de bune sunt.

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  59. luni, 3 ianuarie 2011, 15:12

    @Raluca problema era pusa mai ok decat a pus-o Chinezu, oricum ;)) asta ziceam si eu.
    cum am mai zis, eu poate nu abordam asa lumea dar indiferent de cum trebuia pusa problema, perceptia generala a fost ca s-a oferit mancare de 15 lei ca sa scrie oamenii. ceea ce nu e adevarat.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  60. luni, 3 ianuarie 2011, 15:20

    Bon, hai ca să devin serios. Cât să cer eu cu cei 100+ unici ai mei? Cât să ceară Gigel cu 500? Cât să ceară Vasile cu 1000? Asta că tot se vorbește de piață, de marketing, de vânzarea imaginii ca blogger la general, de parcă toată blogosfera cere la fel.

    E un fel de interviu cu Boc pe aici, reporterul întreabă cât va fi inflația și el ne vorbește că vom ieși din criză. Întreabă reporterul prin ce metodă ieșim din criză, Boc zice că prin planuri bine gândite. Așa și aici.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  61. luni, 3 ianuarie 2011, 15:29

    ar fi bine sa se stie cam ce preturi se practica (dar asta se vorbeste doar in cercurile restranse) sau daca zice cineva asa in gura mare o face mincinos nimeni nu va spune cat a castigat cu adevarat pe un contract unii vor zice mai putin poate din modestie iar altii mai mult doar pentru a se mandri! asta e parerea mea!

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  62. luni, 3 ianuarie 2011, 15:34

    @Raluca Duta
    daca ti-am adus detriment la brand, cum zice @hoinaru, atunci sa imi trimiti factura cu cat crezi ca a valorat detrimentul
    stii unde ma gasesti :D

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  63. luni, 3 ianuarie 2011, 17:14

    […] chinzesc de care zic îmi ridică unele semne de întrebare, mai degrabă ca PR, decât ca, LOL, blogger. Respectiv, de […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  64. luni, 3 ianuarie 2011, 17:29

    @ Alexandru Negrea
    de acord la partea cu avantajele oferite de către comunitate, ziceam doar că fiecare e liber – sau ar trebui să fie – să-și stabilească „tariful” după cum consideră de cuviință, la fel cum clientul dispune de toată libertatea să accepte sau nu condițiile inițiale…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  65. luni, 3 ianuarie 2011, 19:35

    […] Chinezu a scris de dimineata despre experienta sa de blogger cu o agentie de PR care ii propunea un proiect pt blog, dar pentru care nu avea bani: sa testeze un meniu de la o firma de catering. […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  66. neofitul
    luni, 3 ianuarie 2011, 19:56

    Lasand banii care se cer pentru diverse articole, doua chestiuni ma intereseaza
    1. De ce firmele mari nu prea platesc pentru reclama pe blogurile din top? Nu dau niciodata click pe reclamele de pe bloguri pentru ca in general sunt produse ciudate. Sunt putine bloguri care au publicitate la firme „serioase”. Cel mai cunoscut blog romanesc face reclama la nu stiu ce pasta de dinti obscura si la un eroticshop etc. etc.
    2. Se implica cineva in campaniile de pe blog? Si nu ma refer la 100 de insi. Stiu ca a fost de curand o campanie, sa ii spun asa, a lui Cantona. A pornit tot din mediul asta virtual si a ramas tot cam virtuala treaba.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  67. luni, 3 ianuarie 2011, 20:03

    Bloggerul W este mai putin cunoscut decat bloggerul X care este mai mult cunoscut si deci e normal sa ceara mai mult.Ideea e sa convingi respectivul client , ca tu ca blogger W , esti de aceea valoarea ca si bloggerul X.E ca si cum as lua un produs dintr-un hypermarket unde e mai scump , cand il pot lua mai ieftin si mai mult de magazinul din coltul strazii.
    Ori trebuie sa recitesc articolul, ori nu am dat rasp corect.Dar am prins piesa centrala.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  68. luni, 3 ianuarie 2011, 20:04

    zic de la inceput ca am citit din comentarii pana la cel al lui buddha, cu care ma identific nitel, exceptand partea cu articole proaste etc.
    sa presupunem ca eu as fi prieten cu buddha, ceea ce nu sunt, si ca buddha ar fi angajat la BCR, ceea ce nu este. din start, el piarist, si-a cultivat o relatie pe unul din cele mai mari bloguri din romania, da?
    buun, si acum susnumitul buddha are o campanie. si e prieten cu mine, pentru ca m-a cultivat asiduu. conform logicii articolului tau, el vine la mine si zice cuaie, am si eu o campanie, n-am sa iti dau bani, dar iti dau un kil de flyere cu BCR, te rog eu scrie, in virtutea bunelor noastre relatii.
    acum inlocuieste pe buddha cu tine si flyerele cu meniul ala. nu zic sa nu scrii despre lucrurile care iti plac, toti o facem, dar de aici pana la complicate strategii de marketing, e cale lunga. pe scurt, tie ti-a fost mila de fata aia si acum iti iei dedicatii :)))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  69. luni, 3 ianuarie 2011, 20:40

    Pffff…greu articol, grele comentarii. :)

    Eu vad treaba in felul urmator. Poate gresesc si daca gresesc injurati-ma. O sa scriu putin ciudat, dar cei care vor sa inteleaga, inteleg. Mi s-a propus sa intru intr-o campanie. Mi s-a oferit suma X. Nu trebuia sa fac mare smecherie (nu a mentionat nimeni ca trebuie sa scriu vreun articol). Cu toate astea, pentru acei bani, mi s-a parut ciudat doar „sa fac marea smecherie”. Si am hotarat ca trebuie sa scriu si un articol. Asa am considerat eu. Nu stiu daca asa a fost (poate nu), desi am fost printre primii care a scris un articol despre acea campanie, imediat dupa aceea au inceput si altii sa scrie. Poate da, poate nu. N-are importanta.

    Sa trecem la Chinezu. Si vin cu exemple. Cristi a scris un articol despre KLM. Nu stiu cati bani a luat si nici nu ma intereseaza. Nu doar pentru ca suntem amici, dar si pentru ca mi-a placut articolul lui, am scris si eu despre KLM. Fara sa iau nici macar un leut. Mi-a placut articolul lui si am considerat ca trebuie sa-l ajut. So…sue me. :)

    Concluzie. Vrei mai multi bani pe un articol? Vrei mai multe pretentii atunci cand cineva vine si-ti propune sa scrii un articol? Dovedeste-i acelei persoane ca daca tu scrii articolul, te faci auzit si ii faci si pe altii sa scrie/mentioneze/aminteasca/sialtesinonime. Atunci poti avea pretentii la cei 100 de euro. Daca nu, mergi pe cei 30 de euro si invata cum sa faci ca data viitoare sa ceri 40 de euro. Si tot asa…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  70. luni, 3 ianuarie 2011, 20:44

    @arhi: exagerezi acuma cu asta. Vrei sa spui ca tu niciodata nu ai scris un articol moca? Sau pe bani putini? Ori ai inceput direct cu sute de euro?

    Fiecare se vinde cu pretul pe care el crede ca il merita. Sunt multi care se vand ieftin si ofera calitate, si sunt multi care se vand scump si nu ofera nimic.

    Pe langa asta, Chinezu spune clar ca nu i-a cerut nimeni sa scrie despre cum e meniul ala. Doar i-au oferit un meniu gratis. Ca el vrea sa scrie despre, e treaba lui.

    Vedeti, aici cred eu ca e problema. Ca multi vor sa scrie doar pe bani! Nu mai scriu pentru ca lor le place produsul x si vor sa il recomande cititorilor, mereu vor sa le iasa ceva din asta. Nu spun ca e rau, nici ca e bine pentru ca adevarul e undeva la mijloc.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  71. luni, 3 ianuarie 2011, 20:46

    Ah, inca ceva. Social media inseamna relatii si prietenii. Si stiti cu totii, A-listerii, ca multe campanii s-au facut pe baza lor.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  72. luni, 3 ianuarie 2011, 21:22

    […] a ridicat o problema la el pe blog: cam cat de ieftin te-ai vinde pentru a scrie un articol pe blog? Eh, sa vezi de aici […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  73. luni, 3 ianuarie 2011, 23:04

    Cum se calculeaza influenta unui blogger – prin numarul de vizitatori?

    Pentru ca banuiesc ca se calculeaza si influenta unui post platit, ca sa justifice cheltuiala si bugetul.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  74. Glass and Iron
    marți, 4 ianuarie 2011, 09:27

    @Chinezu – asa vad eu treaba …

    Sa spunem ca am de gand sa pun in scena „Tosca”. Si ma arde buza de o soprana. Bineinteles ca as alege pe d-na Angela Gheorghiu – o „tosca” interpretata de Angela Gheorghiu este un succes ASIGURAT, ABSOLUT !

    D-na Gheorghiu are o valoare incontestabila si fiind in bransa cam stiu la ce sa ma astept. Dar am in punga ceea ce imi trebuie pentru un asemenea contract ? sau este mai bine sa ma gandesc cum ar fi fost sa … si sa ma duc catre o absolventa de Conservator ?

    Cine este regizorul ? Cine sunt ceilalti interpreti ? Unde este organizat spectacolul ? Care este viziunea artistica ? Care este scopul spectacolului ? – nu sunt soprana dar acestea ar fi intrebarile pe care le-a pune ca artist de opera. Daca sunt cunoscuta pot sa resping, indiferent de pretul oferit, si Metropolitan Opera, daca viziunea este o „tosca” de culoare in suburbiile Johannesburg-ului si trebuie sa cant mai mult dezbracata decat imbracata. Si pot sa accept si mai putin daca este un spectacol obisnuit si in folosul copiilor bolnavi de cancer. Daca sunt intr-o perioada „de acumulare” pot accepta si viziuni mai „indraznete” (sau regizori mai „neconventionali”) daca imi poate ajuta cariera. Sau daca imi este foame rau de tot nu mai astept „o tosca” si duminica asta ma duc sa ciripesc la o nunta.

    Cand nu esti o „tosca” de renume trebuie sa te gandesti si la stomac dar trebuie si sa te gandesti bine inainte de a spune „da” sau „nu”. Fiindca si tu vrei sa ai o cariera iar o idiotenie te poate „culca” la pamant.

    O soprana precum Angela Gheroghiu nu poate „strica piata”. Ea poate spune „DA” sau poate spune „NU”.

    Nu se poate impune un „mercurial”. Pretul cerut si pretul oferit (in final, poate pretul negociat) depinde de situatia particulara.

    Pot face parte dintr-un „sindicat” al cantaretilor de opera atat timp cat el imi apara drepturile dar in nici un caz daca imi impune o anumita conduita care ar putea sa imi afecteze interesele.
    Eu stiu bine cine sunt, care imi este valoarea si pana unde pot sa merg pentru a trai, pentru a promova anumite idei, fiindca in final eu am o responsabilitate – sunt o „voce” care poate fi auzita si poate influenta. Daca vreau sa fac bani fara sa ma mai gandesc la consecinte, intru in politica.

    „Bă, vezi ca strici piaţa” este o abordare idioata. de gembas care se sperie de concurenta. Dar poti spune „Bă, tu vinzi gloabe şi ne faci de râs p-aci”.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  75. mihai ionut
    marți, 4 ianuarie 2011, 12:06

    @Arhi

    mie mi se pare corecta abordarea astora de la agentia de PR. cum ar fi putut sa faca vreo propunere pentru clientul lor ne avand bani si awarness ioc.

    mi se pare ca au fost chiar foarte destepti. fara bani pe un brand complet necunoscut nu cred ca s-ar fi bagat vreun blogger intreg la cap sa faca ceva. asa ca pare foarte logic ca pasul 1 sa fie sa dea mancarea in teste fara sa aiba nicio pretentie si ulterior daca e loc de asta sa propuna chestii de facut celor care au vazut ca produsul e ok.

    eu zic ca PR si-a jucat foarte corect si prudent cartile aici + bravo lor ca au convins clientul sa-si dea produsele in teste fara pretentii in loc sa imparta flyere in metrou.

    mai mult am vazut Smart Food si la Beer Tweet Meet unde nu m-a facut sa ma implic dar mi-a ramas pe creier intr-un mod pozitiv, am comandat si imi place.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  76. marți, 4 ianuarie 2011, 12:10

    Hai sa iti dau si eu 3 hamburgeri sa imi scrii si mie un advertorial :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  77. marți, 4 ianuarie 2011, 12:35

    da suna interesant

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  78. marți, 4 ianuarie 2011, 12:38

    @panga sandu
    comentariul tau e o chintesenta a substantei celor care comenteaza cand nu au ce spune
    te rog, pe viitor, sa te abtii de la comentarii de genul asta aici pe mine pe blog
    mai ales ca stiu sigur ca poti mult mai mult de atat
    multumesc pentru intelegere

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  79. marți, 4 ianuarie 2011, 15:37

    nu am vazut pe nimeni, e drept, spicuind sa intrebe un lucru important.
    unde-i transparenta? sau practica platii justifica lipsa ei? ce ne facem atunci?
    acceptam ca a aparut un nou canal de reclama? anume randurile pe bani?
    sunt de acord, dar trebuie sa aprobam atunci si tonomatele, asa numitii jurnalisti ce scriu la fel, pe bani.
    sa nu uitam totusi ce inseamna un blog, de la ce a pornit numele, implicit notiunea. cadem in derizoriu!
    mai am ceva totusi, suta aia pretioasa se incaseaza si pentru denigrare? altfel zis, am eu o boala pe tine chinezule, de-ti dau o suta, scrii rahaturi despre tine?
    IMHO: pe bani, orice, hai sa legalizam si prostitutia!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  80. miercuri, 5 ianuarie 2011, 10:47

    În treaba cu PR nu mă bag prea mult. Am lucrat ca PR vreo 3 luni. Mi-am jurat să nu mai „gust” din „bunătăţi” de-astea. Nu am stofă.
    În ceea ce priveşte treaba cu vânzările, cât cere bloggerul X şi W pe un articol – well, treaba asta nu se întâmplă doar la noi. Pe bloggerul W îl văd un fel de indian sau filipinez (god, i hate’em), în timp ce pe bloggerul X il văd un englez, să zicem.
    W in haine indiene poate se mulţumeşte cu puţin, pentru că în lumea sa $30 inseamnă mult. Pe când X în haine London Fog englezeşti cere $100, din acelaşi motiv: banii au o altă valoare în lumea lui.
    Dacă bloggerul românaş gândeşte în termeni situaţionali strict româneşti, da, pentru el un model devine bloggerul W. $30 înseamnă 100Ron (or something). Deci i se pare mult pentru un articol, un post. Şi dacă tu ca blogger vrei să faci bani cât de-o pâine şi atât, poţi gândi ca el.
    Dar dacă nu te subestimezi, nu te mulţumeşti cu puţin, îţi ştii clar poziţionarea pe „hartă”, atunci $30 = 0.
    În mod normal, un articol de 500-800 words este estimat la $150.
    Poate ar trebui şi clienţii să mai „arunce” un ochi pe piaţa world-wide, înainte să strâmbe din nas la preţ. :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  81. vineri, 4 septembrie 2015, 16:00

    Deși este un articol din 2011, îți adresez eu câteva întrebări în 2015.

    1. Pe ce criterii e mai ok sa îți fixezi prețurile? la mia de afișări sau la numărul de unici?
    Aici știu că e mai complex răspunsul deoarece contează dacă nișa advertiserului bate cu ce scrii tu.
    2. Piața poate fi stricată de alții, acum 6 luni a venit un shop online la mine, după ce i-am spus cât cer pentru 6 luni de „gazdă” mi-a aruncat direct deastea că pe site-ul x (un soi de piața de bloguri) cumpăr cu 3-4 euro un link și au mai mult trafic ca tine. L-am invitat frumos să meargă acolo, să se tocmească în târg. Și acum întrebarea , pe ce criterii negociezi?
    3. La ce se mai uită acum un advertiser? Trafic, comunitate știu, pe lângă astea?
    4. Cum intri in lumea PR-istilor din postura de blogger?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 4 septembrie 2015, 16:53

      Deși e din 2011, e actual și azi. În mare… :))

      1. E ca la bere. Îți stabilești tu prețul în funcție de clienți ai, cine cumpără, inclusiv câte afișări și câți unici, cum zici tu. Nu există un mercurial universal valabil.

      2. Vezi ce am zis la punctul 1.

      3. La comunitate în primul rând. Dar la o comunitate cu trafic :D

      4. Cu greu :)) Dovedeste-le ca esti profi. Contacteaza-i. Cere-le info. Scrie despre brandurile de care se ocupa de gratis. Si ai rabdare. S-ar putea să îți iasă. Dar s-ar putea să nu…

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • vineri, 4 septembrie 2015, 17:00

        Îți mulțumesc pentru răspuns.

        Eram curios la punctul 4, sunt abordat foarte frumos de PR-iști dar nu pentru că sunt blogger (nici nu știu că sunt blogger) ci pentru poziția și compania la care lucrez, treburile sunt total diferite.
        Vin la mine/noi pentru că suntem un Brand și vor să intre în curte, deci sunt foarte drăguți dar dacă aș fi blogger, ținând cont si de traficul mic, probabil aș fi în spam :)

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
        • vineri, 4 septembrie 2015, 17:02

          Nu zice hop până nu sari! Să știi că toți am fost cum zici tu, mici la un moment dat :)

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *