07.12.2016

Consumatorul de media are dreptul la emisiuni educative şi la emisiuni de analiză a mecanismelor de funcţionare a mass-media

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Declaratia Drepturilor Consumatorilor de Media

Preambul: Mass-media nu exista decat prin publicul sau diversificat. Consumatorii de media au drepturi care trebuie sa le fie recunoscute. Libertatea de alegere, egalitatea in drepturi fata de comunicarea audiovizuala, dreptul la expresie si participarea publicului sunt principii care fundamenteaza aceste drepturi.

Noi consideram ca recunoasterea acestor principii si a acestor drepturi constituie fundamentul unei media libere, plurale si de calitate

1. INFORMARE CORECTĂ: Orice consumator de media are dreptul să fie informat corect cu privire la evenimentele care fac obiectulactivităţii de presă. Informarea nu trebuie sa lase loc nici uneidiscriminări, să deformeze sau sa prezinte fragmentar realitatea.(…) Sondajele de opinie trebuie sa fie restituite, daca nu este posibil, in integralitate, atunci macar fara omisiuni sau interpretari.

2. LIBERA EXPRIMARE: Orice consumator de media are dreptul la exprimare in audiovizual si în presa scrisă. Trebuie să i se garanteze un drept de răspuns la mesajele care îl agresează. (…) Institutia media trebuie sa aiba un serviciu de dialog direct cu publicul accesibil si transparent. Prin intermediul acestuia consumatorul de media poate sa formuleze orice intrebare sau reclamatie cu privire la fondul sau forma programelor. El are dreptul la un raspuns clar si motivat la reclamatia sa.

Restul acestui document acilea.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Lasă-mă, frate, cu colegiile astea electorale…

Cum aş conduce ţara…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *