08.12.2016

Cât costă cel mai scump blog din România?

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Hooo, nu săriți așa, că e doar un exercițiu pe care vă invit să îl facem aici :)) Se dau următoarele date:

– cel mai tare blog din România (nu ne interesează altceva în afară să știm că are cel mai mare trafic, cea mai bună conversie, cele mai mari incasari, cele mai bune de toate)

– se scoate blogul la vânzare (cu prevederea contractuală că cel care a scris pe respectivul blog până în momentul scoaterii sale la vânzare va mai scrie în același ritm pentru o perioadă de 24 de luni de la data semnării contractului)

– cât credeți că valorează un asemenea blog (de unde putem trage o concluzie – prin extrapolare, firește – cam cât credeți voi că valorează blogosfera noastră și, of course, cam cât vă pricepeți voi la de astea :D)

Deci?

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Am îmbătrânit io sau ce dracu?

În sfârșit s-a făcut dreptate…

45 comentarii

  1. joi, 8 iulie 2010, 09:13

    blogul meu are valoare sentimentală.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. joi, 8 iulie 2010, 09:13

    @iusti ia sa vedem cat sentiment pui in cei 100 de mii de coco ce ti`i ofer pe blog :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. joi, 8 iulie 2010, 09:14

    Habar n-am. Ultimul mi-a oferit zece milioane de euro, da’ l-am trimis la plimbare, că n-am timp să mă tocmesc la mărunţiş… :)))))))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. joi, 8 iulie 2010, 09:15

    Undeva peste 5000 euro ???

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. joi, 8 iulie 2010, 09:15

    Buna intrebare. :) Eu zic ca vreo 20 de mii de euro. Cel mult.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. joi, 8 iulie 2010, 09:16

    Trebuie sa recunosc, nu ma pricep deloc. Dar as asista cu placere la o discutie despre vanzarea blogurilor si a metodelor de evaluare. Totusi cred ca un blog se vinde raportandu-ne la valoarea pe care poate sa o atinga, nu la starea din momentul vanzarii.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. joi, 8 iulie 2010, 09:16

    oricât de tentante ar fi ofertele, nu aș renunța la blogul meu…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. joi, 8 iulie 2010, 09:22

    Dau eu doua, „din surse”.
    Singura precizare (nu stiu daca mai era necesara, dar prefer sa ma repet) ar fi ca sumele sunt valabile daca raman echipele timp de 24 de luni. Ceea ce, in cazurile date de mine, ar fi putin probabil. Insa facem un exercitiu.

    bookblog.ro – 300.000 euro
    empower.ro – 70 – 100.000 euro

    Sunt cele mai bune, fiecare pe nisa lui. Si au super echipe in spate, ambele.
    Injuraturile le puteti trimite pe andrei[at]bookblog[dot]ro

    In ceea ce priveste o discutie despre cum s-ar face aceste evaluari, sunt de acord cu Mihai. As participa cu mare placere si as si explica pe larg de ce sumele astea atat de mari. Cu alte argumente decat „blogurile cresc” si „online-ul e o industrie cu potential”.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. joi, 8 iulie 2010, 09:23

    Păi dacă urmărim prețurile din industria online de afară, și vedem (atât cât ne permit cifrele „oficiale”) valori estimate în raport cu vizitatori și venituri (reale) aduse de publicitatea pe bloguri… un blog românesc (cel mai tare din parcare) nu are cum să valoreze mai mult de 40-50 mii €. Asta e o variantă optimistă bazată pe estimarea unui income de 15 mii € pe an.
    Partea a doua a problemei însă (și cea mai grea) este că în maxim 12 luni deja trebuie să „reformezi” blogul fie prin aducerea unui nou „motor” (un alt blogger de valoare și stil apropiate) fie prin căutarea unei noi nișe de prezență.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. joi, 8 iulie 2010, 09:49

    pai sa facem ca la carte, inmultim CA anuala cu un indice cuprins intre 0,8 si 4 si obtinem pretul blogului care va fi supus apoi unei aprige negocieri

    daca ai un blog ce incaseaza 2000 EUR / luna, acesta ar valora intre 19000 si 96000 EUR, in functie de potentialul pe care il vede investitorul si de pozitia de negociere

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. joi, 8 iulie 2010, 09:56

    Greu de spus. Depinde si de cati bani poate aduce cred

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  12. joi, 8 iulie 2010, 10:07

    Sa evaluezi un blog dupa income este o metoda complet retarda. Cine cumpara un blog sa vanda bannere? :lol:
    Ideea e ca un blog cu mare audienta aduce cititori, multi cititori. Oameni ce pot fi influentati, se pot forma perceptii, poate construi o platforma sau dezbate o idee.
    Asa ca nu va uitati la income.
    Calculati timpul petrecut pe acel blog de cititori, profilul citorului average si atunci poti evalua cat este de valoros acel mijloc de comunicare.
    Jeez.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  13. Razvan
    joi, 8 iulie 2010, 10:11

    Pentru inceput depinde foarte mult tipul de blog. Daca e personal valoarea blogului e data de omul din spatele lui si de talentul/ideile acestuia in scrierea de articole. E greu sa cumperi un blog ca a lui zoso sau arhi fara sa iei si persoana din spate. Pe de alta parte bookblog sau monden.info sunt mai usor vandabile, accentul punandu-se pe informatia transmisa.

    Dupa amendamentele de mai sus putem aplica formula lui Stefan dar cu un indice intre 2 si 4.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  14. joi, 8 iulie 2010, 10:20

    Din cate stiu a fost vandut un blog cu 50 mii nu?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  15. joi, 8 iulie 2010, 10:22

    al meu e cel mai scump. costa cat echivalentul pensiei bunicului meu :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  16. joi, 8 iulie 2010, 10:44

    Eu cred ca ar trebui sa incepem prin a defini notiunea de blog, pentru ca daca vorbim despre un site-jurnal al unei persoane, n-ar valora mai nimic fara persoana care l-a creat.

    Daca vorbim de site-uri care sunt doar pe platforme de wordpress dar nu mai au nimic de-a face cu ideea de jurnal personal, atunci subscriu la cele spuse de Stefan Murgeanu.

    Si da, as fi interesata si eu de o dezbatere cu argumente pe tema evaluarii site-urilor, pentru mi se pare inca o zona invaluita in mister, in care folosim mai mult ghiocul decat matematica.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  17. joi, 8 iulie 2010, 10:46

    interesanta discutia
    mai spun inca o data aici ce ziceam in post: 24 de luni dupa vanzare se ocupa aceeasi persoana de blog
    pentru ca altfel, evident, vorbim discutii :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  18. joi, 8 iulie 2010, 10:53

    cel mai tare blog cat ar costa…pai eu zic ceva in jur la 300 mii euro….cam asa…e destul de mult dar cred ca merita.

    chinezule tu cam cat ai cere pe blogu tau?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  19. joi, 8 iulie 2010, 10:54

    Da, dar asta cu 24 de luni e valabila pentru site-urile non-jurnal, unde are sens tranzitia de la o echipa la alta. Cati oameni ar mai intra pe blogul tau dupa cei 2 ani ca sa citeasca articole scrise de 5 chinezi angajati si nu de Chinezu? :P Cititorii s-ar duce dupa om, nu dupa site.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  20. joi, 8 iulie 2010, 10:56

    @Geea
    corect :)
    hai sa privim lucrurile altfel: ar fi cineva dispus sa cumpere un blog personal? avem un asemenea investitor? caci piata inseamna si vanzator (de astia am avea gramada :D) dar si cumparator, fara banii caruia discutam discutii :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  21. joi, 8 iulie 2010, 11:14

    Eu zic ca ar merge, cu conditia sa nu stie nimeni de tranzactie si sa fie gasiti inlocuitori care sa scrie in acelasi stil. :P Situatie cam riscanta pentru un investitor, in caz ca transpira informatia.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  22. Razvan
    joi, 8 iulie 2010, 11:22

    @geea
    In conditiile date de tine, ce bloguri ai cumpara? Ce suma ai risca in ideea ca gasesti pe cineva sa scrie in acelasi stil?:)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  23. joi, 8 iulie 2010, 11:30

    Cumpararea ca investitie presupune aplicarea unor criterii de business. Cel mai frecvent e cel amintit de Stefan Murgeanu. Cine baga bani ii baga ca sa scoată mai mulți, asta e jocul.

    Cumpărarea unor bloguri personale se poate face in multe feluri, vezi directiva lui Patriciu ca fiecare jurnalist din trust sa aibă blog. Ghici cine e beneficiarul principal al acelor bloguri?

    Datorită veniturilor relativ mici din ultimii doi ani (parțial din cauza crizei, parțial din cauza unui blocaj de imaginatie cronic al bloggerilor care nu își diversifica sursele de venit) nu cred ca putem sari, cu generozitate, de 150-200.000 EUR ca suma maxima pentru „cel mai tare” blog din piața.

    In piața de conținut anglo saxona exista situri care cu asta se ocupa, vând (nu doar evalueaza) situri. Prezenta unor astfel de situri in .ro ar impinge foarte mult businessul. Chiar daca La început se vor vinde situri pe 3-4000 EUR.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  24. joi, 8 iulie 2010, 11:31

    @Razvan In conditiile date de mine, as prefera sa cumpar site-uri care se bazeaza pe echipe, nu pe carisma unui singur om. Mi s-ar parea prea mare riscul. :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  25. joi, 8 iulie 2010, 11:36

    @Chinezu’:

    Bai tu vrei sa faci research… Nu cumva vrei sa-ti vinzi blogu’ ?!? ;)

    Exista in momentul de fata mai multe formule pentru calcularea NPV-ului (net present value) unui blog plecand de la traffic/engagement/income etc. O simpla cautare pe Google…

    Desi in principiu sunt de acord cu sumele pe care le vehiculeaza @Andrei, pentru a da un verdict ar trebui sa cunosc cifrele exacte. However, asta e mai putin important. Important este daca exista cineva dispus sa plateasca suma respectiva. Pentru ca in fond, asta este diferenta dintre cat costa si cat face – cat costa = net present value, cat face = suma maxima pe care o ofera cineva realmente interesat…

    In alta ordine de idei: presupunand ca ar fi de vanzare :) Cumpara cineva bookblog.ro cu 300.000 EUR?!?

    Cheers,
    Mihai Alex.

    Ma dau si pe twitter la @smihaialex

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  26. joi, 8 iulie 2010, 11:54

    Cu TVA sau fara? :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  27. joi, 8 iulie 2010, 12:01

    Se poate aplica aceeasi suma ca la site-uri si blogurile din afara. Veniturile pe care le poate genera un blog lunar inmultit cu 12. Sute de mii de euro? Sa fim seriosi, cine reuseste sa vanda un blog (atentie, blog, nu site construit pe WordPress) pe mai mult de 50k euro e foarte norocos.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  28. joi, 8 iulie 2010, 12:15

    Sunt multe aspecte de pus in discutie.
    Luate „din topor” ar fi:
    – numele domeniulului
    – popularitatea brandului
    – tipul de articole si nisele pe care patrund in SERPs (nu cred ca vorbim despre ceva 100% nisat, nu?)
    – conteaza si cat de „legat de webmaster” este…daca vorbim de un blog colectiv nu mai este cazul, dar daca se schimba webmasterul si cititorii sunt incantati si obisnuiti cu stilul sau, iar urmatorul webmaster (a se citi copywriter, owner, ce vreti voi) nu are acelasi stil care incanta cititorii…s-ar pierde mult trafic.
    – conteaza traficul, conversiile, dar cum acestea sunt maxime in aceasta discutie…
    – conteaza si unde poate ajunge, sunt de acord cu ce s-a scris mai sus, este clar ca niciodata nu-ti atingi potentialul maxim, insa …. un exemplu banal il pot da din intamplari proprii, am cumparat in urma cu 2-3 ani un website de jocuri cu 300 de $ care dupa 2 luni scotea 1000$ pe luna din adsense…

    Eh, sa nu zica chinezul ca nu si-a dat si @MisterDevil cu parerea :) Planuiesti vreo achizitie dintrasta izbitoare?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  29. joi, 8 iulie 2010, 12:17

    Au..n-am raspuns referitor la bani…eu zic ca nu exista un blog care sa merite mai mult de 200 k euro acum.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  30. joi, 8 iulie 2010, 12:20

    Mergand pe rationamentele cele mai bine fundamentate (Dragos si Stefan), intr-adevar suma ar fi undeva pe acolo. Insa daca nu-s mai multi cumparatori in piata, ca sa o putem numi piata functionala/normala, pretul e mai scazut. Desigur, vanzatorul refuzand tranzactia. Aah, ca il va cumpara oricum cineva (acel singur cumparator din piata), posibil chiar pe o suma interesanta pentru vanzator, si rasunatoare in piata, asta e o alta poveste. Prost nu ii ala care cere, in astfel de situatii, insa depinde de viitorul asigurat contractual al acelui blog.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  31. joi, 8 iulie 2010, 12:59

    Ce zice Stefan mi se pare un punct bun de plecare. Cred ca de acolo ar trebui inceput. Dupa care adaugam lucruri ca:
    – pozitie strategica pe piata (pe piata nisei, nu pe „blogosfera”). Vezi empower care are contact cu aproape tot ce inseamna piata de training si coaching, vezi bookblog care e poate singura organizatie care primeste informatii atat de la playerii edituri cat si de la distribuitori si are multe informatii legate de piata de carte. Sau monden.info care are deja o reputatie cel putin interesanta in zona de muzica si, de asemenea, contacte valoroase.
    – echipa existenta si cat de buna e (clar cel mai important lucru, in special daca exista si oameni de vanzari si PM acolo)
    etc

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  32. joi, 8 iulie 2010, 13:03

    In ceea ce priveste intrebarea „ar da cineva X bani pe blogul Y?”, din punctul meu de vedere raspunsul e simplu. Orice estimare pe care o faci singur (ex: bookblog valoreaza 300.000 euro sau empower valoreaza 70.000) ar trebui sa se bazeze MACAR pe o oferta ferma deja primita, daca nu pe o tranzactie anterioara, fie ea si partiala. Altfel, tu n-ai decat sa zici ca ceri cat vrei, pana nu exista cineva care iti si plateste, totul e in mintea ta.

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  33. joi, 8 iulie 2010, 13:48

    […] intreaba Chinezu la el pe blog “Cât costă cel mai scump blog din România?”. Discutiile de la comentarii se invart in aceleasi clisee cu cutare blog costa atat si cutare blog […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  34. joi, 8 iulie 2010, 13:56

    Zero, pentru ca o obligatie semnata de-un roman (hooo, nu săriți așa, că e doar un exercițiu) de a face ceva 24 de luni la un anumit standard nu va fi onorata niciodata.

    Un mod destul de simplu de-a afla cat valoreaza ceva e o licitatie. De exemplu, Trip valoreaza 50 de dolari deocamdata.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  35. joi, 8 iulie 2010, 14:37

    Sa zicem ca dau 300.000 de euro pe bookblog ca sa am blogul acum, cum zice Andrei Rosca. Dar orice afacere inseamna ca vrei sa si cistigi. Asadar, logic, ma gindesc in cit timp imi recuperez DOAR investitia, fara sa mai iau in calcul oamenii pe care trebuie sa-i platesc in continuare ca sa scrie, ca doar nu fac munca patriotica. La un cistig de 100.000 de euro anual imi ia 3 ani sa recuperez investitia si inca vreo 2 sa intru pe profit. In total, 5 ani. Cam nerentabil si ca timp, si ca bani. Cu jumatate sau mai putin din banii astia pot incepe ceva de la zero care sa aduca profit in 3-4 ani.

    Nu cumpar pantofi de sport doar pentru ca scrie Adidas pe ei :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  36. joi, 8 iulie 2010, 15:02

    Diferenta dintre un business cumparat si unul luat de la zero este ca business-ul cumparat a demonstrat ca functioneaza. Pe business-ul de la 0 dai 100k euro, dar poate iese, poate nu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  37. joi, 8 iulie 2010, 15:58

    @Saturnianul 5 ani nu e deloc o perioada lunga ;) Plus ca asta este nivelul de castig actual al blogului, se presupune ca ai resurse pentru a-l imbunatatii, right? Si atunci castigul este mai mare decat cel de pana in momentul achizitiei.
    Bine zice @Geea!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  38. joi, 8 iulie 2010, 17:53

    saturnianul: o singura intrebare: ce se schimba in rationamentul tau daca cel care cumpara e, sa zicem, lant de distributie de carte? asa-i ca amortizarea macar pare mai usoara?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  39. joi, 8 iulie 2010, 21:32

    Blogul nu l-as vinde. Adica in momentul acesta daca vine cineva cu o suma destul de tentanta, poate da, dar pe viitor cand as capata ceva reputatie, nu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  40. joi, 8 iulie 2010, 23:45

    Cand spunem blog cred că ar trebui să ne referim doar la cele scrise de un singur om sau cele la care scrie foarte frecvent doar un singur om.
    „Blogurile” colective seamănă mai mult cu o revistă şi se vând ca orice afacere.
    În legătură cu blogurile „one man show” nu cred că ar fi indicat să fie cumpărate ci doar sponsorizate.
    După trafic şi o analiză tehnică făcută de siteuri de profil zoso.ro e evaluat între 100K şi 300K euro DAR …
    eu aş aborda problema vânzării zoso.ro la fel ca problema vânzării unui jucător de fotbal.
    Nu va cumpăra nimeni un jucător de fotbal cu totul ci doar va cumpăra talentul lui.
    Zoso.ro ar putea fi „cumpărat” în sensul în care contra unei sume de bani proprietarul închiriază spaţiile publicitare unui investitor.
    Acest investitor va găsi firme interesate de publicitate la fel cum un manager de jucator de fotbal îi găseşte contracte cu echipele mari iar Vali Petcu se va concentra doar pe scris urmând a primi un „salariu” lunar şi „prime de joc” (în funcţie de veniturile din publicitate realizate).

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  41. vineri, 9 iulie 2010, 03:43

    În jur de 65 de mii de euro. Am senzația că ultima ofertă făcută unui blog de top, blogul pe care îl cred și cel mai scump la ora actuală încadrându-se în limitele impuse de tine a fost în jur de 60 de mii deci 65 cred că e un pret bun. Un BMW X6 full opțion și bani de benzină pe vreo 2 ani :D.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  42. vineri, 9 iulie 2010, 09:24

    Un blog sa se vanda cu 300 000 de mii de euroi??? Hai haia :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  43. vineri, 9 iulie 2010, 10:39

    Eu nu-mi pot vinde blogul. Am promis ca-l trec in testament. :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  44. vineri, 9 iulie 2010, 22:58

    @Pavel: blogurile colective sunt de fapt reviste online pe platforme software de blogging. Nu vad nici o dificultate in a le vinde.
    Blogurile „one man show” nu prea pot fi vandute dar se pot inchiria spatiile publicitare pentru perioade foarte mari de timp contra unei sume constante + bonusuri.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  45. joi, 15 iulie 2010, 14:38

    Valoarea unui blog, este data de impactul pe care acesta il poate oferii cititorilor. Blogul e ca televizorul, totusi sub o alta forma. Daca as vinde chinezu.eu, as cere cel putin 30.000 de euro pe el si o conditie din contractul pe urmatoarele 24 de luni, ar fi ca 3-5% din castigurile lunare, sa imi revina.Impactul mai exact ar fi numarul de followeri, care il urmaresc pe chinezu. Acelasi lucru as putea sa-l fac si contul de twitter, sa il vand, in conditiile in care as avea sa zicem 200.000 de followeri, as da o stire, din care cel putin 30% din ei, ar da click sa vada stirea, si cel mult 70% din ei ar da click, daca stirea ar fi repetata (unii mai si dorm) :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *