07.12.2016

Criza economica va duce la cresterea online-ului

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Decât redau şi io suav ce zic cei de mai jos…

Suntem bombardati de comunicate cu privire la problemele cu care se confrunta afacerile in Romania: clienti care nu platesc la timp, imobiliare la pamant, companii de constructii falimentare, caderea leului oprita datorita interventiei bancii nationale, inchiderea istorica a bursei; toate sunt simptome ca economia Romaniei si starea de spirit a romanilor este afectata de ce se intampla in vest.

In Romania piata online va creste!

In timp ce sunt cateva ramuri intr-adevar afectate de ce se intampla in vest: imobiliare, constructii, sistem bancar, in Romania observam o crestere spectaculoasa a unui canal de comunicare, care pana acum 4-5 ani era inexistent sau foarte putin valorificat de companiile si agentiile de publicitate: online-ul sau mediul de cumunicare internet.

Atentia tuturor asupra online-ului se evidentiaza acum, pentru ca toti managerii, directorii de marketing, brand managerii, agentiile de publicitate sau agentiile de PR, vad in online o alternativa de comunicare accesibila, ce ofera un feedback in timp real, foarte usor de controlat si care genereaza rezultate in timp foarte scurt.

Adica, in sfarsit mediul de comunicare internet este apreciat la adevarata lui valoare.

Acum toate strategiile includ in mixul lor de comunicare si online-ul. Mai mult observam ca in ultima perioada (2007-2008) aproape toate agentiile de publicitate si-au creat departamente de newmedia, interactive, sau digital marketing proprii.(iLeo, eLowe, Ogilvy One, Tempo, Graffiti BBDO etc.).

Chiar si trusturile de presa isi creeaza departamente de interactive sau divizii de e-business care au ca rol dezvoltarea proiectelor proprii si managementul campaniilor de publicitate inhouseu. (Media Pro Interactiv, E-Business Kanal D, etc.)

In perioada urmatoare previzionam o crestere a investitiilor in acest mediu de comunicare, insemnand ca de la IMM-uri si pana la Corporatii toti vor considera mediul de comunicare online ca fiind prioritar.

Serviciile de creatie si dezvoltare a proiectelor online, web marketing, email marketing, CPC marketing, SEO marketing, vor fi la mare cautare la finalul anului 2008 si in anul 2009. Asta va duce implicit la o comunicare mai agresiva a agentiilor interactive, dar si o diferentiere mai clara a acestora prin specializari pe diferite modele de comunicare. Vor rezista doar agentiile care au o echipa cu experienta si know how, pentru ca astfel pot oferi o garantie a serviciilor si suport pe termen lung clientilor.

Cu cat moneda nationala pierde teren cu atat mai bine arata agentiile care exporta aceste servicii. Astfel agentiile care lucreaza exclusiv pentru piata externa sau care au departamente dedicate pentru aceasta piata au foarte mult de castigat atunci cand Leul pierde teren in fata Euro sau USD.

Alin Chiriac
Strategy and Planning Director

Twenty este o agentie interactiva ce are in portofoliu clienti ca Supreme Group (Primola), Romaqua Group (Borsec, Stanceni,

Brifcor, Metropolitan Caffe, Giusto), Tymbark, Greenpeace Romania, BCR – Fond de pensii, Cesarom, Apla, Alpha Leasing.

of@twenty.ro
http://www.twenty.ro

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

E fain când bei bere cu oameni faini…

Ambasada SUA dă cu youtubeul în noi

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *