09.12.2016

Numai noi suntem blestemați cu conexiuni mobile pastă?

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Cei care îmi citiți de ceva vreme blogul știți că le-am adresat de multe ori celor de la Vodafone niște ziceri din suflet, care, recunosc, au fost niște gherțoisme în majoritatea lor. Ca regulă generală, eu sunt un băiat tare simpatic. Asta până ești gherțoi cu mine, moment în care, absolut deloc pe principiu religios al întoarcerii obrazului, devin și eu gherțoi. Recte gherțoismul din adresările mele către Vodafone.

Mai nou supărarea mea față de ilustra companie ține de execrabila conexiune mobilă pe care o oferă de câteva luni încoace. Sunt din ce în ce mai rare momentele în care reușesc chiar să lucrez ceva pe conexiunea mobilă de la Vodafone. Iar eu nu stau pe torente, nu descarc nimic, nu mă joc jocuri on line, vreau doar să accesez niște nenorocite de conturi de mail și niște nenorocite de siteuri sau bloguri ca să îmi pot face nenorocita de treabă ca să pot plăti nenorocita de factură de la Vodafone.

Eu știu că vor cât mai mulți abonați și că, pe românește, nu lărgesc țeava aia pentru internet mobil tocmai ca să țină costurile jos (știu de la cineva din boardul vostru, așa că nu vă mai chinuiți să îmi explicați ce și cum), dar asta e o atitudine care pentru mine e echivalentă cu a scrie pe factura, care vine cu o meticulozitate imperială, ”Plătește, fraiere, care ești”. Matematica e simplă: mai mulți abonați pe aceeași țeavă rezultă conexiune mobilă al cărei slogan ar putea fi ”Nu-i kilo cum e mega, dar nouă așa ni se pare”.

Cel mai trist, însă, în toată supărarea asta a mea, este că foarte multă lume îmi spune că și celelalte companii au aceleași probleme și aceeași atitudine gen ”ia-le banul și lasă-i să chițăie”. Așa că trecerea de la Vodafone (cu care am o relație de peste 10 ani, dar niciodată nu a fost așa de rău ca în ultimul an și jumătate) la o altă companie este ca și cum aș scăpa de dracu și aș da de mă-sa.

Oare suntem noi blestemați să avem astfel de servicii? Să ne uităm la reclamele lor aspiraționale, să ascultăm muzica, excelentă, de altfel, din reclame și să ne placă atât de mult? Iar apoi să uităm instant că ăia care au astfel de reclame minunate au început să ne livreze servicii din ce în ce mai proaste? Ce dracu e cu noi, oameni buni? Numai la noi se întâmplă de astea, în alte țări or fi clienții mai cu moț?

Vă întreb pe voi pentru că a întreba companiile cu pricina nu are nici un rost. Pentru ele întotdeauna noi, clienții, plătitorii de factură suntem de vină. Întotdeauna.

PS. Unii mi-au spus că e greșit să am o astfel de atitudine față de Vodafone, care e una din companiile care aruncă cu cei mai mulți bani pe piață. Și cum și eu fac parte din piața asta și încerc să atrag banii… do the math. Dar profit de ocazie pentru a transmite un mesaj celor de la Vodafone: NICIODATĂ nu o să accept o campanie de-a voastră atâta vreme cât serviciile pe care le livrați nu se îmbunătățesc. Faceți ceva să îmi recâștigați respectul pe care l-ați avut din partea mea cu câțiva ani în urmă și apoi mai discutăm.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Un eveniment la care voi participa cu mare plăcere

Cu ce-am rămas io după WordCamp Bulgaria. Top 10

12 comentarii

  1. luni, 4 octombrie 2010, 07:21

    Nu suntem educati de media sa refuzam. Si daca refuzam cate optiuni ai? Cred ca e decat senzatia ca alegi ceva, te-au ales ei pe tine pana sa iti dai seama. :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. luni, 4 octombrie 2010, 07:53

    Ma intreb daca eu ma voi casatori pe munte lumea ma va vedea pe net cu ajutorul modem-ului de la Vodafone :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. luni, 4 octombrie 2010, 07:57

    …pentru ca aici ti se raspunde „daca nu-ti convine, pleaca”. de-asta…
    suntem vinovati ca am ramas, si trebuie sa inghitim.
    dar tot renunt la modemul lor. se taraie si altii, dar parca mai ieftin.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. luni, 4 octombrie 2010, 09:25

    La solutii de internet mobil nu ai prea multe optiuni din pacate. Eu le folosesc doar pe post de back-up si pentru minim de trafic pentru ca indiferent ce am testat am avut parte si de minunatele experiente cu viteze de acum zece ani pe dial-up sau lipsa semnal… Sunt si momente cand merg rezonabil, dar cu toate promisiunile de super viteza sunt departe de ceea ce am prin fibra optica.
    Asta e, daca te tot misti de colo colo, va trebui sa te obisnuiesti sa ai net cu picatura :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. luni, 4 octombrie 2010, 09:27

    sunt intristat, nu suparat
    suparat pot sa fiu daca mi se intampla ceva o data si apoi gata, treburile revin la normal
    dar starea asta de bataie de joc din partea tuturor companiilor nu poate decat sa te intristeze peste masura
    si sa te intrebi daca chiar ne meritam serviciile astea…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. luni, 4 octombrie 2010, 09:43

    Nu mai….ei au 7,2 mbs si poti sa-ti transmiti nunta prin streaming de oriunde… de oriunde, da? :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. luni, 4 octombrie 2010, 10:32

    Pai cum domnule Cristi…e simplu. In alte tari clientii nu sunt mai cu mot, ci companiile (chiar cu aceleasi brand-uri ca astea romanesti) au straini la conducere. Aia au alta educatie, in general non-marlaneasca. Chiar si daca sunt deosebit de avari unii dintre acei sefi, au undeva bine insurubata in spatele capului,, notiunea ca, daca nu respecti clientul, te-ai dus pe copca.

    La Romanica e frumos cand vad oameni care se implica in campanii anti-nesimtire, strangem gunoaie, strangem bani pentru oameni bolnavi care au nevoie de tratamente scumpe, descurajam omu’ sa fie bizon in trafic, ok. Imi plac astea, pentru ca isi vor face efectul, probabil, peste cine stie cat timp.
    Dar pana atunci…sa nu va imbatati cu apa rece. Tot aia sunt. Care vor sa devina ultrabogati ieri (chiar daca indirect, jefuiesc abonatii si ling sefii ca sa li se dea buget + salarii mai mari) si sunt pusi pe furat in stilul romanesc, nesimtit.
    Aia din afara, din cate inteleg, fura si ei, dar se straduiesc sa fie cat mai insesizabil, ca un fel de mic comision. Cand se mai descopera cate un furtisag, unii dintre consumatorii care afla nici macar nu considera ca e grav, tocmai pentru ca e ca un mic comision.
    Si la un moment dat, comisionul respectiv ajunge oficializat, eventual ceva campanie de imagine „fara costuri ascunse!” si uite cum nesimtirea mai putina duce la servicii mai bune. Nu, nu sunt mai cu mot clientii straini.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. luni, 4 octombrie 2010, 11:02

    Trebe concurenta aici. Ia sa mai fie inca 3-4 companii de servicii mobile, sa vezi cum merge si conexiunea cum trebuie si mai ramane si pretul jos.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. luni, 4 octombrie 2010, 18:54

    Am avut acum cativa ani o problema cu monopolul Romtelecom, si am avut (am in continuare) aceeasi problema cu Electrica, Romgaz (si cam toti reprezentantii regiilor statului care au monopol pe un segment de piata), insa recent observ si atitudini similare de la companii private. Unde mai pui ca sunt si reprezentanti ai unor branduri extraordinari de mari (Vodafone de exemplu).
    Cineva a spus ceva de concurenta – pey este destul de clar ca exista si se numeste in primul rand Orange si Cosmote. Deci nu concurenta e problema pentru ca iarba nu e mai verde pe partea cealalta. Probabil ca se aduna la cate sueta din cand in cand tanti Liliana Solomon cu neaThierry Millet si cu nea Stefanos Theocharopoulos (pentru cine nu stie, acestia sunt cei 3 CEO ai Vodafone, Orange si Cosmote) si discuta soarta natiunii. Deh…concurenta concurenta dar nimeni nu vrea sa coboare sub un standard tarifar minim.
    Altfel eu nu imi explic situatia, si ca ei sunt si companiile de servicii TV, internet samd.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. George
    luni, 4 octombrie 2010, 23:26

    Te poti plange de orice in RO dar nu de telecomunicatii si internet. Traiesc in DE si serviciile de telecomunicatii de aici este mai slaba decat cea din RO. Viteza UMTS/3G la internet mobil este aceeasi si majoritatea limitata in 300 mb dupa care trece in GPRS. Vodafone DE are limita la 1GB si O2 are si optiune Flat la trafic dar preturile sunt mult mai mari. Eu astept 3 saptamani sa-mi instaleze DSL ca m-am mutat iar la prima chirie am asteptat 2 luni si am colegi care au asteptata 5 luni iar abonamentul minim de pe piata e 14 eur si unul decent 25 eur. Cu telecomunicatiile si internetul, RO sta bine, chiar nu este cazul sa te plangi. Bine, ca fiecare operator isi face infrastructura dupa cum vrea muschiul lui (vezi maldarul de cabluri agatate la universitate) e alta poveste si nu e deloc ok. In DE singura infrastructura pe care circula informatie este Deutsche Telekom si toti operatorii sunt obligati sa o foloseasca pe asta fara sa isi mai traga ei cabluri.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. marți, 5 octombrie 2010, 06:37

    @George
    eu platesc mai mult de 200 de euro pe luna la vodafone, deci am pretentii
    bunul simt de care ma plang si care lipseste decisiv comaniilor romanesti de pe piata asta se numeste minciuna in fatza
    adica, spre exemplu, vodafone are acum o campanie cum ca si de pe varful muntelui ai o viteza de nu stiu cati mega
    ceea ce e o mare mizerie, caci nu poti spune cateva mega la viteza melcului turbat cu care livreaza serviciul
    intelegi, prietene?
    le cer dor bun simt, adica sa imi spuna direct: bai fraiere, care esti de imi dai mai mult de 200 de euro pe luna, nu putem sa iti livram 7 mega cum ne lauda, ci te tinem la 60 k, ca atata putem ca suntem firma pizdoasa
    iar comparatia ta germania-romania este atata de savuroasa incat o sa ma opresc aici ca sa pot rade in liniste

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  12. cornel
    marți, 5 octombrie 2010, 18:21

    La mine este un caz particular, zona nu este, nu a fost acoperita de telefonie fixa (jud. buzau, munte), si eu am incercat cu toti, de nevoie am revenit la modemul romtelecom, execrabil. Dupa stiinta mea reclama mincinoasa trebuie reprimata. Cine sa o faca??? Organizmul de reglementare a telecomunicatiilor, protectia consumatorului, consiliul concurentei?? Fiecare dintre acestea fac figuratie profesionala, am facut demersurile pe aceasta speta si nimic concret. Dl. ,,chinez,, problema d.-voastra individuala este de 200E/lunar, a mea mai mica in lei sau euro, dar comun avem bataia de joc, reala a guvernului/presidentiei fata de poporul clamat, a autoritatiilor fata de cetateni, a companiilor fata de consumatori, samd. Ce constat, imbucurator este ca exzista competente autentice. Ma gandesc de pilda la un proces, al unor tineri avocati, ce doresc natural afirmarea, asistati de tineri din IT, cu semnificative despagubiri materiale ce pot acoperi onorariile de specialitate, dupa ce se pronunta instantele. Actiunea trebuie dublata/poate si in presa. Se poate actiona, ma uitam la tv la tineri aceia cu racheta la ce a atins 40 km. inaltime. Au realizato prin voluntariat si sponsorizari, sa nu amintiti ca potentialul premiu a fost mobilul moral, nu in principal. Pe proiect sa pliat si marina militara si autoritatea de control aerian etc. Peste tot sunt oameni tineri, competenti, onesti, in principal este vorba de lipsa de proiecte si mobilizare. Toate cele de bine, cornel.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *