05.12.2016

Ce fel de șofer ești? Nu e ușor răspunsul, să știți

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Sunt șofer de vreo 15 ani. Și sunt unul chiar bun, iertată fie-mi modestia :)) Sau nu? Până la urma urmei, ce înseamnă să fii șofer? Să știi conduce bine și foarte bine mașina sau să mai ști și niște chestiuni de alea administrative, să le zicem așa, cum ar veni când trebe să schimbi uleiu și alea alea, ce ulei e mai bun pentru mașina ta, știți voi, ați înțeles ideea?

Hai să mă dau pe mine ca exemplu, că așa e fair. Eu unul am câteva sute de mii de kilometri conduși până acum dar habar nu am ce tip de ulei de motor folosesc pentru Nissanul meu. Mă duc la service când știu că e vremea să schimb uleiul și filtre și alea, alea, arăt mecanicului un bidionaș în care mai am tot timpul puțin ulei și zic că de ăsta vreau. Dacă are ”de ăsta” e bine, dacă nu, îi zic să pună ce are el mai bun. După care, firește, uit instant ce ulei mi-a pus :))

M-am gândit la lucrurile astea, pentru că am primit pe mail filmul de mai jos (în cadrul unei discuții care s-ar putea lăsa cu o campanie acilea pe blog, dar despre asta mai încolo :D). În timp ce vă uitați la film, ia puneți-vă și voi întrebarea ”Ce fel de șofer ești?” că io încă nu m-am dumirit :))

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Bă, nici la mare nu scap de paparazzi…

Adevărata știre despre Robert Turcescu

14 comentarii

  1. Mihai Baboi
    luni, 16 august 2010, 10:09

    La mine e mai simplu. Sunt sofer fara masina. Permis de 4 ani. Condus sub 1000 Km dar fara incidente :) . Ca orice altul de genul asta, plin de teorie, dar niciodata pus in practica, pentru ca nu am avut pe ce. Si asta ne aduce la concluzia ta. Ce fel de sofer sunt? Greu de spus…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. gusteru
    luni, 16 august 2010, 10:18

    In functie de motorizari(diesel sau benzina) se folosesc anumite tipuri de uleiuri de motor.Uleiurile de gradul 0W30, 5W30 şi 10W30 nu trebuie în nici un caz să fie utilizate la motoarele diesel.Gradele 20W40 şi 20W50 sunt interzise la toate motoarele.Pentru a facilita pornirile la rece ale motoarelor diesel (sub -15°C), se utilizeaza ulei de gradul 0W40.Producatorii recomanda folosirea aceluiasi tip de ulei pe toata durata de functionare.Schimbarea uleiului se face in functie de r
    recomandarile fiecarui producator.Te-am lamurit?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. chinezu
    luni, 16 august 2010, 10:29

    nope, dar ma bucur ca ai facut efortul si ca ai aratat ca te pricepi :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. chinezu
    luni, 16 august 2010, 10:30

    la tine e simplu, bai, esti sofer… incepator :))))))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. Buburuza
    luni, 16 august 2010, 10:30

    Eu stiu ca sarma aia cu care se verifica uleiul se numeste jojă :) si cred ca e prinsa pe la motor, cu un clempuș. Si chiar dac’asa sti sa ridic capota (cic’ar fi o clapeta pe undeva, in partea stanga) oricum nu mi-ar fi de nici un folos, pentru ca habar n-am care este busonul de la ulei si nici cum se masoara nivelul. In schimb, am la bord un becusor care clipeste si ma anunta cand trebuie sa rog un coleg (barbat) sa mearga la service cu masinuta mea pentru schimbul de ulei.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. chinezu
    luni, 16 august 2010, 10:34

    aoleooooooooo :)))))))))))))))
    io nu sunt in halul asta :))
    dar ma simt bine cand vad ca sunt altii si mai si :))))))))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. Mihai Pintilie
    luni, 16 august 2010, 10:42

    Daca vorbim de sofatul in sine – sunt un sofer bun.
    Daca vorbim de partea tehnica – prefer sa ii las pe altii care sunt mai buni.

    Dar testul din film a fost efectuat in conditii ideale: masina buna, autostrada, etc. Pentru marketeri e suficient de relevant. Dar pentru ceilalti, in ce masura?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. gusteru
    luni, 16 august 2010, 10:45

    Ah, am uitat sa mentionez ca in filmulet nu se specifica tipul motorului(diesel sau benzina) si nici tipul uleiului folosit.Doar brandul.De asemenea, masina nu a fost testata in conditii normale (circulatie urbana/rurala, praf, clima specifica fiecarei tari, variatii ale vitezei,etc) ci doar in conditii de test.Nu mie se pare relevant testul, prea „sintetic” :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. Mike
    luni, 16 august 2010, 10:50

    Pana la urma calitatea de sofer nu are nici o legatura cu tipul de ulei folosit, asta e treaba reprezentantelor auto. Te duci la revizie, dai caietul de service, si asta e … inginerul/mecanicul de acolo trebuie sa isi faca treaba.La noi inca au ramas diverse „mosteniri” de pe timpul cand toti umblam cu Dacia 1300-1310, cand toata lumea invatase sa isi faca diverse reparatii, cand ne faceam schimbul de ulei in spatele blocului, etc… Iar acum toata lumea stie sa dea sfaturi, la o bere, pe net, etc.
    Referitor la film, problema se pune exact ca si in cazul filmelor cu diverse numere de magie, cine poate „certifica” daca ce e in film este real :). Plus diverse alte aspecte…
    Pentru a-ti evalua calitatile de sofer mai bine te gandesti de cate ori tai calea altora sau blochezi o banda intreaga din cauza ca te-ai inscris tu ca vaca, de cate ori parchezi pe trecerea de pietoni si lasi masina cu avariile pornite (asta asa, ca ai tu treaba pe acolo, sau ca trebuie sa iti iei tigari „de pe colt”), de cate ori depasesti sau te bagi in fata altuia pe principiul „lasa ca pune el frana”, de cate ori mergi noaptea cu stopurile de ceata aprinse, si ar mai fi destule situatii :)

    Eu zic sa lasam uleiul si problemele mecanice pentru cei avizati sa faca asta, si sa ne evaluam intai comportamentul din trafic pentru a vedea cat de soferi suntem ;)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. Serginho
    luni, 16 august 2010, 11:17

    Inca nu sunt sofer… dar am inceput sa prind mai multe de la tata si nu mai e mult pana dau de carnet… cateva luni. :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. PDorinF
    luni, 16 august 2010, 12:59

    Sunt şofer de un an şi o săptămână… ce şofer pot să fiu ? :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  12. Adi Dragoş
    luni, 16 august 2010, 13:02

    Una e să fi şofer bun, alta e să ai cunoştinţe de mecanică.
    Eu mă consider un şofer bun – cam 100000 km în doi ani, fără evenimente sau întârzieri, dar tot n-am idee ce ulei mâncă maşina mea şi nici măcar nu ştiu de ce ar fi mare diferenţă între diversele tipuri de ulei.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  13. Andrei Monciu
    luni, 16 august 2010, 13:06

    Eu sunt unul ft versatil, am condus o gramada de masini si ma obisnuiesc destul de repede cu ele :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  14. 'mnealui
    luni, 16 august 2010, 15:15

    Ce sa zic, luna asta permisul meu de conducere a implinit 33 de ani. Probabil c-a adunat si ceva mai mult de un milion de kilometri, daca nu chiar doua. Inainte, la Dacia, ca tot romanul, ma mai bagam si eu la alea, alea. Acum e mai bine sa-i lasi pe specialisti sa-si faca treaba.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *