08.12.2016

5,5 miliarde călători și CFR o suge în continuare

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Văd dimineața asta la Realitatea un lider sindical care ne spune că CFR transportă 5, 5 MILIARDE de călători pe an. Dacă a adevărată informația asta, atunci stau să mă gândesc, ca prostu’ din popor, firește, nu ca managerii de management cu salariile de înțepenești din CFR și nici ca și, firește, mințile luminate din Ministerul Transportului, după cum urmează:

Gândul 1. Având în vedere miliardele de euro provenite din încasări (să zicem, pentru ușurința demersului comunicațional că media pe calător e de 1 euro pe călător, ceea ce e ridicol, știu, având în vedere prețurile cretine pe care le practică CFR), cât din banii ăștia intră în confortul călătorilor și cât în bătaia de joc cu care ne lovește CFR?

Gândul 2. La un asemenea volum al încasărilor și cu atâta subvenționare de la stat, faptul că CFR are mereu și mereu probleme cu banii mă trimite fix la două explicații, care, cel mai probabil, se întrepătrud majestic întru futerea călătorilor cu CFR: se fură de se rupe și/sau managerii sunt vaselină.

Gândul 3. Vă rog să vă gândiți așa, pe repede înainte, cum se uită niște manageri adevărați, care știu cum să scoată profit din fiecare bănuț, la risipa fenomenală de la CFR și la, pe cale de consecință, la bătaia de joc pe care o livrează călătorilor, aceasta fiind, îmi pare, capitol ferm în strategia CFR.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Astăzi refuz să mă uit la meciul României cu Belarus

Vă propun să ajutăm un caz social disperat: Roberta Anastase

11 comentarii

  1. duminică, 12 septembrie 2010, 09:03

    miliarde????? poate milioane…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. Ruben
    duminică, 12 septembrie 2010, 09:37

    5,5 miliarde de călători pe an înseamnă 15 milioane de călători pe zi. România are 20 de milioane.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. duminică, 12 septembrie 2010, 10:22

    dragilor, nu va certati cu mine
    asa a zis nenea ala de la sindicate, care avea niste statistici
    a mai zis ca transportatorii privati transporta doar 200 de milioane pe an

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. duminică, 12 septembrie 2010, 10:26

    Nu stiam de ce asa de aglomerat in Bucuresti in zona Garii de Nord… Toata populatia globului vine la Bucuresti sa se dea cu CFR-ul :)
    In ultimul an, n-am mers decat de 2 ori cu CFR-ul – Bucuresti – Suceava noaptea cu vagonul de dormit si a fost super ok… curat, mirosea bine, nici prea frig, nici prea cald… taman bine… asta nu insemna ca nu cred ca e jale la CFR.
    Tocmai vin din Kazahstan… aici au tren spaniol Talgo intre Almaty si Astana :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. duminică, 12 septembrie 2010, 13:24

    Probabil sînt nişte greşeli în statisticile lu” nenea de la cefereu dar asta ne interesează mai puţin. Aş vrea, prin comparaţie să te fac să înţelegi cum stau lucruruile. Pentru că sînt gălăţean am un exemplu foarte clar, Sidex-ul. În urmă cu ceva vreme acesta era administrat de stat, era numit „gaură neagră” şi era sperietoarea oricărui cetăţean din această ţară cînd se amintea de cheltuielile care trebuiau suportate de populaţie cu această măgăoaie. Între timp a fost cumpărat (a se citi „donat”) celor de la ISPAT şi peste noapte a devenit o mină de aur.

    Dacă ne întoarcem către cefereu acum vezi similitudinile dintre cele două cazuri? Înţelegi de ce trebuie cefereul umilit, jecmănit, jumulit, terfeleit, amanetat, sacrificat? Ca peste cîteva luni să fie servit pe tavă unor străini care „ştiu ei” să scoată bani din piatră seacă.

    De foarte mult timp nu mai am nici un sentiment pentru această ţară şi locuitorii ei dar am o întrebare retorică pentru turma care populează acest tărîm: cum rămîne cu sloganul „nu ne vindem ţara!”?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. duminică, 12 septembrie 2010, 16:45

    @chinezu
    cum sa nu te certam? ai dezvoltat un intreg articol acuzator bazat pe niste cifre tembele, fara sa faci un calcul elementar si fara sa adaugi si varianta „Daca NU e adevarata informatia”. Nu se face.

    Altfel, ca banul statului (public, al nostru) e managerizat prost, e un truism. Totusi, CFR-ul a ajuns sa fie un mijloc de transport destul de civilizat. Daca internetul ar fi disponibil si la alte clase decat Business, ar fi chiar excelent. Mai trebuie redusa durata calatoriilor, lucru care tine in cea mai mare parte de infrastructura si care, din cate stiu, nu tine de CFR Calatori; din pacate aici e ca la autostrazi…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. duminică, 12 septembrie 2010, 17:09

    Astea is sfuri cu 5.5 miliarde cand noi suntem 22 miloane cu toti …

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. duminică, 12 septembrie 2010, 17:45

    bai, baieti
    unii dintre voi nu prea se pupa cu stilul meu de a scrie
    ia sa ridice mana sus cati dintre voi au crezut ca eu cred faza cu 5,5 miliarde?
    am folosit-o la misto tocmai pentru a scrie cele 3 ganduri de mai jos
    care, indiferent ca e vorba de 1 calator sau de 14 catralioane, raman ferme si irefutabile
    pentru ca indiferent cate zeci de miliarde de catralioane de euro o sa face cfr, noi tot o sa calatorim in conditii de cacat, iar ei tot nu o sa aiba bani la cat se fura de acolo

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. duminică, 12 septembrie 2010, 17:46

    @Paul Muresan
    prietene, daca vrei presa, obiectiva si deontoloaga, cauta in alta parte, nu aici la mine
    eu scriu, cum sa iti spun eu, asa mai abscons, mai de-ampulea
    si asa o sa scriu mereu, singurul calcul elementar pe care o sa il fac vreodata va fi ala ca asa vrea muschiul meu sa scriu
    ceea ce iti doresc si tie

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. luni, 13 septembrie 2010, 13:28

    Prostia la CFR e faptul ca angajatii incurajeaza frauda.

    Cum poate CFR-ul sa faca bani daca nasul cere bani in loc de bilet, daca nu exista controale care sa dea amenzi? Ar putea fi implementat un sistem de intrare pe baza de bilet, astfel nasul ar fi eliminat din ecuatie.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. marți, 14 septembrie 2010, 07:33

    […] Pentru cei care nu au înțeles că postarea asta a fost la mișto, o repet: postarea a fost la mișto. Tagged cfr, chinezu, ministerul […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *