04.12.2016

Ia să vedem cine minte? Sindicalistul sau Ministerul?

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Se dă declaraţia de mai jos a lui nenea sindicalistul, al cărui nume, mă scuzați, îmi scapă, şi care ne vorbeşte de 5,5 miliarde de călători pe care îi transportă CFR pe an.

Apoi se dă materialul de mai jos al Ministerului Transporturilor, care ne anunță că în 2009 au călătorit 77 de milioane de pasageri. Click pe foto dacă te pasionează să vezi plictiseala asta tabelească mărită.

Indiferent ce metode de calcul am aplica și în ce sistem de referință am lucra, diferența dintre cele două statistici e zdrobitor de penibilă.

Așa că îmi rămâne doar să mă întreb, dând a lehamite din mână, cine e mincinosul, sindicalistul sau funcționarul de la minister care a făcut tabelul ăla? Sau, ca variantă de lucru, sunt atât de tăntălău eu, că nu mai pricep nimic din trasnportul ăsta făcut pe baze super-moderne…

PS. Pentru cei care nu au înțeles că postarea asta a fost la mișto, o repet: postarea a fost la mișto.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Azi dau drumul la ”Ghici România mea”, ceva frumos, zic eu

Ghici România mea, episodul 2. Mănăstiresc…

9 comentarii

  1. marți, 14 septembrie 2010, 07:43

    Hai ma, ca nu-i asa mare diferenta… :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. marți, 14 septembrie 2010, 08:25

    nene asta sindicalist e pe dinafara total, habar nu are ce inseamna miliarde, asta e clar ;)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. marți, 14 septembrie 2010, 09:53

    Miliarde? : )))) Treziți-l la realitate :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. marți, 14 septembrie 2010, 09:56

    Pai stai asa, ca n-ai inteles … uite cum sta treaba:
    Ce-i de pe hartie sunt cei care au cumparat bilet, pe cand cei precizati de catre nea sindicalist sunt in total, cei fara bilet si cei cu bilet :)
    In concluzie, avem 5.500.000.000 – 70.332 calatori care „merg cu nasu’ ” :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. Calin
    marți, 14 septembrie 2010, 10:06

    Mie nici unul din numere nu mi se pare real. Unul prea mare, celalalt prea mic. Zic mic pentru ca sunt oameni care fac naveta cu trenul. Asta inseamna ca un singur om de ala face 700 de drumuri pe an (aproximativ evident si dus-intors). Si navetisti de astia sunt multi. Plus daca mai iei si aglomeratia din trenuri ai crede ca numarul e destul de mare. Zic si eu.

    Un lucru in schimb pare foarte veridic. Din statistica CFR se vede ca numarul de pasageri scade de la an la an. Si destul de mult. Daca nu altceva atunci macar asta ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru CFR. Mai ales ca lucrurile in transport acu incep sa creasca. Am citit pe undeva ca BlueAir vrea sa bage pe langa cursa Bucuresti-Cluj si Bucuresti-Timisoara, si pe termen lung sa mearga si la Iasi, cu preturi apropiate de cuseta CFR. La acelasi pret, 45 de min versus 11 ore …. Te-ai prins nu? Chiar si sa fie putin mai mult tot se merita.

    Good luck CFR. Si cum se zice pe la noi prin maramu … Dumnezo cu mila

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. marți, 14 septembrie 2010, 10:45

    @birkof Sunt mii de pasageri. Deci, 70.332.000 calatori :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. marți, 14 septembrie 2010, 10:55

    @Calin intr-adevar, foarte ingrijoratori indicii din statisticile anuale, insa la noi daca ceva a mers il lasam asa in continuare, nu schimbam nimic.
    Este un trend, pentru a scapa de cheltuieli, valabil in toate domeniile, in loc sa imbunatateasca serviciile oferite ca sa atraga cat mai multi clienti ei dau afara ajangati pe capete!!!

    Totul tine de mentalitate noastra.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. Calin
    marți, 14 septembrie 2010, 11:12

    Da, reducerile sunt o problema.Din pacate lumea nu isi da seama ca pentru a castiga (bani, clienti) intai trebuie sa investesti (bani, timp, energie). Singura solutie pentru profit este cea de scadere a cheltuielilor. Sunt sigur ca pe termen lung, daca CFR ar investi bani in intretinere, timp si energie in educarea angajatilor (si subliniez educare si nu pregatire, ca toti stiu ce si cum sa faca, doar ca nu au chef sa faca asta bine, iar atitudinea e o chestie de educatie), si-ar putea atrage multi clienti. Asta pentru ca trenul inca ofera acces facil in multe locatii, poate fi mult mai confortabil decat un autobus inghsuit, iar timpul mai scurt sau asemanator cu autobusele.

    Propun sa punem bani impreuna si sa cumparam CFR-ul. Facem o campanie asemanatoare cu cea pentru ateneu … Un leu pentru CFRu

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. Gheorghe
    marți, 14 septembrie 2010, 21:15

    Luati si cititi articolul Băsescu de azi şi Vântu de ieri, pe
    http://taxapenonvaloareaadaugata.blogspot.com

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *