08.12.2016

Clubul Român de Presă şi generaţia de sacrificiu

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Am cunoscut-o foarte puţin pe Indira Crasnea în timpul campaniei prezidenţiale din 2004. Faţă de ura şi degeaba atitudine de partizanat a unora dintre jurnalişti (foarte mulţi, de fapt) Indira avea o obiectivitatea care, în acele vremuri, parcă nu avea nici un farmec. De atunci i-am urmărit comentariile pe Mediafax şi, categoric, în ochiu lui chinezu, a rămas un jurnalist foarte bun.

Recunosc că m-a surprins un pic atunci când am aflat că este noul preşedinte al CRP. Dar numai un pic. Pentru că, după două secunde de ezitare, mi-am dat seama că este o alegere excelentă pentru interimatul de 30 de zile. Din motivele pe care, precum Boc şi super-enervantul său stil de a se prezenta în conferinţele de presă, le voi enumera mai jos:

1 (unu). Pe Indira, din orice parte a presei eşti, mogul sau nu, nu ai cum să o ataci fără a te face singur de cacao. Fata şi-a văzut voiniceşte de treabă şi nu are lipită de mapa profesională nici o etichetă de genul „etajul şi şantajul” sau vagi nuanţe de portocaliu sau de roşu furnicesc. A te găsi în treabă să zici ceva de ea e ca şi cum ai spune cu voce tare că, de fapt, tu vrei să fii preşedinte la CRP.

2 (doi). Indira este, prin brandul personal pe care îl are în rândul tagmei jurnalistice, exponatul generaţiei care s-a cam săturat de dinozaurii de presă şi de stilul lor facturier de a face presă, dar care are ceva experienţă în spate şi care ştie face foarte bine presă.

3 (trei). Din punctul meu de vedere acest punct este cel mai important: Indira este acel gen de jurnalist (ca şi mulţi alţii, din fericire) care vrea să facă PRESĂ şi nu BUSINESS. La un moment dat, parcă, Vlad Petreanu zice în excelenta sa emisiune BlogFM, că nişte ziarişti olandezi i-au spus că un jurnalist trebuie să facă „ştiri” nu „ziar”. În momentul când a face ştire se suprapune cu a tăia factura pentru ziar atunci Houston, we have a problem.

4 (patru). Atât… Care este legătura dintre Indira şi generaţia de sacrificiu din titlu vă las pe voi să cugetaţi.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Cum mă obligă Antena 3 să fac rating pentru Realitatea

Săptămâna trecută nu am citit ziare

Niciun comentariu încă

  1. kmi
    luni, 11 februarie 2008, 10:50

    bune-s informatiile astea pe care le tot oferi. Le citesc pentru cultura generala, momentan, da’ stiu io ce-o sa fie peste 7 ani? :)
    Spor la succese.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. luni, 11 februarie 2008, 11:53

    Sa dea Doamne Doamne sa ai dreptate! Si sa fie un inceput asta, pentru ca avem nevoie de un suflu nou in ceea ce se numeste la noi mass-media in general!
    P.S. Un nenea caruia i-am citit articolul tau cica CU O FLOARE NU SE FACE PRIMAVARA! Si totusi io tind sa cred ca oamenii nu-s la fel de efemeri ca si florile!
    ;)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *